1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Şelale Filtre

Başlığı 'Tatlı Su Donanım ve Ekipman Portalı' kategorisinde Desert Falcon tarafından 5 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

  1. Desert Falcon

    Desert Falcon

    Mesajlar:
    621
    Bugün iç filtrelerin şelale filtre aparatlısından aldım.12W ama içinde sadece siyah sünger var karbon işte.Ben yanına lav kırığı aldım.Üzerinde filtre malzemesi yazıyor.Sığdırmak için süngerden biraz kesicem ve biraz lav kırığı koyucam ince bir filenin içerisine doldurucam lav kırıklarını ama daha sonra kaba pislik nasıl temizlenecek bu lav kırığının arasına kaçacak.Önerileriniz var mı? Hemen başlıyorum sabah. kıvır:gif kıvır:gif
     
  2. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Elbette var, şelale filtrenin kartujunu çıkar ve rahatla. Şelale filtrelerin temizliği çok rahattır. Yine şelale filtrenin akvaryumdan su çeken uzun borusunun ucuna iç filtre süngeri tak verim artsın. ;)
     
  3. Desert Falcon

    Desert Falcon

    Mesajlar:
    621
    [​IMG]
    Temel abi şelale derken ben bunu demek istedim.Bunun içinde sadece süngeri var.Ben diyorum ki süngeri kessem de alt tarafa yada üst tarafa lav kırığını koysam tam zıttı tarafına da süngeri bıraksam diyorum.Lav kırıkları sonuçta taş olduğu için bir fileye koyacam o şekilde ekleyecem filtrenin içine.Daha sonra bu lav kırıkları kolay temizlenirmi? Akvaryumun çıkardığım suyunda taşları çalkalasam (file içinde olacaklar ya) pislik atılır mı yoksa aralarında pislikler kalır da bana sorun çıkarır mı?
     
  4. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    ^elale Filtre

    Fotoğraf göremiyorum. Aparatın ne oldugunu tam çıkaramadım ama file elbette temizlenir. Zaten o tarz malzemeler iyice yikanmaz. Onemli olan onlerine elyaf gibi siki gozenekli malzeme koyarak ve elyafi daha sik yeniliyerek dengeyi kurmaktır. Sen düşünceni bu yönde uygula detaylara bakarız. Bitmiş halinde fotograf eklersen iyi olur.

    Cep mesaj.
     
  5. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Şahin,uğraşma derim ben...
     
  6. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Şahin fotoğrafı gördüm ve açıkcası su fiskiyesi ile karşılaştım. Bu aparatın suyu akvaryuma yağmurlama şeklinde dökmek dışında ne işe yarayacağını anlamadım. Şelale filtre sandım, İç filtrenin içine su rengini açmak istiyorsan sadece kadın çorabı içinde bir miktar kömür koyabilirsin. Ne kadar suyu açar bilemem.
     
  7. Desert Falcon

    Desert Falcon

    Mesajlar:
    621
    [​IMG]

    Bu elimdekini sattım ve gidip 35 liraya gap x aldım pahalı olduğunu bile bile aldım.Artık ucuza kaçıp filtrele onla bunla uğraşmak istemiyorum.60 liraya göz kararı 160 170 litre bir tank buldum 2.el.Onu alıcam 1 ay sonra.İnşallah satılmaz kimseler almıyor bunu diyor akvaryumcu.
     
  8. Desert Falcon

    Desert Falcon

    Mesajlar:
    621
    Gerçi bu da süngerleri ömrü 6 aydır 6 ay sonra sünger ve karbon kasedini değiştirin falan diyor.Tropikal akvaryum tarafından 2 yıl garantilendirilmiş.Akvaryumumda yeşil su oldu ve o yüzden perdeleri falan kapattım suyun neredeyse tamamını değiştirdim az ışık geliyor.Güçlü bir filtreye de ihtiyaç duyduğum için paraya kıydım.Daha 3 saat kadar oldu akvaryuma kuralı ama hemen bi berraklık gözüme çarptı.

    En altta bioball lar.Üzerinde 3 kat sünger en üstte içinde kömür olan kaset var.Karbon o oluyor.Biyoloji mekanik kimyasal filtrasyonun hepsinde de işe yarayacağını düşünüyorum.Öyle de yazıyor zaten.
     
  9. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Şahin,akıllı karar vermişsin.Gap'ın filtreleri güzel oluyor.Aslında yerli üretim filtrelerin neredeyse hepsi iyi ama tutulmuyor.Elin Çin'inden gelen çok daha kötü malzemeli 3 kuruşluk filtrelerin burada faiş fiyatla satıldığını ve çok da rağbet gördüğünü düşünürsek siz de çelişkiyi göreceksiniz...
     
  10. Desert Falcon

    Desert Falcon

    Mesajlar:
    621
    Haklısın abi.Çin malıydı bu yukarıdaki iç filtre şeklindeki şelale filtre.15 lira vermiştim o alete.Kafam bozuldu tropikal galerinin şelale filtresini kaptım geldim.Akvaryumu da büyüteyim her şey güzel olacak.
     
  11. Desert Falcon

    Desert Falcon

    Mesajlar:
    621
    Bugün veya bir dahaki ay 70 litrelik tankıma veda ediyorum.120 Litrelik geliyor :)
    40 cm yükseklik 100 cm uzunluk 30 cm genişlik.hesabıma göre 120 litre.Astronot beslemeyi çok istiyorum ama biliyorum ki en az 300 litre istiyor bu sevimli yaratıklar.Daha başka balık önerisi olan var mı? Eğer oluyorsa sarı prenses de üretebilirim.Fakat en çok istediğim astronotlar .Ş.
     
  12. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Şahin,sana önerim melek olacaktır.120 litrede yumurta alabilirsin.Sen yalnızca yumurta veren bir çift çıkar o akvaryuma koyduğun meleklerden.Gerisini biz hallederiz :)
     
  13. sconat

    sconat

    Mesajlar:
    454
    İsim:
    Ozan Sıdal
    Şelale filtre gibi ama çok daha etkin bir filtre üzerine çalışıyorum.Yakında bu sinemada aliye:gif
     
  14. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Meraklandırma bizi Ozan çok fazla. Bekleriz projeni. :helalolsun:
     
  15. Desert Falcon

    Desert Falcon

    Mesajlar:
    621
    Ben 35 lira vermeden yapsaydın keşke .8. ağla:gif

    Bekliyoruz... Onuda yapar kullanırım. canım.gif
     

Sayfayı Paylaş