1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Akvaryum Testleri

Başlığı 'Tatlı Su Hobiye Başlangıç Portalı' kategorisinde abdullah durmus tarafından 20 Ocak 2011 başlatılmıştır.

  1. abdullah durmus

    abdullah durmus

    Mesajlar:
    11
    İsim:
    ABDULLAH DURMUŞ
    Arkadaşlar merhaba

    Akvaryumumu bitkiliye çeviriyorum o yüzden daha önce almadığım testler den hangileri gerekir.Örneğin co2 ve no3 gibi .Hangi testleri yapmam lazım öncelikle.Birde bana önerebiliceğibniz bir co2 üreteci varmı.bitkiler için co2 gerekli bunun sağlamak için akvaryuma ne takmalıyım.

    Şİmdiden Teşekkürler
     
  2. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.174
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Abdullah kardeşim dün akşamda yamıştım ama, forumda hosttan kaynaklanan sorun olunca yazdıklarımız kayboldu.

    Şu an için hiç bir teste ihtiyacın yok, daha sonra lazım olursa kullanırsın, bu testlere vereceğin para ile iyi bir taban kurarsan daha başarılı bir bitkili tankın olur.

    Tabi bu arada, bitkilerin en büyük besin kaynağıda ışıktır, yapacağın bitki türüne göre aydınlatma tertibatı içinde kolları sıvaman gerekir....
     
  3. abdullah durmus

    abdullah durmus

    Mesajlar:
    11
    İsim:
    ABDULLAH DURMUŞ
    Murat abi o zaman ben test fialn almıcam şimdi akvaryum derinliğim 60 cm bilmediğimdem soruyorum nasıl bir aydınlatmaya ihtiyazım var bi ürün önerebilirsen sevinirim çünki onun üzerinden gidebilirim.Bana birde akvaryumumun co2 ihtiyacını karşılayabilecek bir ürün önerebilirmisşin akvaryumum 150 lt.Birde iyi bir taban demişsin bundan kastın tam olarak nedir.Ben aqualty toprak 8 cm derinlik olur diye düşünüyorum ve bitkiler Birde tabi dekoratif kaya kütük vs..

    Böyle yakalayınca soruyum dedim Teşekkürler
     
  4. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.174
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Akvaryumunun boyu nedir? Eğer 100 cm ise;

    Bir arkadaşımın bana bırakmış (Hakan KAMAŞOĞLU) olduğu 3x 39 watt T5 armatür var, floresanları ise yeni iki ay kullanılmış, bir Aquastar, bir grolüx, bir gün ışığı. Bunun fiyatı 100 TL.

    Taban için malzemeleri aldınmı yoksa alacakmısın?
     
  5. fth-94

    fth-94

    Mesajlar:
    5.333
    Yer:
    Türkiye
    İsim:
    Fatih BAŞBAĞ
    Abdullah abi Murat abiden aydınlatma için armatürü alabilirisin. Fiyatıda oldukça uygun, kaçırma al derim. Marka alsan hem içindeki florasanları değişmen gerekli. Hemde çok daha pahalı hazırlar. Kaçırma yani...
     
  6. abdullah durmus

    abdullah durmus

    Mesajlar:
    11
    İsim:
    ABDULLAH DURMUŞ
    MURAT Abi henüz taban malzemesi almadım alacam ama ordada kararsızım hagen mi yoksa aqualty mi.akvaryumun boyunu ise tam bilmiyorum ama bugün ölçer yarın söyleyebilirim.eğer uyarsa benim içinde çok iyi olur.Birde akvaryumumun co2 ihtiyacını karşılayabilecek bir ürün önerebilirmisin
     
  7. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.174
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Armatür sanırım hopar marka.

    Tankın ölçülerin i verirsen iyi olur, Abdullah.

    Tabandan Hagen kullan derim, Aquaclay'e bitki tutturman oldukça zhmetli oluyor, helede daha sonra taban bitkilerine geçersen, çok zor olur senin için Aquaclay.

    Anadolu yakasında oturuyorsan, maltepeden taban malzemesini temin edebiliriz. Bunun için 2.5 litre bitki toprağı, 2.5 litre Sera floredepot, geri kalanıda Hagen siyah kum olur. Dediğim gibi önce ölçüler lazım.

    Co2 olayına gelince, buna zaman var, senin bitki isteğine göre hareket edeceğiz, şimdi Co2 için erken., Bunun yerinede iyi bir ikinci el dış filtre alırsın.

    Bunların tedarik ettikten sonra, kuruluma yavaş yavaş geçeriz....
     
  8. abdullah durmus

    abdullah durmus

    Mesajlar:
    11
    İsim:
    ABDULLAH DURMUŞ
    Tamam ben o zaman akvaryum ölçülerini bir alayım ona göre netleştiririz. Avrupa yakasında oturuyorum, Bağcılar'da. Olmadı internet üzerinden sipariş veririz, toprakları ama kaç litre olacağına yardımcı olursun abi. Ben yarın bir ölçüleri alıyım da ona göre...
     
    murer bunu beğendi.
  9. abdullah durmus

    abdullah durmus

    Mesajlar:
    11
    İsim:
    ABDULLAH DURMUŞ
    Murat abi, akvaryum ölçüleri aşağıdaki gibi:
    Genişlik:83
    Derinlik:38
    Yükseklik:46
     
  10. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.174
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Armatür şansın kalmadı, aydınlatma için farklı bir şeyler düşünmen gerekiyor. Kullanacağın floresan modellerini yukkarıdaki mesajda yazdım, 5 x18 watt T8 floresan yapman gerekir.

    5 litre dazs soil, 2.4 litre sera flore depot yaklaşık olarakta 25 kg Hagen gerekiyor......
     
  11. abdullah durmus

    abdullah durmus

    Mesajlar:
    11
    İsim:
    ABDULLAH DURMUŞ
    Abi bu aydınlatmayı kendimiz mi yapacağız t8 armatür bulamadım baktım ama 83 cm olan bi armatür yok.
     
  12. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.174
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Aabdullah maalesef, 80 cm akvaryum nalet bir ölçüdür, hazır armatür bulman biraz zor, tabi var yok değil, 2 x40 watt t8 olan var ama sana 40 watt aydınlatma yetmez, en az 4 x18 wat bulman gerekir. Yada kendin yapacaksın......
     

Sayfayı Paylaş