1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Akvaryum Soğutucu Öneri ve Görüşler

Başlığı 'Genel Tuzlu Su Konuları ve Tartışmalar' kategorisinde Tokitoksar tarafından 24 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. Tokitoksar

    Tokitoksar

    Mesajlar:
    657
    Yer:
    Nevsehir
    İsim:
    Tansel Okşar
    Anladığım kadarı ile reef akvaryumlarda soğutucu,kullanılması gerekli olan ekipmanların başlarında geliyor.Yaz aylarındaki bunaltıcı sıcaklıklar gelmeden bu sorunu halletmek istiyorum..Su an bile su sıcaklığı 26-27 derece aralığında oynuyor.Malumunuz armatür,dalga motorları,kafa motoru hep suyu ısıtma arzusu içerisindeler.Sump'la beraber tankımdaki soğutlması gereken su miktarı yaklaşık 600lt civarında.Kullanan yada kullanmış bilgisi olan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum..
     
  2. KGEYGS

    KGEYGS

    Mesajlar:
    4.527
    Yer:
    ANKARA
    İsim:
    Yusuf Şahin
    Tansel ısıtıcı kullanmadan mı o dereceleri görüyorsun ?:confused:
     
  3. Tokitoksar

    Tokitoksar

    Mesajlar:
    657
    Yer:
    Nevsehir
    İsim:
    Tansel Okşar
    evet su an ısıtıcı baglı degil..kendi ısısı..evin ortam sıcaklıgı 25 ın altına dusmuyor,bir armatur falan yanınca yukselip gidiyor..
     
  4. Alparslan

    Alparslan

    Mesajlar:
    19.706
    Yer:
    Kartal-İst
    İsim:
    Alparslan İşken
    Abi uygun soğutucu bulursan kaçırma al derim...:)
     
  5. Tokitoksar

    Tokitoksar

    Mesajlar:
    657
    Yer:
    Nevsehir
    İsim:
    Tansel Okşar
    ikinci ellere pek güvenmem ama buradan tanıdık birinden olursa hayır demem..
     
    veligören bunu beğendi.
  6. MOVACIKLI

    MOVACIKLI

    Mesajlar:
    1.730
    İsim:
    Mustafa ovacıklı
    Yahu Tansel Nevşehirde soğutucuya ihtiyacın olmaz bizim Ürgüpte kaya evlerde oturuyor olsaydın tabi. Negüzel olur yazın buz gibi kışın sıcacık.
     
  7. Tokitoksar

    Tokitoksar

    Mesajlar:
    657
    Yer:
    Nevsehir
    İsim:
    Tansel Okşar
    abi simdi öyle ev mi kaldı..millet ne paralar döküyor 1 gece kalabilmek için o kayalarda..
     
    veligören bunu beğendi.
  8. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    5.725
    Yer:
    Bursa
    Bütçe ? :)
     
  9. Kızıldeniz Akvaryum

    Kızıldeniz Akvaryum

    Mesajlar:
    2.258
    Yer:
    MANİSA
    İsim:
    ilyas özden
    Teco Tr 15 var ama...
     
  10. KGEYGS

    KGEYGS

    Mesajlar:
    4.527
    Yer:
    ANKARA
    İsim:
    Yusuf Şahin
    Tansel ben ısıtıcıyı kapatsam 20 derecenin üstüne çıkmaz sıcaklık. Evin ısısı 22-23 derece civarlarında genelde. Şu taktik işe yarar mı çok sıcak havalarda riske girmemek için ; Ro suyundan buz yaparız. Tatlı su bölmesine atarız. Onlar eriyene kadar da zaman geçmiş olur ısıyı da düşürür. Saçma mı ? :D
     
  11. Alparslan

    Alparslan

    Mesajlar:
    19.706
    Yer:
    Kartal-İst
    İsim:
    Alparslan İşken
    Tatlı su bölmesine olmaz abi oradan zaten azıcık azıcık su alıyor hiç yararı olmaz sumpa ekle daha iyi.İlla soğutucu alınmayacaksa akvaryumun olduğu odaya kılma takın hemde serinlersiniz...:koptum:
     
    veligören bunu beğendi.
  12. KGEYGS

    KGEYGS

    Mesajlar:
    4.527
    Yer:
    ANKARA
    İsim:
    Yusuf Şahin
    Kafa motorunun orayı kastettim yav. Tatlı suda mantıklı geldi bak şimdi az az :D
     
  13. Tokitoksar

    Tokitoksar

    Mesajlar:
    657
    Yer:
    Nevsehir
    İsim:
    Tansel Okşar
    bu hobide ucuz bişey yok ki arkadaş..her şey para..1500tl den ucuzu yok ki maşalllah..
     
  14. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    5.725
    Yer:
    Bursa
    Soğutucu kısmı malesef öyle Tansel' cim :) Giesemann polaris 500 senin işini görür mü dostum? Bir de Teco'lar var kaliteli sanırım.
     
  15. Tokitoksar

    Tokitoksar

    Mesajlar:
    657
    Yer:
    Nevsehir
    İsim:
    Tansel Okşar
    Polaris kullanan varsa daha iyi bilirlerde kaliteli biseye benziyor..alman mali ne de olsa..
     
  16. Tokitoksar

    Tokitoksar

    Mesajlar:
    657
    Yer:
    Nevsehir
    İsim:
    Tansel Okşar
    O kadar para verince gorur herhalde:)
     
  17. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
  18. halilkocan

    halilkocan

    Mesajlar:
    7.761
    İsim:
    halil kocan
    Bütçe ne ? DIY var UCUZ ama 5000 litre soğutma gücü olan.
     
  19. Tokitoksar

    Tokitoksar

    Mesajlar:
    657
    Yer:
    Nevsehir
    İsim:
    Tansel Okşar
    Sifir alirsam bin liraya kadar cikarim..ama temiz ikinci el daha ekonomik ve mantikli olur..
     
  20. Tokitoksar

    Tokitoksar

    Mesajlar:
    657
    Yer:
    Nevsehir
    İsim:
    Tansel Okşar
    Ne kadara almistin abi?
     

Sayfayı Paylaş