1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya Hazırlıklar :)

Başlığı 'Deniz Akvaryumları Yeni Başlayanlar' kategorisinde kartal tarafından 29 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. kartal

    kartal

    Mesajlar:
    380
    İsim:
    mutlu avcu
    Ramazandan sonra hayırlısıyla askere gidcem ama ben askere gitmeden dönüşünü düşünüyorum ve hazırlıklarımı yapıyorum herşeyi hazırladım siteye giremeyince fotoğrafları çekemedim hazırlıkların hepsi tamam ve sadece kaya ve akvaryumum eksik diyer bütün malzemeleri hazırlayıp koliledim.Aslında sistemi kurup sağlanğoz ve conch la sistemin 15 ay devam etmesini istedim ama annem pek sıcak bakmadı bende ısrar etmek istemedim.

    Akvaryum:120*50*65
    Sump:50*45*45
    Refigium:15*15*40
    Masa:120*50

    Motorlar:Sump ve dalga motorları var.
    Isıtıcılar:200 ve 300 watlık ısıtıcılar var.
    Ps:Ps mevcut.
    Işık:Mercan olmayacağı için ışıklandırmam sadece 105 cmlik t5 mavi ve beyaz florasanlar olucak.
    Taban:Midye kırığı kullanıcam ilk akvaryumumda kullanmıştım çok memnundum hemde ph desteklemesi için istiyorum.Sump içinde bir torba file içinde 1cm lik mercan kırığı kullanıcam potlar için.
    Kaya:20 kilo kaya kullanıcam ayriyettende küçük kaya parçalarıyla tabanda bölğeler oluşturucam mercan olmıyacağı için birazda olsa okyonus havası yakalamaya çalışacağım.
    Soğutma:Fanlarla soğutma yapıcam ve odada klima olucak.

    Canlılar:
    1 foxface
    1 salilfin tang
    1blue tang
    1 bicolar angel
    1 bicolar blenny
    2 golden head goby
    1 sixline wrasse
    1 yellow wrasse
    2 percula
    2 fire fish
    1 yellow tail damsel
    4 cleaner shimp
    10 sağlanğoz
    6 conhc
    15 tube worm
    bir kaç domates anemon
     
  2. Cikletci

    Cikletci

    Mesajlar:
    249
    İsim:
    Ömer ADAK
    Cevap: 15 ay öncesi için hazırlıklar. :)

    Gayet güzel bir akvaryum olucak gibi. İnşallah kazasız belasız gider gelirsin.
     
  3. kartal

    kartal

    Mesajlar:
    380
    İsim:
    mutlu avcu
    Cevap: 15 ay öncesi için hazırlıklar. :)

    İnşallah amin.

    Daha gitmeden askere dönüşümü düşünüyorum döndüğümde ilk yapacağım işlerden birisi bu akvaryumu kurmak şimdi malzemelerimin bir çoğunu nerdeyse 2 yada 3 eksik(akvaryum,kaya,su) var onlarıda geldiğimde hemen siparişi vericem.

    Akvaryumu kurup yaklaşık 1 ay boş çalıştırıcam potların yetişmesi çoğalması ve potlar için sumpta hazırladığım bölümde yuva,kuluç ve yaşamlarını sürdürdüğünde canlı eklemeye başlıyacağım suyu denizden alacağım.

    Amacım yem kabul etmeyen balıkları yeme alıştırmak(listedeki canlılar dışında yeme alıştırmak istedeğim balıkları alıştırıp elden çıkaracağım) ve yem kabul ettikten sonra en az 1 ay yemlemeye devam edip öyle elden çıkarmak istiyorum.Bazı yem kabul etme çalışmalarım var bir kaç haftadır sadece bu bilğiler için uğraşıyorum.Kısacası 15 ay sonrası için ben şimdiden planımı proğramımı yaptım hatta bir not defteri aldım ve listelerimi,planlarımı kaydediyorum.

    Ulaşabildiğim ve alabildiğim tüm yem kabul etmeyen balıklara yem alıştıracağım inşallah.

    Mercanlar içinde çalışmalarım olucaktı ama elektirik sarfiyatı mercan beslediğimde çok yüklüdü mercan akvaryumum varken 120tl gibi elektirik parası öderken şuanda 60 tl gibi rakamlar ödüyoruz umarım bu elektirik işlerinede bir dıy çözüm gelir.
     
  4. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Hayırlısı olsun Mutlu, sağlıkla git ve gel inşallah. Akvaryum kurulumu kolay ve zaten inceden her şeyi düşünmeye başlamışsın bile. Mercan olduğunda elektirik sarfiyatı artar haklısın, akıntı ilavesi, aydınlatmanın güçlü olması faturayı kabartıyor.
     
  5. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Gidişin suskun ama dönüşün muhteşem olacak belli.:)
     
  6. penqun

    penqun

    Mesajlar:
    651
    İsim:
    Haktan KAYACAN
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Hayırlı olsun Mutlu abi.
     
  7. kartal

    kartal

    Mesajlar:
    380
    İsim:
    mutlu avcu
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Çok teşekkür ederim abi herkesin evlatları,kardeşleri,yakınları,askerde bulunan lar inşallah sağsağlim askerliklerini yapar ve gellir gelir.

    Askere gidicem ve daha 15 ay var akvaryumumu yapmak için ama ben hazırlıklarımı yaptım eksik başlamak akvaryumun sağlığı için ilk tehtidlerden birisi.Şuanda küçük ayrıntıları bile atlamıyorum daha çok zamanım var değişiklikler olabilir,eksiklerim olabilir burdn hep beraber fikir alışverişi yapıp sağlıklı bir kurulum yaparım umarım.Kimse benim gibi bir gazla atlayıp resimleri ben de böyle yapabilirim veya yapmalıyım diyip hüsranla karşılaşmamak için kendinizi tutun. Tutamıyorsanız yemin edip söz verin kendinize. Boşa harcama yapmayın. Canlılar sağlıklı olunca bu hobiden zevk alınıyor. saygılar:gif

    Öle olur inşallah abi çok teşşekür ederim forumdan uzak kaldım bir süre siteye giremiyordum özlemişim akvaryumportalını:hepiniziseviyorum::em::nazar::temel:
     
    YIKIKTEMO bunu beğendi.
  8. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Helal bakalım, sen de baya değişim var düşünce olarak Mutlu. İnşallah yazdıklarının özetini her mesajda üstüne basarak dile getirdiğimiz için artık tuzlu su kuracak olanlara kalıyor iş bu konuda. Güzel bir akvaryum kuracağını düşünüyorum inşallah.
     
  9. kartal

    kartal

    Mesajlar:
    380
    İsim:
    mutlu avcu
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    İnşallah abi hatalarımdan çok ders çıkardım.
     
  10. 94sem

    94sem

    Mesajlar:
    423
    İsim:
    Semih TURAN
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Hayırlı teskereler Mutlu abi kurulum için kendini zor tutacaksın sanırım 15 ay ama sayılı gün çabuk geçer. Çok iyi bir kurulum olacak herşey hazır maşallah. :ay:
     
  11. kartal

    kartal

    Mesajlar:
    380
    İsim:
    mutlu avcu
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Sağolun inşallah çabuk geçer,inan şuanda kendimi zor tutuyorum kurulumu yapıp gitmemmek için askerlik olmasaydı çok başlıyacaktım askerde çarşı izinlerinde burdan bilğileri paylaşmaya devam edicem
     
  12. BassKiller

    BassKiller

    Mesajlar:
    544
    İsim:
    mehmet yılmaz
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Askerde bol bol düşünmeye zamanın olucaktır ..
     
  13. kartal

    kartal

    Mesajlar:
    380
    İsim:
    mutlu avcu
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Aynen öle askerde boş kaldıkça düşüncek çok zaman olucak daha sağlam proje hazırlamaya şuanda akvaryumu alttan delip sumpa iniş düşünüyorum ama bakalım hayırlısı.
     
  14. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Vay bee askerlik denince hala aklıma geliyor.Sülüsü aldığın andan,teskereyi aldığın ana kadar,yani askerlik süresi tam 11040 saat. Millet şafak için gün sayardı ben saat sayardım.Günler çabuk geçmiyordu saat sayması daha kolaydı.Kafayı sıyırıyordum nerdeyse.3-5 ay saat saydım.Sonrasında bırakmıştım saymayı. :D Konuyla alakası yok ama aklıma gelmişken paylaşmak istedim.
     
  15. kartal

    kartal

    Mesajlar:
    380
    İsim:
    mutlu avcu
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    İyikide paylaştın abi bölece bilğilenmiş oluyorum bende askerlik günleriyle ilğili baklaım nolucak nereye düşücem,nasıl yapıcam sudan çıkmış balığa dönücem kesin.
     
  16. halilkocan

    halilkocan

    Mesajlar:
    7.761
    İsim:
    halil kocan
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Hayırlı teskereler, mutlu bence hiç üzülmene korkmana gerek yok, sayılı gün çabuk geçiyor benim gibi yap şafak sayma hayatı akışına bırak, birdaha yaşayamayacağın güzel askerliğin tadını çıkar. Her TÜRK gencinin hayatta 1 kere karşısına çıkar bu onurlu şerefi görev.
     
  17. kartal

    kartal

    Mesajlar:
    380
    İsim:
    mutlu avcu
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Saol Halil abi amin inşallah herkez sağ salim gider gelir.Korkuyuda üstümden atamıyorum abi :).


    [​IMG]
     
  18. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Niye 2 adet sump düşünüyorsun Mutlu?
     
  19. kartal

    kartal

    Mesajlar:
    380
    İsim:
    mutlu avcu
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Temel abi ilk nedenim sumpın bir bölümünü hassas balıkları adabtasyon bölümü,yara alan balıklar olursa orda biraz yaşamını sürdürmesi için ve resimde saydığım nedenlerden dolayı abi artıları eksileri neden bilmiyorum ama sistemi geniş tutmak istiyorum resimde elyaf yazdım ama elyaf da kullanmayabilirim sumpta ps ve motor olsun istiyorum.
     
  20. kartal

    kartal

    Mesajlar:
    380
    İsim:
    mutlu avcu
    Cevap: 15 Ay Öncesinden Tuzlu Suya hazırlıklar. :)

    Hangi gobyler ve blennyler bir arada yer kavgası yapmadan yaşarlar.Bunu soruyorum çünkü kaya alımını okadar yapıcam.

    Örneğin mimic blenny,midas blenny,transparan goby,hi fin red banded boby,dracula goby,catalina goby,fire goby,dartfish scissortail ,bicolor blenny,midas blenny,sailfin blenny bu türleri toplama istiyorum bunları besleyen yada bazılarının türkiye de bulunduğunu bilen var bir kaçı türkiyede satılıyor ama bir kaçına rastlamadım hiç.Besleyenler varsa yada bilğisi olan paylşaırsa sevinirim bende araştırdım ama yan yana olucakmı onu tam çözemedim.
     

Sayfayı Paylaş