1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Acİl yardim

Başlığı 'Hastalık/Parazit Tanı ve Tedavileri' kategorisinde actroses tarafından 22 Nisan 2010 başlatılmıştır.

  1. actroses

    actroses

    Mesajlar:
    80
    İsim:
    Murat Efe
    Ardadaşlar 85*40*50 akrilik sump yaptoryorum fakat yaptıracağım yer bana ilk defa duyduğum bir şey söyledi. Yaptıraacağım yer akvaryumcu değil stand yapıyorular. Akrilikden yapılan akvaryumd balıkların kloroform dan zehirlenerek öldüğünü söyledi ben ilk defa böyle bir şey duydum doğruluk payı nerdir acama. Ayrıca bu sump 6mm den yaptıryorum kalınlık ideal mi acil cvp verirseniz sevinirim sumpı yaptırıcam çünkü.
     
  2. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.174
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Kloroformun, zerhirlenmeye sebebiyet vereceğini hiç sanmıyorum.

    Topluca yaptığımız, protein skimmerlerin hepsinde kullanıldı, ve hiç bir sorun teşkil etmiyorlar. Ben henüz kullanamasamda, aramızda kullanılan var.

    Yalnış hatırlamıyorsam Temel hocamın sisteminde şuan bağlı.....
     
    YIKIKTEMO bunu beğendi.
  3. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Yaptırabilirsin kloroform balıkları zehirlemez yıllardır kullanıyorum ve Dıy ps yapımları dahil birçok projede kulladık, kullanıyoruz. 6 mm yeterli olur ancak akrilik esneme yapıyor. Köşelere kayıt yapsın.
     
  4. actroses

    actroses

    Mesajlar:
    80
    İsim:
    Murat Efe
    Temel abi içerden dört köşelere tabandanmı yapsın.
    Bu arada Murat abi cvp için teşekkür ederim sağolasın
     
  5. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Tabanda benim yok ama olsa fena olmaz. Üst köşelere koyarsa çok iyi olur. Kesinlikle esniyor o yüzden tabana ve üst kenarlara da yapsın bence. Üst köşeleri özellikle yaptır atma yapabiliyor. Karşıdan karşıya esnemeyi de motoru koyacağın bölümü ayıran parça yani bölmeler engelleyecek.

    [​IMG]
     
  6. actroses

    actroses

    Mesajlar:
    80
    İsim:
    Murat Efe
    Abi ellerinde 5mm vaemış bende ok dedim. Ayrıca söyledğin gibi altına ve üstüne kayıtlarını attıryorum. Abi bu arada sumpın yapımı akşam 6 da biter dediler okmeydanından beykoza otobüslde elimle taşımaya çalışıcam :D herhangi bir esneme olurmu ayrıca su dolumu içinde ne kadar bekliyelim
     
  7. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Beklemene gerek yok eve gelince yıka ve kur sumpu. Eğer sakar değilsen sorun çıkmaz ama tutarken altından tut kopmasın bir yeri. :D
     
  8. selcom2008

    selcom2008

    Mesajlar:
    638
    Yer:
    İSTANBUL Başakşehir/Gaziosmanpaşa
    İsim:
    Selim CÖMERT
    Valla akrelik sump başka türlü yapışamıyacağına gör Kloroformla yapışacağından bence sıkıntı olmayacak. ne zaman kullanayım dersen sen eve gidene kadar kurumuş olucak ne duruyorsun kur o zaman çalıştır sistemi:D
     
  9. actroses

    actroses

    Mesajlar:
    80
    İsim:
    Murat Efe
    Eyvallah Selim abim. Kafamı karıştırdılar abi forma zor attım kendimi vallahi :D ,tabi herzamanınki gibi abiler hemen dönüş yaptılar çok sağolsunlar Gerçi Temel abi makaraya doladı bizi ama olsun :D
     
  10. Courageous

    Courageous

    Mesajlar:
    2.315
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Özkan Yürekli
    Bende kullandım hiç bir sıkıntı yaşamadım, hata cam ile birlikte farklı iki malzemeyi de kullandım ama birleşimlerini silikon ile yaptım...
    Esnemeye dikkat ve özelikle motoru koyacagın yerde su basıncından dolayı akrilik ince olunca esneme yapıyor...
    Sumpun hayırlı olsun, kazasız belasız kullanmayı nasip etsin...
     
  11. actroses

    actroses

    Mesajlar:
    80
    İsim:
    Murat Efe
    Teşekkür ederim Özkan abi bende kısmet olursa yarın kurucam.
     

Sayfayı Paylaş