1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

40 Litre ve Brichardi

Başlığı 'Tatlı Su Hobiye Başlangıç Portalı' kategorisinde Tolga55 tarafından 29 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

  1. Tolga55

    Tolga55

    Mesajlar:
    98
    İsim:
    Tolga EROL
    Arkadaşlar merhaba.40 Litre akvaryumumda sadece 1 çift brichardi beslemek istiyorum onlara en uygun ortamı yapmaya çalışıcam eğer 40 litrede sorun olmazsa.Sizce 40 litrede besleyebilirmiyim =)
     
  2. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Aslında cüce cichlid familyasına giriyorlar ama bu onların daha düşük hacimde beslenmeleri gerektiği anlamını taşımıyor tabi. O hacimde türün ihtiyacı olan sert su, yüksek ph ve alkalinli su değerlerini yakalamanız ve buna bağlı olarak sabit tutmanız kolay değil diye düşünüyorum.
     
  3. Muzikopat

    Muzikopat

    Mesajlar:
    2.629
    İsim:
    Hüseyin ÇELİK
    Tanganikya cichlidleri fazla suyu severler. Cüce cichlid familyasının tür gereği canlıları küçük olsa da yinede büyük hacimlere ihtiyaç duyarlar. Bence uygun değildir. 40 Lt'de 3 dişi 1 erkek lepistes öneririm.
    Hem göz zevkinize hitap edecektir hemde kısa zamanda yavru almanın keyfine varacaksınız.


    Sevgilerimle...
     
  4. emmi_06

    emmi_06

    Mesajlar:
    1.114
    İsim:
    Özgür ABAY
    Farklı türleri beslemek güzeldir.ayrıcada bricardi tanganyikanın güzel balıklardan.
    40 litre asgari bi akvaryum,uygun şartları sağlamak zor Temel abinin dediği gibi.
    Şartlar uygun değilse mecburen 40 litre kullanılacak.İllaki olmaz demiyorum yani.
     
  5. aqua_boy

    aqua_boy

    Mesajlar:
    314
    İsim:
    Cenk Sinor
    Su şartlarını Seachem marka Tanganyika Buffer ve Cichlid Lake Salt ile istenilen düzeye getirirseniz çok rahatlıkla 1 çift bakabilirsiniz ;)
     
  6. Tolga55

    Tolga55

    Mesajlar:
    98
    İsim:
    Tolga EROL
    Zaten beslediğim türler 2 dişi lepistes,4 prestilla tetra,2 tanede komando çöpçü bunları verip yerine bir çift brichardi bakmak istiyodum.Aslında balık için gerekli ortam sağlandığında her akvaryumda balık bakılır tabi böyle 40-50 litre akvaryumlarda dediğim şey.Canlı doğuranlar artık bir yerde sıkıyor gerçekten.Onun için bende böyle bir akvaryum kurmayı düşünüyodum brichardi için bakalım 1 çift bulabilirsem almak istiyorum.Bulamassam canlı doğuran ve tetralarla devam edicem.
     
  7. emmi_06

    emmi_06

    Mesajlar:
    1.114
    İsim:
    Özgür ABAY
    Çok doğru karar.
     
  8. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    40 Litre ve Brichardi

    Brichardiler hassa balıklardır. 40 lt rede su değerlerini yakalayamamakla beraber balıkları strese sokar ve sağlıklı bir şekilde besleyemezsin. :uyari: Bence 40 lt rede bu balıklara işkence çektirme. ;)
     
  9. Tolga55

    Tolga55

    Mesajlar:
    98
    İsim:
    Tolga EROL
    40 Litre ve Brichardi

    Bu su değeri neymiş anlamadım nasıl sağlayamam onuda bilmiyorum.Zaten balıkları almadım işkence filanda yapmam merak etmeyin o kadar bilgim var.Ama balığa uygun ortam sağlandıktan sonra her türlü yaşayacağınada eminim.Canlı doğuranlarla devam ediyorum zaten.İlerde akvaryumu büyütürsem alırım.
     
  10. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Su degerleri konusu bu tarz akvaryumlar icin genelde fazlaca kullanilir haklisiniz. Bunun en buyuk sebebi sanirim sizin Tanganyika baligi beslemek istemenizden kaynaklaniyor.Ben her zaman acikca yazarim tekrar yazmak isterim, evet tanganyika golu sert ve ph yuksek degerdedir ancak sizin beslemek istediginiz baliginda yedi ceddi orayi gormemis ve kac kusak sulalesi akvaryumda dogmustur kimbilir. Bazen oyle olurki karma bir akvaryumdan yani ulke suyunun genel ph ve yumusaklik oranina sahip bir akvaryumdan alacaginiz bir baligi Tanganyika golu degeri olan 9 ph ve sertlige koyun olmeycek balik malamat olur. Baliklara bazen dogadan vahsi gelmis muamelesi yapmak hatadir.

    Farkli fikirler zenginliktir. Eger siz bakim konusunda yani hobide belli bir noktaya gelmisseniz 40 litrede iki bricardi bakarsiniz. Eger konuya bilimsel bakilacaksa gelin bakalim derim: Balik cm basina 3 litre su oneriliyorsa cuce cichlid olan ve boyu ortalama 6 cm olan bu baliga kac litre su gerekir.

    Ben sizin yerinizde olsam iki bricardi beslerdim.

    Sevgiler...

    Not: cep mesaj imla klavyeden.
     
  11. Tolga55

    Tolga55

    Mesajlar:
    98
    İsim:
    Tolga EROL
    40 Litre ve Brichardi

    Evet haklısınız.Bende aslında beslemek istiyorum ama bulunduğum yerde yok.Samsun'a gitmem gerek.Şimdilik bitkili güzel bir akvaryum ile yola devam ediyorum ::).Akvaryumu büyütnce artık bricardi bakarım.
     
  12. Muzikopat

    Muzikopat

    Mesajlar:
    2.629
    İsim:
    Hüseyin ÇELİK
    40 Litre ve Brichardi

    Bence en doğru karar. Akvaryumu büyüttüken sonra içiniz rahat girersiniz hiç olmazsa. Herşey gönlünüzce olsun.


    Sevgilerimle...
     
  13. safak

    safak

    Mesajlar:
    221
    40 Litre ve Brichardi

    40 litre biraz o balıklar için az 40 litrede ancak 1 tane bakabilirsiniz ben bu balıkların tane başına 50 litre öneririm.
     
  14. ft25

    ft25

    Mesajlar:
    323
    İsim:
    Furkan TEMEL
    40 Litre ve Brichardi

    En az 80-100 lt bir akvaryum alırsan hem su değerlerini sabit tutarsın hem de balıkları strese sokmamış olursun.
     

Sayfayı Paylaş