1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Beananimal borulama ve coast to coast taşırma sistemleri (Çeviri)

Başlığı 'Tuzlu Su Kimyası ve Ekipman Portalı' kategorisinde Ontheway tarafından 19 Ekim 2015 başlatılmıştır.

  1. Ontheway

    Ontheway

    Mesajlar:
    2.877
    Yer:
    Kayseri
    İsim:
    Alper ALT
    Aşağıdaki çeviri tarafımdan yapılmış ve linkteki içeriğin en önemli kısımlarının olabildiğince birebir çevirisidir. Hatamız varsa affola.

    http://www.beananimal.com/projects/silent-and-fail-safe-aquarium-overflow-system.aspx

    ----------o-----------

    Sessiz ve arıza-emniyetli akvaryum taşırma sistemi
    Arkaplan

    Akvaryum işinde kullanılabilecek bir taşırma sistemleri bulunmaktadır, çoğunda kabullenip idare ettiğimiz dizayn hataları veya yetersizlikleri yer alır. En yaygın sorunlar gürültü ve güvenilirliktir. Birçok akvaryum meraklısı gürültü veya arıza yada tıkanmış taşırmaya bağlı su taşmalarına yönelik endişeleri nedeniyle uykusuz geceler geçirir. Gürültü ve stabilite eksikliğine ek olarak, iniş borularının çoğu tipi sumpa çok miktarda hava kabarcığı gönderir, bunlar da bir şekilde dönüş pompasının yolunu bulmayı başarıp ana tanka geri ulaşır.
    Benim akvaryumum ev sineması sisteminin arka duvarına kurulu, duvara gömülü bir dizayn. Tankın ekipman tarafı ev-ofisime yakın (ve açık) küçük bir odada. Gürültünün herhangi bir şekli dahi idare edebileceğim bir şey değil. Dahası, sistemimin kuruluş başlangıcında birkaç ufak taşma da yaşadım.
    Epey bir araştırmadan sonra şunu öğrendim ki, taşırma kutularının uzun olanları, olağanüstü yüzey sıyırma (skimming) kabiliyetleri nedeniyle tercih edilmeli. Anthony Calfo’dan (o da bir yerel klüp üyesi!) aldığım birkaç tavsiyeye de dayanarak, kıyıdan-kıyıya (coast-to-coast; C2C) taşırma dizaynında (Calfo Overflow olarak da adlandırılır) karar kıldım. Anthony, yüzey sıyırma sürecinin maksimize edilmesi düşüncesinin büyük bir destekçisi. Gözlemlere ve eldeki verilere (bazıları Anthony’nin kendisine ait) dayanarak, ben de onunla aynı fikirdeyim.
    Uzun sözün kısası, Taşırmayı sessizleştirmeyi başaramadım. Durso’nun, Stockman stili modifikasyonların ve diğer varyasyonlarının birçok çeşidini denedim. Çabucak anlaşıldı ki bu metodların hepsi de hala gürültü çıkarıyor ve ne kadar sessizlerse, bir o kadar da stabiliteleri düşük. Mantık basit. Durso ve Stockman modifikasyonları, basitçe havanın boruya giriş yaptığı yeri değiştiriyorlar. Borudan aşağı düşen su, kendisiyle birlikte havayı da aşağı çeker. Eğer hava çekemezse, daha fazla su çekmek suretiyle taşırma kutusunu çabucak boşaltan bir sifon oluşturur. Bunu hepimiz modifiye edilmemiş (veya ayarı bozulmuş Durso/Stockman) iniş borusunun çıkarttığı boşaltma sesinden tanırız. Dengeleme amacı güden bu düzen, hiçbir zaman gerçekten sessiz ve aynı anda stabil değildir.
    İniş borusu temel bilgiler
    Bir iniş borusu yalnızca iki koşulda sessiz çalışabilir. 1) Akan suyun hacmi, iniş borusunun iç kenarından süzülmeye izin verecek şekilde azdır, ortada dokunulmayan (çn. türbülansa girmeyen) bir hava sütunu bırakır. Su borudan aşağı dikey olarak düşmeye başladığında, borunun iç çeperine yapışır ve bu durum borunun kesitinin yaklaşık 1/4'ü dolana kadar böyle devam eder. Daha yüksek herhangi bir su hacminde ise akış türbülans göstermeye başlar ve havayı içine hapseder. Hapsedilen hava şırıltı-gurultu benzeri gürültüleri çıkarır. 2) Akış hacmi, boru ağzının suyla dolu olmasını sağlayacak kadar yüksektir, bu durumda bir tam-sifonlama oluşur.
    Tekrar gözden geçirecek olursak, Durso ve Stockman modları, iniş borusuna taşınan havanın miktarını kontrol etmeyen çalışan basit yollardır, türbülanslı akış ile tam-sifonlama arasında bir denge oluştururlar. Bu da kurulumu son derece stabilitesiz yapar ve sürekli ayarlama gerektirir, bu düzenin asla sessiz veya emniyetli olmadığını belirtmeye gerek yok!
    Taşırma Temel Bilgiler
    Bir taşırma sisteminin birincil hedefi suyu ana tanktan sumpa taşımaktır. Sump, birçok kişinin birincil veya ikincil mekanik ve biyolojik filtrasyon yerleştirdiği yerdir. Köpük ayırıcı (Skimmer) sumpa yerleştirilen yaygın bir filtreleme ekipmanıdır. Araştırmalar, taşırmanın kenarından geçmekte olan su tabakası ne kadar ince olursa, geçen suyun da proteince o kadar zengin olduğunu göstermiştir. Basitçe ifade edilecek olursa, tanktaki organik maddeler hava/su birleşimindeki yüzey gerilimine yapışma eğilimindedirler. Biz bu ince yüzey su tabakasını ne kadar hızlı yeniler ve sumpa gönderirsek, skimmer da o kadar iyi performans gösterecektir. Yani akış miktarının sabit olduğu koşulda, taşrmanın kenar kısmı ne kadar genişse, bu kenar çizgisinden geçen su tabakasının kalınlığı da o kadar ince olacaktır. Bu akvaryumumuz için tam da istediğimiz birşeydir! Ana tanktan skimmer’a organik maddeleri ne kadar hızlı transfer edersek, tanktaki algler tarafından tüketilmeden bu maddeleri o kadar hızlı şekilde ortamdan uzaklaştırabiliriz. Örnek için “Yüzey yenilenmesi” başlığına bakabilirsiniz.
    Calfo veya kıyıdan-kıyıya stilindeki taşırma basitçe “L” şekilli bir raftır ve tankın boyunca uzanarak taşırma kutusu ödevi görür. Raf arka ve yan duvarlara sızdırmaz şekilde yapıştırılarak taşırma kutusu formunu alır.
    Dizayn hedefleri
    Bilgilerimiz çerçevesinde, ideal kurulum ya merkezde türbülansa girmeyen bir hava sütünü bırakıp kenarlardan akışa izin verecek kadar uzunluğa sahip iniş borusunu, yada kendini ayarlayıp tam-sifonlama yapabilecek özellikte bir iniş borusunu bulundurmalıdır. Borunun ölçüsünü büyütmek kesinlikle bir seçenektir ancak realitede, makul ölçülerde bir boru ve conta kombinasyonuyla sessizliği temin etmek çok güç olacaktır. Kendini ayarlayabilen bir sifon yapabilmek de oldukça göz korkutucu bir iştir.
    Aşağıdaki kriterleri karşılayan bir iniş borusu düzeneğine ihtiyacım olduğuna karar verdim:
    Ölü gibi sessiz çalışma
    Su taşmalarını engelleyecek bir arıza-güvenliği
    Ayarla-ve-unut şeklinde bir kullanım
    Sumptaki mikro kabarcıkların sınırlandırılması
    Kolay bakım ve temizlik
    Heryerden bulunabilen parçalar (özel üretim gerekmemeli)
    Akış oranının geniş bir aralığında stabil kalmalı
    Herhangi bir tank veya pompaya ölçeklenebilmeli
    Su iyileştirme ve benzeri endüstrilerle diğer halen akvaryumcular tarafından kullanılan bazı konseptleri uyguladım. Sonuçta %100 sessiz ve herhangi bir arıza veya olası arızalar grubuna karşı da güvenliği olan bir sistem ortaya çıkardım.
    Çözüm
    Çözüm basitti. Taşırma düzeneğine bir sifon eklemek ve açık kanallı bir iniş borusuyla da bunu yedeklemek. Eğer sifon geri dönüş motorunun sağladığından biraz daha az bir akış oranına ayarlanmışsa, su, taşırma kutusunda birikecek ve ikinci (açık kanallı) iniş borusu tarafından halledilecektir. Eğer sistem düzgün ayarlanmışsa, ikinci borudan geçen su, borunun duvarına zarifçe yapışacak ve sessiz olacaktır. Bu şekilde bir düzenlemenin bir yararı, sifonlama borusu, eş ölçüde olan ancak içinde havayla suyun birlikte taşındığı bir borudan önemli oranda daha fazla suyu transfer edebilmektedir. Normal kullanım koşullarında kuru halde kalan üçüncü bir iniş borusu daha ekledim. Bu üçüncü boru birincil nitelikteki diğer iki borunun tamamen tıkanmasının taşma veya sistemin durmasına yol açmasını engelleyecek bir emniyet niteliğindedir.
    Sistemin Tanımı
    Tüm iniş boruları 1.5 inch PVC borulardır (1”lik bilezikli contaya adapte edilmiştirler). Ben 1”lik contalarla çalıştım ama daha büyükleri de mükemmel şekilde uygundur. Herbir boru tepe kısmında ucuna diş açılmış ve vida kapaklı bir “T” boru içermektedir. T’nin altındaki küresel vanalar sistemin ayarlanması ve (gerektiğinde) Ana tankın izolasyonu içindir. Gerçekten gerekli olan tek küresel vana, sifon borusundaki (resimde ortadaki) vanadır. Diğer borulardaki vanalar esneklik ve gerektiğinde izolasyon sağlama amaçlıdır. Açık kanallı iniş borusu (sağdaki), geriye doğru kıvrılmış ve ucu taşıma kutusunun içine, kutunun kenar kısmından çok az aşağıda bir pozisyonda sabitlenmiş hava hortumu bulundurmaktadır. Tüm kapaklara Teflon bant çekilerek hava sızdırmazlıkları garanti altına alınmıştır. Sifonlama ve açık kanallı iniş boruları, ucu aşağı bakan dirseklerle donatılmış, acil durum borusunda ise yukarı bakan bir dirsek ve opsiyonel olarak bir süzek bulunmaktadır. Üç iniş borusunun tümü de sumpa yönlendirilmiş ve sumptaki su çizgisinin hemen altında son bulmaktadır.

    [​IMG]

    Soldan sağa
    Acil durum inişi
    Tam-sifonlama inişi
    Açık kanallı iniş
    Bu dizaynda akılda tutulması gereken şeyler:
    Suya batmış durumda tam sifonlama yapan bir drenaj, içinde hava da taşıyan benzer bir drenajdan ÇOK DAHA fazla su taşıyacaktır. Bu dizayn, 1” contalar ve 1.5” iniş ile 2000 GPH (Gallons per hour)’yi kolayca, sessiz şekilde ve fazla fazla yedek kapasite de barındırarak aşağı basabilir, ve acil durum inişi hala kuru kalmaya devam edecektir. Bunu bir de Durso veya Stockman iniş borularıyla deneyin!
    Nasıl Çalışır
    Acil durum (soldaki) ve Tam-sifonlama (ortadaki) iniş borularının her ikisi de kapaklıdır. Normal operasyon esnasında tam-sifonlama’daki (orta) valf, taşırma kutusundaki su seviyesi, borudaki aşağı yönlü dirseğe hava emilemeyecek kadar yükselinceye değin ayarlanır. Bu da inişin tam-sifonlama yaptığı ve HİÇ hava emmediği anlamına gelir. Bu ÖLÜ gibi SESSİZDİR. Öte yandan bu durum, borunun geri dönüş pompasından gelen suyun tamamını ALAMAMASI anlamına gelmektedir. İşte burada da açık kanallı (sağ) iniş borusu işbaşı yapmaktadır. Açık kanallı (sağ) boru üzerindeki hortum vasıtasıyla hava almaktadır. İçine hava girmesine müsaade edildiğinden ve toplam akış hacmi oldukça az olduğundan (sifonlama borusu akışın esas yükünü sırtlanmaktadır), bu iniş borusu sifonlama veya guruldama yapmayacaktır. Diğer bir ifadeyle, sifon (orta) boru tarafından halledilemeyen az miktardaki kalan akış da açık kanallı (orta) iniş borusundan sessizce akıp gitmektedir. Akış çok düşük olduğundan, sumpa giden hava da çok az miktarda olmaktadır.
    Bu düzen tam anlamıyla ayarla-ve-unut düzeneğidir! Geniş bir aralıkta kendini ayarlamakta ve bir kez ayar tutturulduktan sonra tekrar dokunulmasın gerek kalmamaktadır. Sessizce çalışmakta ve sumpa çok az (yada hiç) hava göndermektedir. Gerekli olduğu durumlarda kapaklar açılıp iniş borularının temizliği yapılabilir. Sistemgeniş bir aralıkta kendisini ayarlayabilmektedir, çünkü sifon operasyonel kapasitesinin maksimumuna hiç gelmemektedir. Geri dönüş pompasından gelen ortalama akış yükseldikçe ve düştükçe, açık kanallı iniş borusu akıştaki değişkenlikleri tolere edebilmektedir.
    Arıza-Emniyeti Özellikleri
    Bu düzenek (2) arıza-emniyeti özelliğine sahiptir.
    1) Acil durum (sol) borusu, taşırma kutusunun normal kullanım yüksekliğinden hafif daha yükseğe ayarlanmıştır. Basitçe, ucu yukarı bakan bir dirsektir. Eğer su seviyesi normal kullanım düzeyinin üstüne çıkarsa acil durum (sol) borusundan aşağı inecektir. Bu boruda da hava sızdırmazlığı bulunmaktadır. Su seviyesi yeterince yükselirse, acil durum borusu sifonlama yapmaya başlayıp, taşırma kutusunu boşaltacaktır.
    NOT: Acil durum borusu (sol) sistem ilk başlatıldığında da çalışır. Tam-sifonlama (orta) borusundan havanın tamamen temizlenmesi kısa bir süre alır, bu esnada taşırma kutusundaki su seviyesi acil durum (sol) borusunun seviyesine yükselir.
    2) Açık kanal iniş borusuna bir hava hortumu bağlanmıştır ve hortumun diğer ucu da taşırma kutusundaki en yüksek su seviyesine ayarlanmıştır. Eğer su seviyesi taşırma kutusundaki kritik noktayı geçer ve acil durum borusu (sol) akışı halledemezse (misal, alg nedeniyle tıkanma veya başka birşey), bu durumda su düzeyi hava hortumunun girişini geçecektir. Suyla tıkanan hava hortumu açık kanal (sağ) borusunu tam-sifonlama borusuna çevirecek şekilde etki edecek, bu sayede de sumpa çok daha fazla miktarda su akışı sağlayacaktır. Böylece taşırma kutusu boşalacak ve taşma ihtimali engellenecektir.
    Sistemin zerafeti yalnızca ayrı emniyet özelliklerinden değil, iniş borularının (ve onların kendi emniyet sistemlerinin) birlikte görev yapabilmesinden gelmektedir. İniş boruları sistemi çalışma modunu nerdeyse her türlü olumsuz su akışı durumuna göre emniyetli şekilde değiştirerek ayarlayabilmektedir.
    Hepsi bu… basit ve etkili!
    Notlar
    Bu sistem, yukarıda anlatıldığı üzere (3) iniş borusu kullanmak ZORUNDADIR. Acil durum inişi bu dizaynın KRİTİK bir parçasıdır. Acil durum inişini sisteme dahil etmemek, taşmaya davetiye çıkarmak olacaktır!
    Aşağıda bazı ayrıntıları gösteren bilgisayar modellemelerini görmektesiniz. Ben süzeklerin taşırma kutusunun dibine dokunmasını tercih ediyorum.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Resim açıklamaları: ilk resim, tankın kuşbakışı görüntüsü, tank, iniş boruları ve Calfo taşırma görülüyor. İkinci resim, tank veya taşırma olmadan boruların arkadan görünüşü. Üçüncü resim, boruların tank ve Calfo taşırma gizlendiğinde, önden görüntüsü, son resim, tek bir iniş borusunun parçalarına ayrılmış detay görüntüsü.
    Yüzey Yenilenmesi
    Uç bir örnek: birbirine eş 2 tane 40 feetlik genişlikte havuzu ele alalım, bunlar aynı miktarda suyla besleniyor olsunlar, birinde 4 feetlik baraj kısmı, diğerinde de 40 feetlik baraj kısmı olsun. Baraj üzerinden geçecek su miktarının aynı olduğundan hareketle (diyelim ki dakikada 100 galon), dar olan barajda çok kalın bir şelale oluşurken, eni fazla olan barajın üstünden çok ince bir su tabakası geçecektir. Şimdi her iki havuzun üstüne de bir yağ katmanı bırakalım. 4 feet genişliğinde baraja sahip havuzda, barajın yağı dışarı atması önemli ölçüde uzun sürecektir. Neden? Çünkü baraj üstünden geçen suyun önemli bir kısmı yüzeyin altından hareket etmektedir! Şimdi bu mantığı kendi tankınıza uyarlayın, ama yağ tabakası değil de, su yüzeyinin tanktaki organik maddeleri kendine çektiğini akılda tutun. Mantıki sonuç? Herhangi bir akış oranı için, taşırma kenarı ne kadar genişse (çn. uzunsa) skimmeriniz ve/veya sump filtrasyonunuz o kadar etkili çalışacaktır!
     
    Düzenleme: 19 Ekim 2015
    cystein, afatih, jildrime ve diğer 10 kişi bunu beğendi.
  2. Argun

    Argun

    Mesajlar:
    139
    Yer:
    İstanbul/Beylikdüzü
    İsim:
    Argun Erhamza
    Su iniş ağızlarının aynı hizada olması dikkatimi çekti modlu veya tam durso sistemde tam emiş aşağıda suyun içinde biraz üstünde üstü hava delikli yarım emiş ve en yukarıda emniyet girişi oluyor..
     
  3. Ontheway

    Ontheway

    Mesajlar:
    2.877
    Yer:
    Kayseri
    İsim:
    Alper ALT
    Bende ilk ikisi aynı hizada ve suyun içinde, emniyet suyun dışında, aslında o da suyun içinde olabilirdi, ama bu sefer ondan da ses çıkmayacağından emniyet borusunun devreye gireceği bir durum oluştuğunu kısa sürede anlayamayabilirdik. Bir de, emniyet'in suyun dışında kalması içine birşeyler girmesinin/gelişmesinin engellenmesi açısından iyi. O borunun kuru kalması gerekiyor.
     
  4. ka2n

    ka2n

    Mesajlar:
    4.314
    Yer:
    Ankara
    İsim:
    Kaan AYDINOĞLU
    Elinize sağlık, çok güzel ve yararl bir Çeviri olmuş.
     
    Montimahir ve Ontheway bunu beğendi.
  5. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    5.719
    Yer:
    Bursa
    Eline emegine saglik, çok faydali bir yazi.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
     
    Ontheway bunu beğendi.
  6. Karakus

    Karakus

    Mesajlar:
    318
    Yer:
    Ankara
    İsim:
    Fatih KARAKUŞ
    Şeytan diyor sehpayı yaparken kuleyi de yık bu sistemi yap :rolleyes::rolleyes:
     
    Ontheway bunu beğendi.
  7. resifadam

    resifadam

    Mesajlar:
    157
    Çok güzel bir sistem
     
  8. Ontheway

    Ontheway

    Mesajlar:
    2.877
    Yer:
    Kayseri
    İsim:
    Alper ALT
    Hemen hemen aynı şeylerden bahsetmekle birlikte sistemi anlatan diğer bir yazı da aşağıdaki linkte. Fotoğraf şaşırtmasın, 5 borunun 2si geri dönüş.

    http://www.glassreef.com/basics_overflow.php

    (Yazıya bakarken hatırladım, 2 borulu sistemin de bir bulanı var maalesef, Herbie sistemi diye geçiyor o da). Onun da üzerine yazılmış tonlarca forum sayfası bulabilirsiniz ama son sistem Beananimal sistemi. Geliştirilmesi nerdeyse son bulmuş denebilir. Artık yapacak birşey yok pek. En fazla 3 yerine 4 boru atıp emniyet inişinin sayısı 2 ye çıkarılabilir hepsi hepsi.
     
  9. afatih

    afatih

    Mesajlar:
    163
    Yer:
    Ankara
    İsim:
    Fatih Kahraman
    Emeğinize sağlık güzel bir paylaşım olmuş.

    GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    Ontheway bunu beğendi.
  10. Onurs

    Onurs

    Mesajlar:
    2.614
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Onur Sabuncuoğlu
    bu sistemde vanaların sump içinde veya yukarıda olması ne gibi bir farklılık yaratıyor?
     
  11. Ontheway

    Ontheway

    Mesajlar:
    2.877
    Yer:
    Kayseri
    İsim:
    Alper ALT
    Doğrusu, sistem fonksiyonu açısından ne gibi bir farkı olabileceğini ben göremedim.

    Ancak akvaryum dışı alanlarda daha az ek yeri ve görsel kirliliğin azalması bakımından sump içinde bir yerlere denk gelmesi iyi olabilir. Öte yandan, yukarda olunca da vanayı ayırdığınızda borunun kalan kısmını sökmek açısından daha bir kolaylık yaratabilir.

    Bir de boru dolarak akacağı için, borunun daha hızlı ve kolay dolması yönüyle bakınca, aşağıda bulunması mantıklı gelmişti bana. Her ikisi de uygulanıyor hatırladığım kadarıyla.
     
  12. Onurs

    Onurs

    Mesajlar:
    2.614
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Onur Sabuncuoğlu
    Bu sistemde kullanılan T nin görevi önemli aslında ama bu parçayı Türkiyede bulamıyorum bilen gören varmıdır?
     
  13. Ontheway

    Ontheway

    Mesajlar:
    2.877
    Yer:
    Kayseri
    İsim:
    Alper ALT
    Schedule 80 sanitary T. leri diyorsunuz sanırım, benim kullandığım iş gördü ama Sch 80 bulur musunuz TR de bilmiyorum.
     
  14. Onurs

    Onurs

    Mesajlar:
    2.614
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Onur Sabuncuoğlu
    Ben bulamadım pvcu üreten yerli üreticilerin kataloglarındada yok bu parça malesef aksam george fischer kataloglarınada bakıcam ama olmaması gerçekten anlamsız ve aptalca geldi bana tesisat debisini ve sesi çok etkileyen önemli bir parça bence basıl olmaz ülkemizde
     
  15. Ontheway

    Ontheway

    Mesajlar:
    2.877
    Yer:
    Kayseri
    İsim:
    Alper ALT
  16. Onurs

    Onurs

    Mesajlar:
    2.614
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Onur Sabuncuoğlu
    Mecbur görecek ama orjinalinde kullanılan dirsek çok önemli bir parça bence hatta belkide yarım emiş ve emniyetinsessiz çalışmasını sağlayan en önemli etken diyebilirim.
     
  17. Ontheway

    Ontheway

    Mesajlar:
    2.877
    Yer:
    Kayseri
    İsim:
    Alper ALT
    Yarım emiş normalde başlangıç esnasında 1-2 dakika kadar aktif kalıyor (yoğun kullanılıyor), sonrasında tam sifonlama başladığı için yarım emiş ten (open channel) akan su miktarı gürültü çıkaracak seviyede değil. emniyet ise zaten genelde kuru. Sizin bahsettiğiniz T, dirsek kısmı yuvarlak olan T sanırım. Kayseri'ye yolunuz düşerse beklerim, gelip kendiniz dinleyin çıkabilen ses düzeyini :) . Endişeye mahal yok.
     
  18. suret

    suret

    Mesajlar:
    2.160
    Yer:
    istanbul
    İsim:
    Burak N
    Bu bildiğimiz ov'erflow'un kutusuz borulu hali değil mi?

    SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  19. Ontheway

    Ontheway

    Mesajlar:
    2.877
    Yer:
    Kayseri
    İsim:
    Alper ALT
    Kutu var yine, ama tankın içinde kalıyor.
     
  20. Murat Keskin

    Murat Keskin

    Mesajlar:
    267
    İsim:
    Murat Keskin
    Yazınızı baştan sona okudum. Güncel sistemlerde gördüğüm kadari ile sizin bahsetmiş olduğunuz 2 iniş 1 acil durum için olan borulardan, 2 tanesi aynı seviyede bulunuyor. Güncel olarak baktığımda ise 2 adet iniş borusundan 1 tanesinin emiş yüksekliği diğerine göre biraz daha yüksek olmakta. Sizinde konu hakkında güncel bilginiz var ise yeni kuracağım sistem için en uygun sistem arayışında olduğumdan bilgilendirme yapabilirseniz sevinirim.
    100x100x50h akvaryum kuracağım. Sizin bahsettiğiniz ctc gayet anlaşılır ve makul geldi. Sadece Beananimal ile ilgili bu sorular kaldı aklımda, ayrıca bahsettiğiniz dönüş borularının harici olarak üstten geçmesi konusunu faydalarını açabilirseniz sevinirim.
    takip eden konum aşağıdaki linkledir.
    http://www.akvaryumportali.com/threads/uzun-aradan-sonra-geri-dönüş.24232/
     

Sayfayı Paylaş