1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

12 ve 24 Volt Olan Motorların Su Basma Gücü

Başlığı 'Kendin Yap-Kendiniz DIY Yapabilirsiniz' kategorisinde YIKIKTEMO tarafından 16 Ocak 2011 başlatılmıştır.

  1. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Selam elektronikten ve motordan anlayan arkadaşlar. Akvaryum sektörü ile uzaktan yakından alakalı olmayan motorlarla kafayı bozmuş durumdayım. Bulduğum bazı motorların yapısı uçucak nitelikte ama bazıları 12 veya 24 volt ile çalışıyor. Su emiş ve su basış boru ağızları çok geniş ve 3 metreye su basabiliyor. Saatte 2000 litreden başlayan güçler söz konusu.

    Sorum; bu motorlar 220 wolta göre bitik mi kalır yoksa kalmaz mı ?
    Şimdilik kafamdaki motorlar ve devamı gelecek; 50 liraya motor var. saat:gif

    Motor peşindeyim;

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Temel abi bitik mi kalır derken ne demek istediğini anlayamadım şahsen performansı zaten yazmışsın saatte 2000 lt re diyorsun?
     
  3. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Olcay'ın çamaşır makinası motoru da saatte 5000 litre basıyordu ama ps gövdesi altındayken gövdeyi suyla dolduramadı. :F Mesut yazıyor ama emin değilim 12 veya 24 volt gücünün 220 kıyaslaması önemli. Yani sorum şudur, mesela 220 volt ile dönen bir pervaneyi parmağında durduramazsın ama 12 volt olan pervaneyi durdurmak mümkün. Bu anlamda güç farkı mı var ? Yoksa zorumuz ne aynı gücü 220 ile kullanalım değil mi ?
     
  4. Courageous

    Courageous

    Mesajlar:
    2.314
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Özkan Yürekli
    Temel Abi, yatlarda kullanılan 12 ve 24 volt ile çalışan ve saate 3000lt, 5000 lt su basan motorlar var, fiyatlarıda uygun ama cektikleri güç waat biraz fazla. Voltajları yanıltmasın 12 volt veya 24 volt olması, buna dikkat etmek lazım...
     
    reis ve YIKIKTEMO bunu beğendi.
  5. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Özkan aşağıdaki değerler nasıl ?

    Dimension:34mmx36mmx39mm

    Voltage:DC4.5-24v ;

    Head:40cm-230cm;

    Flow:100-340L/H Dimension:86mmx63mmx48mmVoltage:DC6-24v;

    Head:150cm-1300cm;

    Flow:246-1000L/H (DC50Series ) Dimension:100mmx84mmx64mmVoltage:DC12-24v; Head:155cm-2300cm; Flow:1030-4500L/H
     
  6. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Abi merhaba, su motorları yada diğer motorlar ister 12v dc, ister 24 v dc yada 220 v ac olsun. Burda önemli olan hp. Yani waat yada beygir diyelim.220 v ac ile çalışan mortoru durduramazsın ama 12 yada 24 v dc ile çalışan motoru parmağınla bile durdurursun mantığı yanlış.Beygiri düşük motorları parmağınla durdurursun evet ama yüksek olanı durduramazsın.Örnek olarak,arabanın marş motoruda 12 v dc ama bırak parmağınla durdurmayı 10 kişi koluyla bacağıyla abansa genede durduramaz. Bunun gibi yani.

    Özkan hocanın dediği gibi yatlarda yada teknelerde kullanılan su pompaları var. ( miço) Genelde bu pompalar sintine boşaltmakta kullanılır ve bunlar 12 v dc yada 24 v dc ile çalışırlar. Ama tabi debisine göre waatları yükseliyor.
     
    YIKIKTEMO bunu beğendi.
  7. fth-94

    fth-94

    Mesajlar:
    5.333
    Yer:
    Türkiye
    İsim:
    Fatih BAŞBAĞ
    Temel abi psyi vermek. Yeni motorlar filan aramak hayırlısı bakalım. Anlaşılan tilkiler dönmeye başlamış :)
     
  8. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Peki arkadaşlar 30 wat 24 volt motoru çalıştırmak için gereken nasıl bir adaptördür ? Amperi yüksek olmak zorunda sanırım ?
     
  9. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Şimdi şöyle oluyor gücü bulmak için watt=akım.gerilim ise akımı bulmak içinde I=w/v yapmamız gerekir oda 30 w/24 v=1.25 amper
     
  10. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    15 amper aşağıdaki adapter bu motorları yani yat motorlarını sorunsuz çalıştırabilir mi ? Evet , hayır ? :F

    [​IMG]
     
  11. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Ben evet diyorum...
     
  12. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    O halde arkadaşlar sanırım artık iş yapacak ps motorunu bakkaldan Trabzon Tereyağı alır hale getirebilirim. Kimileri guguk edebilir veya kimileri gak gug diyebilir ama olay budur.

    Bu motorun ön kısmına güzel bir kapak da yapar Alain Delon gibi yaparım. Tabi işlevi ona benzemeyecek işlev Bülent Ersoy olabilir. :) Bütün iş bir tane alıp oynamaya kaldı.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Motor açıklaması;

    Su geçirmez deniz dibinde çalışabilir . 33 litre dk en az debi veya 4.5 metre su basma yüksekliğine sahip,hava motoru ile sürüldüğünde basma yüksekliği 13 metreye ulaşabilir.
     
  13. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    İnşallah performans yakalar ve temini kolay bir motor olursa da herkes faydalanır.
     
  14. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    ' 33 lt/dk maksimum debi ' ibaresi ne anlama geliyor arkadaşlar ? Dakikada 33 litre su mu ?
     
  15. fth-94

    fth-94

    Mesajlar:
    5.333
    Yer:
    Türkiye
    İsim:
    Fatih BAŞBAĞ
    Yani Temel abi dediğin gibi dakikadadır. Eğer ps motoru bundan olursa süper olur hatta ben bile bir dıy ps işine girebilirim. Fakat en az debi 33 litre denilmiş. Sanırım 4.5 metre yükseklik için gereçrli olan debi ?
     
  16. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Güzel yani satte 1980 litre. Güzel güzel. :D
     
  17. Courageous

    Courageous

    Mesajlar:
    2.314
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Özkan Yürekli
    Evet saate maxsumum 1980 LT/Saat demek anlamına geliyor. Bu max debi, çaplardan dolayı bazı kayıplar olabilir. Ama bence kapasite güzel, bu hava ile birlikte saate 3000LT veya 4000LT/saate ulaşabilir.
     
  18. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Özkan hava ile derken benim bildiğim oksijen gireceğimizden çırpması için bu yüzden ps gövdesine giren suyun debisinin biraz daha düşmesi mi gerekir yoksa yükselmesi midir ? Düşer diye düşünüyorum ve zaten diğer orjinal ps motorları içinde aynı şey geçerli. Fakat motor şekil ve şema olarak çok uygun görünüyor. Ürün zaten ülkemizde var ve oldukça fiyatı uygun olmalı diye düşünüyorum. Fiyatını bulamadım ama firmayı arayacağım. Genelden fikir yürütüyorum. Beğendim ben bunun şeklini ve şemalini. İnşallah işte görür de güzel olur.

    [​IMG]
     
  19. Courageous

    Courageous

    Mesajlar:
    2.314
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Özkan Yürekli
    Hava girdiginde su debisi düşer ama bizim yapıcagımız modifiye ile acıklayayım , normal mevcut motor içindeki parçayı sökerek çırpıçılı modifiye aparatı taktığığımızda su debisi otomatikmen artıyor, nerden mi biliyorsun diyince böyle birçalışmam olmuştu. Saate 5000lt/saat olan motor da cırpıcılı modifiyeden sonra bu oran % 20 kadar artmıştı gözle görülür şekilde. Bize lazım olan havası su debisinden çok hava ile karışım haline gelmiş su debisi. Genelde cırpıcılı motorlarda bu değeri verirler, sözgelimi benim yurdışından getirdiğim saate 2500lt hava sukarışım debisine sahip. Ama en güzeli alıp test edip kullanmak...
     
  20. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    İlginç bir tecrübe evet denemek lazım. Nasıl ama motor genel olarak ? Beyaz pervane kapağına güzel bir renk kapak koyduk mu süper olur. Tabi görmek lazım içini emin olmak için çünkü pervanesi nasıldır, nasıl sökülür vs bakmak lazım.
     

Sayfayı Paylaş