1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

balığımın nesi var yardım

Başlığı 'Malawi Cichlid Forumu' kategorisinde tugrul005 tarafından 10 Aralık 2015 başlatılmıştır.

  1. tugrul005

    tugrul005

    Mesajlar:
    25
    İsim:
    tuğrul
    iyi günler bugün zebra chiclid aldım 3 tane bitanesi albino beyaz ancak beyazın karnı şişti lepistes besliyordum önceden bunu da hamile diye aldım fakat eve getirip akvaryuma getirdiğimde fark ettim karnındaki pulları dökülmüş o kadar şişmiş ki akvaryuma ilk koyduğumda sürekli aşağıda duruyordu şimdi ise sürekli yukarda duruyor balığımın nesi var yardımcı olur musunuz 20151209_232601.jpg
     
  2. TalhaBLC

    TalhaBLC

    Mesajlar:
    58
    İsim:
    Talha Balci
    Lepisteslerinde azalma var mı zebralar amerikan cikletidir ve düz taşa yumurta dökerek yavru yaparlar ve bu zebra erkek dişinin vücüdunda pembelik olur muhtemelen lepistesleri yemiştir
     
  3. Collector

    Collector

    Mesajlar:
    128
    İsim:
    Yağız
    hamile falan değil hamilelik o şekilde olmaz hayvanın hava kesesinde problem var



    Sizin yapmanızı tavsiye etmem bilen birinin yapması lazm
     
  4. Alparslan

    Alparslan

    Mesajlar:
    19.707
    Yer:
    Kartal-İst
    İsim:
    Alparslan İşken
    İlk önce kabız mı değil mi ona bakın derim...
     
  5. tugrul005

    tugrul005

    Mesajlar:
    25
    İsim:
    tuğrul
    hocam ilk olarak lepisteslerimin hepsi öldüğü için ciklet beslemeye karar verdim bu balığın yanında iki tane daha zebra aldım bunu dişi sanıyordum alırken lepistes hamile olunca böyle karnı şişiyo bu da öyledir diye düşündüm çünkü sonra öğrendim ki balığım erkekmiş davul gibi şiş ama yem yemiyor suyun üstünde bekliyo öyle gözleri şişmiş bi vaziyette tedavi için ne yapmam gerekir
     
  6. tugrul005

    tugrul005

    Mesajlar:
    25
    İsim:
    tuğrul
  7. mehmet_gzl

    mehmet_gzl

    Mesajlar:
    166
    Yer:
    Ankara
    İsim:
    m_guzel
    Suyunu değiştir kurtulma şansı kalmamış ama başka balık varsa ölmesin

    SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  8. mehmet_gzl

    mehmet_gzl

    Mesajlar:
    166
    Yer:
    Ankara
    İsim:
    m_guzel
    Yoksa sıra ile oluyorlar bende tatlı su akvaryumununda köpek baliklarini bu sekilde kaybettim şu değişimi yaptım yüklü miktarda ve Son 2 si ölmeden kurtuldu

    SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  9. mehmet_gzl

    mehmet_gzl

    Mesajlar:
    166
    Yer:
    Ankara
    İsim:
    m_guzel
    Tüh ikiyi rakamla yazdık iyimi

    SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  10. Collector

    Collector

    Mesajlar:
    128
    İsim:
    Yağız
    ne yapılması gerektigini yazmıstım yapmadıysanız ölmesi normal hava kesesindeki problem yuzunden suyun üzerinde duruyor istesede batamaz suda yüzemez yani yazık olmuş küçük bi iğneyle kurtulabilrdi öldüyse şimdi deneyebilrsinz ölüyü öldürme riskiniz yok çünkü en azndan birdaha karşılaşırsanız eliniz alışmış olur
     
  11. tugrul005

    tugrul005

    Mesajlar:
    25
    İsim:
    tuğrul
    hocam o dediğiniz şeyi denedim de kurtaramadım sıkıntı şuydu balık bi ara öyle karnı şişken dipte duruyodu sonra havada duruyodu şimdi gittim yeni zebralar aldım ama eski duran iki tane zebrayla yeni aldıklarım kavga edip duruyolar nedenini anlayamadım balığı aldığımda zaten öyleydi sudan değildi yani hocam
     
  12. tugrul005

    tugrul005

    Mesajlar:
    25
    İsim:
    tuğrul
    Hocam bunlar çiftleşiyor mu kavga mı ediyor ?
     
  13. Collector

    Collector

    Mesajlar:
    128
    İsim:
    Yağız
    zebralar agrasif balıklar cinsiyet tayini yapmak lazım ikiside erkekse muhtemelen kavga ediyorlardır ve sonu iyi bitmez biri disiysede kavga ediyorlar disi uremeye hazır degildir erkek zorluyordur fakat ikiside erkek değilse erkegin zorlaması nadiren disiyi öldürücek kadar ileri gider bunun sebebide aralarındaki boy farkı yada birisi üreyecek boydayken diğeri için henüz erken tam terside olabilir dişi büyüktür erkeği zorluyordur net bişi söyleyebilmek için cinsiyet belirlemek şart sadece bir tür kur değil kavga okadarı anlaşılabiliyor ama tahminime göre biri erkek diğeri dişi o yüzden zamanla diğeride üreme boyuna gelince kavga biter aşk başlar ;) ciddi kavgalar bu şekilde olmaz ağız ağıza kavga ederler öyle bi durum varsa cinsiyet belirlemek şart
     
  14. tugrul005

    tugrul005

    Mesajlar:
    25
    İsim:
    tuğrul
    ağız ağıza da kavga ettiler hocam bunlar şimdi üç küçük akvaryumun bir yarısında büyük diğer yarısınnda tek kaldı
     
  15. Pennywise

    Pennywise

    Mesajlar:
    10.285
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Levent Yaşar
    Zebralarda cinsiyet ayrımı boyut ile ölçülüyor. Dişilerin karın kısımları beyazlıyor. Çok kolay yavru alabilirsiniz. Hatta ileride bu sayı fazlalıkları başınıza ciddi sorunlar çıkaracaktır. Çünkü başka bir tür balık koyamayacaksınız. Ayrıca bu balıkları vermek isteseniz bile kimse almak istemeyecektir ;)
    Nereden biliyorum diye sormayın başıma geldi bacanağa iteledim. 4 Tane yavru verdim son durum burada var :D
    http://www.akvaryumportali.com/threads/red-sea-max-250-pennywise.18078/page-108

    Dediğim gibi sadece 4 yavru ile durum budur. Para da eden bir balık değil. Ölürse ve almak isterseniz haberim olsun yeriniz yakınsa istediğiniz kadar XL boy ücretsiz verebilirim. ;) Tabi hiçbir canlının boşyere ölmesine gönlüm razı değildir.
     
  16. tugrul005

    tugrul005

    Mesajlar:
    25
    İsim:
    tuğrul
    hocam benim balıklarım yavrulamayı bırakın çiftleşmiyor bile sürekli kavga ediyorlar 3 tane küçük birtane büyük var büyük hepsini dövüyor büyüğü acaba satsam mı akvaryumcu alırım dedi
     
  17. Pennywise

    Pennywise

    Mesajlar:
    10.285
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Levent Yaşar
    Bence SAT hemen. Hepsini SAT hem de
     
  18. tugrul005

    tugrul005

    Mesajlar:
    25
    İsim:
    tuğrul
    ne besleyim
     
  19. mehmet_gzl

    mehmet_gzl

    Mesajlar:
    166
    Yer:
    Ankara
    İsim:
    m_guzel
    Bence astronot besle muhteşem bir balık ama akvaryum baya büyük olmalı seni tanıyorlar .ben elden yeme alistirdim 6 cmye kadar ziplayip alıyordu .

    SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  20. Pennywise

    Pennywise

    Mesajlar:
    10.285
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Levent Yaşar
    Orası sana kalmış ama bu hobide amaç yavru almak ve bunları beslemek ise de alternatif çok. Sarı Prenses, Yunus cikletler arasında kolay türler ama ben canlı doğuranları daha çok seviyorum
    Ama görsel olarak sana güzel gelen türler neyse onlara yönelmek daha doğru. Ama zebra cikletler fare gibidir.
     

Sayfayı Paylaş