1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Akvaryum Suyu

Başlığı 'Tatlı Su Donanım ve Ekipman Portalı' kategorisinde YIKIKTEMO tarafından 24 Ekim 2010 başlatılmıştır.

  1. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.098
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Akvaryum ve Su

    Özellikle tecrübeli arkadaşlarımızın her çeşit akvaryumlarını kurarken kurulumlarıdaki önemli noktalara değinmelerini ve akvaryuma uyguladıkları başarılı veya başarısız tecrübelerini bizlerle paylaşmasını bekliyorum.

    Her çeşit akvaryumun ortak noktası olan suyu iyi tanımak gerekiyor. Kuruluma hazırlanan akvaryumun, kumu, kayası, ağaç kökleri ve ekipmanların beslenecek olan balık türüne göre seçilmesi gerektiğini artık çok iyi biliyoruz. Bu malzemelerin suyun değerlerine etki yapacağı aşikardır. Bu malzemeler beslenecek balık türlerine göre kurulumdan önce araştırma yaparak belirlenmelidir. Akvaryuma sıra suyunu doldurmaya geldiğinde sorunsuz bir akvaryum ortaya çıkarmak için suyun iyi seçilmesi ve hazırlanması gerekiyor. Ozmosla filtre edilmiş su, damacana su, şebeke suyu kullanılabilir. Bilinmesi gereken ana nokta ise bu suların hepsi gerekli işlemden geçirilirse mükemmel bir akvaryum kurmak için kullanılabilir olacağıdır.

    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Şebeke suyu kurulumda kullanılacaksa önemli olan suyu yeteri kadar akvaryum içerisinde temizleyerek hazır hale getirmektir. Eğer Şebeke suyumuza çok güvenmiyorsak karbon kömürü kullanılarak bir hafta temizlenebilir. Eğer küçük hacimli bir akvaryum kuruyorsak kesinlikle damacana su kullanılmalıdır, bu daha sağlıklı başalamak anlamına gelecektir. Şebeke suyunda bulunan, klor ağır metal, fosfat gibi istenmeyen oluşumları sudan uzaklaştırmak suyu bekletmek ile bir noktaya kadar gerçekleşir. Daha sonra olumsuzlukları uzaklaştırmak için kullanılacak olan ilaç ve su düzenleyici gibi diğer malzemelere verilen ücretler damacana sudan daha ucuza asla gelmeyecektir.

    Hangi tür üzerine akvaryum kurarsak kuralım değişmeyen tekşey ortak noktamız olan sudur. Başarılı bir kurulumun anahtarı su olduğuna göre, hangi su ve nasıl seçilmeli ?

    Balıklar çeşitli habitatlara ait olsalar da artık bir çoğu üretim hanelerde, havuzlarda üretiliyor. Doğal habitatlarında bulunan su değerlerine tahmin edilenden daha az ihtiyaç duyduklarına hiç şüphe yok. Akvarist bir balık türüne karar verdiğinde asıl önemli olan akvaryumun biyolojik açıdan hazır olup olmadığıdır. Biyolojik açıdan yeterli alanı malesef dış yüzeyi kapalı kayalar sağlayamaz. Seçilen kum bu amaca hizmet edebilir. Ancak bazı türlerde su değerlerine etki yaptığından kullanılamayabilir. Örnek olarak mercan kırığı. Bu taban malzemesi düşük ph gerektiren türlerin akvaryumunda Phseviyesinin düşük olması yüzüden çözünme görülür.Asidik su isteyen türlerde kullanılamaz.

    Akvarist burada akıllı hareket etmek zorundadır. Biyolojik dengeye uygun kum kullanamıyorsa uygun kayaya yönelmelidir. Bir şekilde biyolojik döngünün istediği alan sağlanmalıdır. Filtre içerisinde kullanılan malzemeler üzerine yerleşen bakteri kolonileri malesef her filtre temizliğinde zarar görmekte ve yok olmaktadır. Kurulumu gerçekleşmiş bir akvaryumda sıra biyolojik döngünün oluşumasını beklemeye geldiğin de beslenecek türe göre suyun asidik olması isteniyorsa suyumuza sebze yaprakları bırakarak çürümeye bırakabiliriz. Yapraklar çürürken suda oluşacak olan amonyak nitrit gibi zararlı maddeleri oluşmaya başlayan bakteri kolonileri besin olarak kullanacaktır. Yüksek ph değerine ihtiyaç olan akvaryumlarda filtre içerisinde kullanılıcak bir miktar mercan kırığı, deniz kabukları suyun ph değerini yükselterek tamponlama yapacağı düşüncesi yaygın olsa da istenilen verimin alınması çok zordur. Piyasada satılan ph yükseltme ve tamponlama ürünleri tercihe göre kullanılabiliyor ancak genel kararlı yapı istiyorsak kimyasal ürünleri en az düzeyde kullanmaya gayret etmeliyiz. Bizim sularımızın ortalama ph değeri 7'dir. Bu değer bir çok tür için uygundur. Biyolojik dengenin oluşumunu hızlandırmak için sağlıklı bir eski akvaryumdan alınacak kirli filtre malzemesini kendi filtremize dahil ederek hızlandırabiliriz.

    Sizlerinde bu konudaki tecrübeleri daha aydınlatıcı bir gelişme sağlayacaktır şüphesiz.

    Akvaryumunuzun suyu tükenmesin.:ay:
     
    reis ve Erman Pehlivan bunu beğendi.
  2. U.Uçar

    U.Uçar

    Mesajlar:
    216
    İsim:
    Ufuk UÇAR
    Temel, madem yazdın konuyu biraz hareketlendirelim.

    Akvaryumlarımıza koyduğumuz su kalitesi gerçekten önemlidir.Suyun temiz olması ve su değerlerinin kabul edilebilir sınırlar içerisinde olması gerekir.Ben 3 yıl Turkuaz marka damacana su kullandım 100 litre nanoda, memnundum.Bu suyun TDS değeri 50 ppm civarıydı üstelik.Şimdi ise RO cihazı kullanıyorum.Bu suyun TDS değeri ise 2-3 ppm civarı yani daha kaliteli.Çok daha memnunum.Tuzlu su akvaryumlarına koyabileceğimiz suyun TDS değeri 0-10 ppm olursa gayet uygun olur ve silikat, nitrat, fosfat yosun, cyno bacteria vs. sorunu yaşamayız.Tabii aşırı yemleme ve aşırırı canlı yükü olmaz ise.Şimdi sizlere çekimlerini yaptığım 4 tane foto ekleyeceğim.Farkı göreceksiniz.İlk foto HM marka TDS 3 metrenin kendisi, 2.foto RO atık su çıkışı değeri, 3. foto Samsun Atakent şehir şebekesi çeşme suyu değeri, 4. foto da RO cihazı silikat filitre çıkışı değeri.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Erman Pehlivan bunu beğendi.
  3. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.098
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Tesekkurler Ufuk abi eklemelerin icin cok katki yapici fotograflar.

    Abi inan Ro kullanimini benimsemeyi cok istiyorum ama sansimdan midir nedir ilginc tecrubeler gordum bu konuda. Ro cihazinda kullanilan filtre malzemeleri asiri onemli.

    Murat akvaryumunun camlarinda olusan gunluk hatta saatlik yesil yosun tabakasindan sikayetciydi ve Ro kullanarak kurdu ve yine filtre malzemeleri cok kaliteliydi. Hani farkli noktalara bagladik vs ama bankaya bildiginiz gibi 3000 litre akvaryum kurduk ve suyu Ro cihazi ile hazirladik.

    Su anda camlarini 2 saatte bir temizlemek gerekiyor yoksa yesil ince tabaka yosun kaplaniyor yani Murat'in akvaryumu ile birebir ayni. Sonuc olarak akvaryumu hazirlayan Marinelife'ye sordum bu nedir arkadaslar diye. Alinan cevap tahmin edecegin gibi ' Fosfat tutucu kullanilmasi lazim baksana yok akvaryumda ' seklinde oldu. Sorsaniz en iyi filtre malzemeleri olan Ro cihazi ile kuruldu. Fosfat veya baska birsey ama benim kafamda olusan fikir sorun yasamak veya yasamamak akvaryumun oturmuslugu ile alakali. Yeni akvaryumlar senin oturmus akvaryumun gibi bu durumlari tolere etmiyor. Hani inan ben direk cesme suyu kullansam bile akvaryumumda sorun cikmayabilir cunku sistem bertaraf ediyor eski olusuyla yalan yok ama yeni akvaryumlarda durum bu. Bu gorusumu net gozlemlerim sonrasinda yaziyorum.

    Murat akvaryumunda Ro su kullanimini kesti gozlemleyip bakacagiz alg sorunu ne oluyor ve bir karar verecegiz. Yahut filtre malzemeleri degisecek .

    Cep mesaj...
     
  4. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.111
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Akvaryuma Cumartesi günü bir damacana Sırmakeş su ile birlikte, bir tane daha akıntı motoru ekledim, Cumartesi akşamı cam temizliği yaptım, pazar günü akşama kadar, hiç bir yosun oluşumu göstermedi, saat dokuz sıralarında çok ufakta olsa tozlanma oluşmaya başladı, sabah kaltığımda ise durum aynıydı, şimdi eve gidip tekrar oluşumu gözlemleyeceğim.

    Hiç bu kadar uzun sürmüyordu, akşam temizlenen camlar, sabah 10 da aydınlatmanın başlamasını takiben 11:30 civarlarında toz tabakası şeklinde oluşup, akşam eve gittiğimde camlar yem yeşil oluyordu.

    Artık bakıp göreceğiz neler olduğunu.
     
  5. U.Uçar

    U.Uçar

    Mesajlar:
    216
    İsim:
    Ufuk UÇAR
    Peki Temel, RO silikat filitreli cihazın su çıkışını TDS metre ile ölçtün mü?
     
  6. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.098
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Ölçüm yapılmadı su çıkışına. Ölçüm yapmalarını isteyeceğim ilk iş Ro cihazından. Ellerinde vardır sanırım TDS metre sürekli Ro cihazı satıyorlar ve kullanıyorlar. Ben henüz kullanmadığım için TDS metre edinmedim.

    Bir yerde sıkıntı var mutlaka, ölçsünler bakalım neymiş.
     
  7. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.111
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Ufuk Hoca'm,

    Benim anlamadığım, filtreler yeni ve piyasada satılan en iyi markalardan kurulmuş, buna ne gerek var ölçüm yapmaya.

    Ben kendi filtremden yola çıkarak soruyorum; Tuzlu su akvaryumunu kurmadan evvel, tüm filtre yedekleri değişti, mebran Filmtech, diğer filtreler PurePro takıldı. Bunu ölçüm yapmaya gerek varmı?

    Evet silikat filtrem yok, ama akvaryumun içinde çalışan, Seachem marka silikat ve fosfat tutucu mevcut, fosfatın haftada bir ölçümünü yapıyorum, çıkan değer ise sıfır, test kitlerim ise Tropic Marin.
     
  8. U.Uçar

    U.Uçar

    Mesajlar:
    216
    İsim:
    Ufuk UÇAR
    Her ne kadar kaliteli RO da kullansak , RO cihazımızın işe yarayıp yaramadığını bilmemiz için TDS değerini bilmek zorundayız eklediğimiz tatlı suyun.Bu değerin en ideali 0 olmakla birlikte 0-10 arası değerde kabul edilebilir güzel bir değerdir.RO cihazında membrandan sonra silikat filitresi de çok önemlidir.Mutlaka kullanmalıyız, yoksa su da silikat olup olmadığından emin olamayız, hatta ölçebiliriz de.

    Bu arada diğer su değerleri nedir? Nitrat, Kh, gibi, ölçüm yapılan test kitleri Api, Elos, Salifert veya Tropic Marin mi?

    Bunları bildikten sonra ancak diğer ihtimallere geçilebilir.Ancak ben yinede sorunun RO cihazı kullanımından kaynaklandığı kanaatinde değilim.Zira dünyada yerli ve yabancı yüzlerce forumda RO kullanımı var ve bu sorun olarak yansıtılmadı.Yoksa kimse RO su kullanmaz böyle her bir kaç saat yada hergün cam sildikten sonra.

    Sorun ışıklandırmadan da olabilir? Işıklandırma da kullanılan flolar ne marka ve ne tip? Kaç aydır kullanılıyor? Günde kaç saat yanıyorlar? Kullanılan floların Kelvin değeri nedir?
     
    YIKIKTEMO ve murer bunu beğendi.
  9. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.111
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Nitrat 10 ppm (Red sea)
    Fosfat o ppm (Tropic marin)
    Ph 8.2 (Red sea)
    Kh 12.5 (Salifert)
    Alkalite 4.6 (Salifert)
    Kalsiyum 360 (Tropic marin)
    Magnezyum 1200 (Tropic marin)

    Floresanlar Ati, 6 x 24 watt, üç aylık, bilemedin dört. Yedi saat altısı birden yanıyor, 10:00 - 17:00 arası, 17:00 den sonra bir beyaz bir mavi saat 22:00 ye kadar yanıyor.

    3 adet Blue plus 22.000 kelvin
    2 adet Aquablue Spezial 14.000 kelvin
    1 adet Pro Color
     
  10. U.Uçar

    U.Uçar

    Mesajlar:
    216
    İsim:
    Ufuk UÇAR
    Nitratı biraz daha düşürmekte fayda var 3-5 mg/lt dolaylarına.Bunun haricinde Kalsiyum ve magnezyumda düşük, bunlarında ( ca 400-450 mg/lt, mg 1300-1350 mg/lt) kabul edilebilir seviyeyelerde olması lazım.Ayrıca Kh da biraz yüksek 8-10 aralığında olması daha ideal.

    Işıklandırmaya gelince bilhassa yeni kuruku tanklarda Atinin Pro Coloru alglere biraz davetiye çıkarıyor.Bence onu kullanma, onun yerine bir 22.000 Kelvin daha Atinin mavisini koy.Toplamda 4 tane 22.000 Kelvin mavi ve 2 tane 14000-15000 Kelvin beyaz kullanmanı tavsiye ederim.Beyazlarda FM Aquascience daha iyidir, par değeride güçlüdür.Birde ışıklandırma süresini doğaya göre ayarlamanı tavsiye ederim.Yani önce maviler sonra mavi ve beyazlar daha sonrada tekrar maviler ile kapanış yapılabilir.

    Bunları denedikten sonra sonuçları 1 ay sonra paylaşırsan iyi olur kolay gelsin.
     
    murer bunu beğendi.
  11. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.111
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Daha yeni yeni katlı kullanmaya başladığımdan dolayı, Ca ve Mg u yükseltemiyorum, yavaş yavaş ve karalı gitmek zorunda hissediyorum kendimi. Kh ın yüksek çıkmasınıda, hem buffer, hemde builder kullanımından kaynaklanıyor sanırım.

    Aslında aklımda Ati pro coloru değiştirmek, geçenlerde Temel ilede konuştuk bu konuyu en kısa zamanda değişilecekti, ama geçen gün Marin life ye gittiğimde gene unuttum.
     

Sayfayı Paylaş