1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

Başlığı 'Tatlısu Genel Konular Portalı' kategorisinde reis tarafından 21 Aralık 2008 başlatılmıştır.

  1. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Asla birdaha bakmam dediğiniz balıklar varmı ?

    Benim asla bakmam diyebiceiğim balıklar şunlar; Japon,kılıç,moly,zebra,midas,papağan. :)
     
  2. Neverlander

    Neverlander

    Mesajlar:
    2.924
    İsim:
    Abdullah Üüzümcü
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Valla hayatta asla bakmam dediğim tek balık Betta'lar olmuştu... Ufuk Tandoğan Hocam sayesinde bu ön yargım yıkıldı... Bu nedenle kendisine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum :cicek: :cicek: :cicek:

    Şu anda 1e 1d bettam bile var...
     
  3. james_34

    james_34 Üstad Üye...

    Mesajlar:
    1.129
    İsim:
    can candaş
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Pacu,astronot... Büyüyünce elden çıkarmak zor o sebebten.
    Zebra Cichlid... Çoğalınca elden çıkarmak zor...
    Sp,yunus ve herkesin beslediği malawi türleri...
    Japon balıkları... Agır agır yüzmelerini hiç sevmiyorum.
    Canlı doguranlarda keza öyle...

    Umarım tartışma çıkmaz bu konuda.Sonuçta zevk meselesi.Herkesin besleme veya beslememe sebebi var.

    Piyasa çok bilinmeyen, zor üreyen balıkları beslemek bana daha çekici geliyor.
     
  4. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Sarı prenses,
    Bunu sebebini çok yazdım, hobici gençlerin %85 gibi bir oranı bu türü besliyor ve ilk başlayanlara ilk olarak öneriliyor.Bu örnekler çoğaltılabilir ve bu yüzden benim bu yönde olan tüm türlere itirazım var. Yeni bir çok tür bu platformlara girmeli.

    Yoksa göreceli ve zevk işi olan hobide ayrım yapılamaz. Bu başlığa zaman içerisinde bütün türler eklenirse, önce ben hiç şaşırmam.
     
  5. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Can;tartışma çıkacak bir durum yok. :) Bu hobi tamemen zevk işi. ;)

    Temel abi;senin zaten sarı prenses beslemen,10 yaşında birinin japon balığı beslemesi gibi birşey olurdu zaten :) Sen aşmışsın abi bu balıkları.Darısı bizim başımıza. :)
     
  6. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Konuyu aslında tam benim istediğim cümleye getirmişsiniz arkadaşlar, buradan tartışma değil gerçekler çıkmalı. Dediğim gibi göreceli olan hobide, buraya tüm türler eklenire şaşırmamak gerek. Öyleyse anlayış ve saygı duymaktan başka ne kalır? ;)

    Bu başlığı okuyan yeni başlayacak bir arkadaş, hangi türün ne için istenmediğini öğrense fena mı olur ? ;)

    Benim niçin sarı prenses balığından hoşlanmadığımı, artık bu hobiye yeni ve değişik türlerin girmesi gerektiğini, yeni türlerden alınacak yavruların esnaf gözünde 100gr yem değerinde olmaması adına istediğimi öğrenmesinde ne zarar var ? ;)

    Saygılar...
     
  7. Neverlander

    Neverlander

    Mesajlar:
    2.924
    İsim:
    Abdullah Üüzümcü
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    O zaman biz de hep bakacağımız balıkları yazalım...

    Benimki CANLI DOĞURANLAR... :helalolsun:
     
  8. Emrah Ece

    Emrah Ece

    Mesajlar:
    2.341
    Yer:
    İSTANBUL
    İsim:
    emrah ece
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Her yiğidin gönlünde başka aslan yatar zevk meselesi biri lepistesten hoşlanır biri hiç hazzetmez biri malawi sever biri tanganyika biri başka bişey sever biri deniz akvaryumundan hoşlanır bu başlık devam ettikçe buraya tüm türler yazılmış olacak bende buna eminim...
    Ben deniz balıklarına bakmam çünkü bakamam onun haricinde hepsi olur
     
  9. axu2

    axu2

    Mesajlar:
    153
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Menüsünde diğer balıklar olan türlere karşı soğuğum, onun dışında hepsinin ayrı güzellikleri var gün gelir bakarım :hepiniziseviyorum:
     
  10. tusan

    tusan

    Mesajlar:
    19
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Ben birdaha zebra beslemem.
     
  11. legend

    legend

    Mesajlar:
    176
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Piranhaları tanıdıktan sonra başka hiç bir balığa bakmam.
     
  12. jonerr

    jonerr

    Mesajlar:
    151
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Zebra cichlid.
    Bir ara doğurtmak için göbeğim çatlamıştı.Sonrada 3 haftada bir doğura doğura akvaryumu istila ettiler.Birde elden çıkarmak çok zor.Ama neyseki sonunda kurtuldum.
    Bir daha zebra cichlid beslemem.
     
  13. MELEK

    MELEK

    Mesajlar:
    34
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Her canlının kendine has bir güzelliği ve özelliği vardır. Asla beslemem ne demek? Bence çok saçma bir konu olmuş! Herkes sevdiği türü besler. Hangi partiye asla oy vermezsiniz gibi bir soru olmuş. Tartışmalara gebe bir konu...
     
  14. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Tartışmaya mahal verecek bir durum yok.Herkes zevki doğrultusunda,daha önceden besleyipte birdaha beslemeyeceği türleri yazıyor. ;)Herkes sevdiği türü besler elbet ancak;sevmediği türüde buradan yazıyor.Kimsenin ''sen neden bu balıı beslemiyorsun kardeşim?'' diye çıkaşacak hali yok.Bunu tartışma konusu olarak görmeniz asıl konuyu tartışmaya çekecek.Herkes beslemek istediği ve birdaha beslemem dediği türleri buradan yazabilir.Bunuda kimsenin farklı boyutlara çekmesi gerekmez.
     
  15. bmehmetyavuz

    bmehmetyavuz

    Mesajlar:
    301
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Forum sitelerindeki balon fiyatlara aldanıp, binbir hevesle beslediği, üretip gözünden sakındığı yavru balıklarının karşılığında, 40/50 gr tetra bits alabilmek için neredeyse akvaryumculara yalvaran, genç kardeşlerimle sık sık karşılaşıyorum. Bu bağlamda konunun gereksiz değil aksine çok isabetli bir konu olduğunu düşünüyorum.
    Saygılar, keyifli paylaşımlar...
     
  16. DuncaN

    DuncaN

    Mesajlar:
    211
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Kılıç kuyruk,moli,velifiera,plati,zebra cichlid,pacu vb,rainbow cichlid,dev vatoz, bil cümle deniz balığı (onları yemek daha cazip)
     
  17. emmi_06

    emmi_06

    Mesajlar:
    1.114
    İsim:
    Özgür ABAY
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Olcay abi,eyvallah böyle bir konu açtığın için.
    Ben farklı açıdan yaklaşmak istıyorum.Çoğu arkadaşımızın bazı balıkları sevmem lüksü bana göre para etmediğinden dolayıdır.

    Benim balıklara karşı aşinalığım,ticaret amaçlı değil hobi amaçlıdır.Herkesin olduğu gibi,benimde balıkları üretme isteğim var.Akvaryumcu benim beslediğim balıklara para vermiyormuş umurumda olmaz.

    12 yıllık hobim olan modifiyeye karşı hastalığım vardı.+350 hp olan birkaç araba topladım.Tamamen hastalık diyebilirim.İllagal yarışlara girdim.Hiçbir zaman ama paralı yarışlara girmedim(Paralı yarışlar yüzünden çok arkadaşımı genç yaşta,kara toprağa verdim).Benimki hastalık idi,ona buna kafa tutma gibi lüksüm olmadı.

    Her hobidede hırs yapmaya gerek yok.Hobiden ticaret amaçlı birşeyler beklenirse o işin tadı kaçar.

    Not:Arkadaşlar ticaret amaçlı bu hobiyi yapanlar kızmasın.Benim naçizhane fikrimdir.''Her yiğidin bi yoğurt yeme şekli vardır''Tamamen benim görüşüdümdür.Her kişinin fikrine saygı duyarım.
     
  18. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.342
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Volkan
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Bende malawi ve tanganyika balıklarını beslemeyi düşünmüyorum açıkçası..Çünki daha o balıkları beslemeden bıktırdılar.Çalıştığım yerde 10'larca akvaryum var nereye gidersem mutlaka bir akvaryum ve içinde prensesler , frontozalar ve chichled türü balıklar var.Ve inanın görmekten gına geldi.Mutlaka çok güzel hayvanlar ama dinlenme parkımızdaki havuzda bile prensesleri gördükten sonra insan başka cins istiyor.Tek canlı doğuran tankı olanda benim.. Canlı doğuranlarla akvaryum hobisine başladım ne biliyim renkleri türleri hoşuma gidiyor bu sebepten onları besliyorum.Çok büyük bir akvaryumum olursa hiç düşünmeden gene bol bitkili canlı doğuran tankı yaparım.. Siyam (betta) balığınında yeri her zaman ayrıdır.Onların mutlu olabileceği bir tank yapma arzumda hep vardır içimde.
     
  19. james_34

    james_34 Üstad Üye...

    Mesajlar:
    1.129
    İsim:
    can candaş
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Belli bir zamandan sonra yani bayağı birşeyler harcadıktan sonra en azından bazı masrafları az çok karşılamasını düşünür insanlar.Yem parası gibi... Ve bu olayda son derece mantıklı.Çünkü bizim hobimiz pahalı bir hobi.Bazen kafaya taktık mı bir balığı ne olursa olsun o balıga o parayı veriyoruz.Bu hobiyi bilmeyenler de aaa o balıga o kadar para verilirmi diyor :D
    Mesala zebra cichlid.Hadi bu balığı ürettiniz diyelim. 1. ve 2. hatta 3. batım yavrularını evinizde sahip olduğunuz akvaryumlarda beslemeye başladınız.Ama bir baktınızki sizin bu yavrular bir anda yavru vermeye başlamış.Mevcut damızlıklar da var.Şimdi az çok bu balıgı bilen bir hobici aşırı üreme sebebinden dolayı bu balıgı hediye olarak kabul etmez.Çünkü başına aynı şeyler gelebilir.Ayrıca agresif bir balık.Bir dünya yem ver, elektrik vs masrafı yap.Yavruların hediye olarak bile kabul görülmesin:)Böyle bir durumda söz konusu olabilir.

    Malawi ve Tanganyika türleri birkaç türden oluşmuyorki Volkan Abi.Piyasada az beslenilen türleri besleyebilirsin.Ve ilk kez üretmek gibi farklı şeylere ulaşabilirsin.Bahsettiğin balıklar sp,yunus,frontosa artık bunlar çok bilinen ve de çok beslenilen balık kategorisinde:) Bence Malawi ve Tanganyikayı biraz incele derim.Emin ol begeneceğin birçok türe rast geleceksin.Ve daha sonra neden daha önce geçmedim diyeceksin :)
     
  20. lepistes

    lepistes

    Mesajlar:
    979
    İsim:
    Muhammed Ali Tavur
    Ynt: ASLA BAKMAM DEDİĞİNİZ BALIKLAR

    Benim şimdiye kadar böyle bir takıtım olmadı. Ayrım yaptığımı hatırlamıyorum.
     

Sayfayı Paylaş