1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

İç filtreden hava motoru yapma

Başlığı 'Akvaryum Filtre Yapımları' kategorisinde ft25 tarafından 31 Ekim 2009 başlatılmıştır.

  1. ft25

    ft25

    Mesajlar:
    323
    İsim:
    Furkan TEMEL
    Arkadaşlar selamlar,

    Bu çalışma oldukça basit bir çalışmadır.İlk olarak filtremizin hava çıktığı yere ( sudaki bölüm ) bir hortum vasıtasıyla hava taşı takarız ve hava taşını dibe koyarız. Buyurun size hava motoru ve İç filtre. Suyu temizliyor hem de hava motoru olarak kullanılıyor.

    [​IMG]

    Nasıl sizce ?



    -----------------------------
    M.D..26
     
  2. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    İç filtreden hava motoru yapma

    Benimki zaten böyle arkadaşım. Bu var olan birşey boşuna konu açmasanız iyi olur. bay bay:gif



    -------------------

    M.D.4
     
  3. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    İç filtreden hava motoru yapma

    Özcan Bey sizin bu şekilde olan filtrenizden bir fotoğraf rica edebilir miyim ? Merak ettim acaba nasıl bir hortum kullandınız ?

    Geliştirilmesi gereken bir fikir yoksa kullanımı söz konusu değildir. Gerçi kullananlar varmış bilemiyorum. Fotoğrafları görünce anlayacağız. Bilindik hava hortumu kullanılmamalı. Dar bir hortumdan o güçteki su geçemez motor zorlanır. Bu projenin diğer eksi yanı ise hava taşının bu güçteki bir suyu rahatça çıkaramayacak olmasıdır. Tıkanma sonrasındaki sorun da yine cevap bekleyen bir konu. Bu olumsuz yanlar için düşüncen nedir ?
     
  4. fth-94

    fth-94

    Mesajlar:
    5.333
    Yer:
    Türkiye
    İsim:
    Fatih BAŞBAĞ
    İç filtreden hava motoru yapma

    Evet fotoğraf koyarsanız seviniriz :) İç filtrenin ağzıa uygun hortum nasıl bir hortum kullandınız ?
     
  5. ft25

    ft25

    Mesajlar:
    323
    İsim:
    Furkan TEMEL
    İç filtreden hava motoru yapma

    Arkadaşlar ayriyeten bu hortumu küçük filtrelere takmamız gerekir.Eğer büyük filtrelere takarsak filtre yanabilir.(Konuyu düzenleyemediğimden 2. bir mesaj yazmak zorunda kaldım.)
     
  6. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    İç filtreden hava motoru yapma

    Bu tarz bir çalışmada önemli olan bir artı sağlamaya çalışırken diğer daha pahalı ekipmana zarar vermemektir. Bu yüzden iç filtre su çıkışına bağlanacak hortum filtreyi zorlamadan suyu içinden geçirmelidir. Bu konuyu hallettikten sonra sıra hava taşının gözeneklerinden bu suyun çıkıp çıkamayacağı konusu gelir. Bu da kesinlikle önemli bir sıkıntıdır. Küçük iç filtrelere uygulanabilecek ve sık sık hava taşının değişmesini göze alacak arkadaşların tercih edebileceği bir düşünce bu.

    Şeffaf olarak bakıldığında değmeyeceği düşünülebilir ve haksız bir düşünce sayılmaz. Proje amacı sadece oksijeni tabandan vermek ise bunun yerine iç filtrenin çıkış suyunu akvaryum üstüne yapılacak basit hazneye yönlendirip hem çok daha artı bir filtrasyon elde edip yine aynı oranda oksijen sağlanabilir diye düşünüyorum.
     
  7. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    İç filtreden hava motoru yapma

    Uygulanabilirliği zor bir çalışma. Hava taşından yeterli bir şekilde suyun geçmesi sağlansa bile motorun su çıkışı dibe doğru derinleştikçe motor hava çekmez.Hava çekemediği gibi tabana yerleştirilen hava taşından resimdeki gibi hava kabarcıkları çıkmaz.
     
  8. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
  9. kaan07

    kaan07

    Mesajlar:
    640
    İsim:
    Kaan ÖNCÜ
    İç filtreden hava motoru yapma

    Bu sadece bir iç filtre hr neyse arkadaşımızın sorduğu soruya gelirsek olur.Ama olmayabilirde.çünkü motoru zorlayabilir.ucuna takıcan şey burda:gif
     
  10. isocells

    isocells

    Mesajlar:
    1
    İsim:
    isa uçarol
    Cevap: İç filtreden hava motoru yapma

    Arkadaşlar ''Kaan ve Özcan bey'' ben bu fotoları göremiyorum. Hata veriyor. Ben de aynı sistem için çok uğraştım ama beceremedim . İç filtreden ayrı bir hortumla tabandan hava kabarcıkları çıkarmak istiyorum ama beceremiyorum . Akvaryumcuya gittim 1m hortum,vana.T boru , 4 tanede vantuz aldım ama ne kadar ugraştımsa olmadı. Fotoları bi görseydim iyi olurdu. Teşekkürler.
     
  11. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: İç filtreden hava motoru yapma

    İsa bey,İç filitrenin çıkışına hortum takarak tabandan hava çıkartamazsınız.Becerememeniz normal yani. Filitrenin su çıkışı dibe doğru derinleştiğinde motor hava çekemez.
     

Sayfayı Paylaş