1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Atman hf-600

Başlığı 'Tatlı Su Donanım ve Ekipman Portalı' kategorisinde aligultekin34 tarafından 6 Aralık 2010 başlatılmıştır.

  1. aligultekin34

    aligultekin34

    Mesajlar:
    9
    İsim:
    Ali Gültekin
    Selam arkadaşlar. Atman hf-600 modelinden en iyi verimi almam için neler yapmamı önerirsiniz ?
     
  2. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Çok fazla filtre malzemesi doldurmamak lazım. Bu şekilde filtre malzemeleri koyulduğunda debsii kısa süre sonra düşürür. Kendi filtre malzemeleri var mı ? Yoksa en altta katı atıkları tutmak için seramik, üzerinde bir kat mavi sünger, elyaf şeklinde sıralayabilirsiniz. Rutin filtre malzemeleriyle alakalı bir konu linki bir göz atın isterseniz.

    http://www.akvaryumportali.com/threads/1078-Rutin-Filtre-Malzemeleri-ve-Kullanım-Alanları
     
  3. aligultekin34

    aligultekin34

    Mesajlar:
    9
    İsim:
    Ali Gültekin
    Ben suyun aktığı kısma şu içinde karbon kömürü bulunan kartuşu işlevi bitti diye kenar kısmından makasla kesip çıkardım.İçine geri zeolit koydum onun arkasınada dış filtreler için satılan 1 metrelik elyaftan keserek kullanıyom.Zeolitide kaya tuzu ile dönüştürüyorum.Yani ilk önce elyaftan su geçiyor ondan sonra zeolitten geçiyor.En arkada 3-4 cmlik boşyer kalıyor oraya bişe koyabilirmiyim ya da silbaştanmı yapayım.Son olarak bu kaya tuzu ile zeolit dönüştürme kaç defa yapılabilir.Zeolit ömrünü ne zaman tamamlar.
     
  4. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Mavi sünger o kısımda kullanılabilir, filtre düzeni fena değil. Zeoliti kaya tuzu ile yıkamak veya kaya tuzu eritilmiş suda bekleterek tekrar kullanmak benimce fikrim sağlıklı değildir. Bu bir nevi bilinmez yapıdır. Ne kadarı atılmıştır zeolitin yapısından, tuzun zararı, tuzun daha sonra ne kadarının zeolit yapısından atıldığı gibi bir bilinmez yapı barındırıyor. Zaten gerektiği kadar ve süre kullanıp daha sonra kullanmayı kesebilirsiniz. Sürekli olarak filtrede tutmak bir zorunluluk değildir.
     

Sayfayı Paylaş