1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Büyük adaya yüzüyoruz

Başlığı 'Hayata Dair Her şey' kategorisinde reis tarafından 14 Haziran 2012 başlatılmıştır.

1. reis

Olcay Aksu
    Merhabalar,öncelikle uzun bir aradan sonra sizlerle yeniden birlikte olmanın sevinci içersindeyim.

Eskiler hatırlar,mahalleden bir arkadaşım vardır Suat. Hatta bir ara kendisine akvaryum yapmıştık.

Suat la yazın haftada enaz 2-3 kere Rahmanlar sahiline gider,mangal yapar,yüzer,midye toplarız.

Rahmanlara her gittiğimizde gözümüze hep büyükada takılırdı.Geçen yazın şakayla hadi büyükada ya yüzerek gidelim dedik. Şakayla başlayan bu muhabbet bir anda ciddiye sardı. Bir akşam atladık suya ve başladık adaya yüzmeye. Hemen hemen yolu yarıladık derken hem çok yorulduğumuzu hissetmiştik ( akıntı vardı) hemde gelen geçen gemilerin bizi suda fark edemeyip üstümüzden geçmesinden tırsarak geri döndük. O yazı atladık.Hadi be adaya yüzülerek gidilmez diye vaz geçtik.( bu arada sağdaki smleyleri neden kullanamıyorum? fena ayar oldum.Heyy yönetim smileyler çalışmıyo :)) ) Geçen gün yeniden Rahmanlardaydık.Ada bize baktı biz adaya baktık derken kaşıntı tuttu. Geçen sene yarım bıraktığımız işi bu yazın bitireceğiz inşallah.

Yüzeceğimiz rotayı resimde belirtmeye çalıştım.

Ancak bu sefer enine boyuna her detayı düşündük. Öyle gözünü karartıp gitmenin alemi yok. Deliliğe luzüm yok yani. (delilik ve ben :D:D ) Yanımızda bize refakat edecek bir sandal yada tekne olmalı. Kimde var kimde var derken bizim pederi ayarttık sonunda :D Babamın 6-7 metre küçük bir balıkçı teknesi var.Tekneye mangalımızı nevalamizi ıvır zıvırımızı herşeyimizi yükleyip Suatla ben yüzerken teknede bize refakat edecek.Tekne aynı zamanda gemilerin bizi fark edememesi durumunda tekneyi fark eder düşüncesiyle garantimiz olacak. Adaya sağ salim çıkabilirsek orda mangal yapıp tekneyle geri dönmeyi düşünüyoruz. Tabi bu maceralı yüzüşümüzü video ya alıp sizlerlede paylaşmayı ihmal etmeyeceğiz. ;)

Bu arada kafama takılan bazı şeyler var. Netten o kadar araştırmama rağmen büyük adanın Rahmanlara uzaklık mesafesini bir türlü bulamadım. :S Kulaktan kulağa duyduğumuza göre 2,5 km diyenlerde var 5 km diyende. :S Kimisi Maltepeden 2,5 km diyor kimisi rahmanlardan uzak kalıyor enaz 5 km dir diyor. Bu mesafeyi net nasıl bulabiliriz? Maltepedenmi Rahmanlardanmı daha yakın öğrenebilirsek bizim için iyi olacak. Bu konuda yardımınızı esirgemezseniz sevinirim.

Bu arada Adalara yüzerek çıkmanın benim için ayrıca bir özelliği var. Bilenler bilir eski kamyonculardanımdır. Doğma büyüme İstanbulluyumdur.Bırakın İstanbulu memleketi karış karış gezmişimdir ama hayatımda hiç adalara gitmedim :D . Bu hayatımda ilk defa adalara gidişim olacak ve bunu yüzerek yapmak ayrı bir hatıra olacak benim için.

2. YIKIKTEMO

YIKIKTEMO

30.098
    Temel Sert
    Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Senden korkulur Olcay vallahi. Taktın demek kafayı bu sefer buna yahut hemen gaza gelmişsindir sen. Bakalım hayırlısı diyelim.

3. Courageous

Courageous

2.404
    Özkan Yürekli
    Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Olcay bundan kolay ne varki, google earth programını indir, onda harita üzerinde ölçme seçeneğinden istediğin yerin mesafesini rahatlıkla ölçebilirsin.
    Allah kolaylık versin.

Olcay adanın denize en yakın mesafesi 3,36 KM
    Müsait olsam bende sana eşlik ederdim, severim yüzmeyi, özelikle uzun mesafeleri.

4. bulents

bulents Özel Üye

5.572
    İstanbul
    Cesur proje, şimdiden kolay gelsin.
    Kuş uçumu ben 3 km ölçtüm :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

2.232
    Çanakkale
    Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Bence yüzmeden önce tekne ile bir akıntı keşifi yapmanız iyi olur bu duruma göre başlangıç noktanızı belirler akıntı ile sürüklenme payı bırakırsınız, diğer türlü sözün tam anlamı ile iş "akıntıya karşı kürek çekmeğe" dönecek. Özellikle hala hızla ısınma sürecinde olan Marmara denizinde bu tip akıntıların en hızlı olduğu dönemlerden birindeyiz. Dışarda yaprak kıpırdamazken denizde nehir gibi akıntıların olduğu zamanları bilirim.

Onun dışında bu etkinlik için size başarılar dilerim.

7. reis

Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Temel abi takıntılı pskopatın tekiyim bilirsin :D Üstelik gaza da fena gelirim kahretsin. :D Geçen sene taktık kafayı bu sene uygulayacağız inşallah.

Özkan valla gelirsen on numara olur.pardon:gif Bu pazar değil,önümüzdeki pazar Allah izin verirse atlıyoruz. Ayarla işini gücünü çık gel. Mangallar benden.;)

Hımm bu iyi oldu. Rotayı bulduk. :smiley33:

Teşekkürler hesaplamalar için.

Özdemir teşşekür ederim. Evet akıntı olayını hesaba katıyoruz. Özellikle o bölgede güzel akıntı olduğunu biliyorum. Bir önceki denememizde birebir suda test ettik. :) Karaya zor dönmüştük :D Bu sefer yanımızda bizim peder ve arkadaşlar teknede bi yandan mangal yapıp bi yandan bize refakat edecekler. :)

Bu arada gelip katılmak isteyen tüm arkadaşlarımız davetlimizdir. :cicek:

8. cimlikaya

cimlikaya

2.208
    İST.
    Teoman Çimlikaya
    Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Allah akıl fikir versin ,Olcay bide sen paletsiz yüzmüyordun galiba kramp falan girmesin .

9. reis

Akıl fikir versin derken ? :D Ama çok kırıcı oluyosun Teoman abi :D

Yanımızda refakat t edecek tekne var abi. Olası bir tehlike anında simit vs atıp alırlar bizi sudan.

10. myillar

myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

1.189
    istanbul-pendik
    Mesut YILLAR
    Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Bizim mahallenin havasımı suyumu bilmem normal adam yetişmiyor. Abi feribot 15 tl ye geçiyor aslanlar gibi git gez faytona bin gözünü seveyim bir sakatlık çıkarma akıntıya dikkat et yoksa bahaneyle yalovayıda görürsün sabaha karşı.

11. reis

Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Sabah sabah yıkıldım gülmekten yaa. :D

12. alper5959

alper5959

356
    Alper USTA
    Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Ağbi rüzgar ve akıntı durumunun hesabını iyi yapmalısın bu iş şakaya gelmez 2 gündür tekirdağda 8 kişi boğuldu marmara çok dalgalı anca sabah erken olur işiniz deniz çarşaf gibiyken. Büyükadaya bakalım bende bu hafta sonu gidicem ağbi sakın ben ordayken yüzeyim boğulayım filan deme ölüden korkarım ben :F

13. halilkocan

halilkocan

7.593
    halil kocan
    Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Üstat sana bol şans ve başarılar diliyorum.

14. reis

Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Alper tek sıkıntımız akıntı olayı zaten.Orası herzaman yüzdüğümüz yer.Az çok biliyoruz neyin ne olduğunu ama hiç o denli açılmadık şimdiye kadar. Günlerdir araştırıyorum soruşturuyorum.Adalar ile Rahmanların tam orta kısımlarında korkunç akıntı olduğunu söylüyolar.Hafiften yusuf yusuf sesleri yükselmeye başladı desem yalan olmaz. :D Bakalım artık. Baktıkki akıntı hakikatten çok fazla çıkarız tekneye döneriz napalım.:( Ama inşallah korktuğumuz gibi olmaz.

Bu arada ölmemden korkmuyonda ölü görmektenmi korkuyon? Nerde ülem benim sopam? Ahada buldum.:sopa: :)

15. reis

Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Arkadaşlar 1 aydır durmak bilmeyen rüzgar nedeniyle yüzüşümüzü epey bi erteledik.Bu haftada pazar günü yüzelim dediksede ailem ile birlikte şehir dışına çıkacağımdan dolayı oda olmadı.:por: Peşinden derken Ramazan geliyor. Muhtemelen birden ani çıkışımız olmazsa bu işi herhalde gene seneye erteleyeceğiz. Biz suya düşmeden hayaller suya düştü gibi bişe oldu yani. :smiley33:

16. Alparslan

Alparslan

19.505
    Kartal-İst
    Alparslan İşken
    Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Olcay abi herşeyde bir hayır vardır hayırlı olsun.Seneye yanındayım kabul edersen giderizem34:

17. cimlikaya

cimlikaya

2.208
    İST.
    Teoman Çimlikaya
    Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Olcayım hiç bir şey yapamassan vapurla git, başladığın işi yarım bırakmazsın sen .

18. ogurcay

ogurcay

2.336
    Silivri/İSTANBUL
    Ozan Gürçay
    Cevap: Büyük adaya yüzüyoruz

Kısmet.....ama başlamak bitirmenin yarısıdır ki siz bunu zaten yaptınız...en azından elinizde plan,program hazır....seneye gene denersiniz....