1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Bu güzel foruma ilk diy akvaryumumu armağan edeyim

Başlığı 'Akvaryum ve Dekor Yapımı' kategorisinde abdullah07 tarafından 14 Mayıs 2010 başlatılmıştır.

  1. abdullah07

    abdullah07

    Mesajlar:
    57
    İsim:
    Abdullah KOCABIYIK
    Merhaba arkadaşlar değerli Olcay abim nasılki bir pvc ciden artık cam buldu bende saat satan bi arkadaştan eni 40 cm olan (çok sayıda olmasına rağmen ) 3 tane 150*40 cm lik cam sözü aldım.(vitrinlerinde kullandığı camlar)


    camların kalınlığı 10 mm ve şu meşhur cnc rodajdan.

    planım 112*40*40 lık net 155 litre su alan bir kavrayum yapmak.

    akvaryumun üsten görünüşü net alanı 110*38*40 cm




    akvaryumun üsten görünüşü

    [​IMG]

    resimde köşelerde görünen 10*10 ölçülerindeki parçalar cam 10 mm olmasına rağmen ufak çaplı tedbir aömaçlı kayıt kuşak vari bir şey.


    filtre olarakta 3 -4 litrelik bir saklama kabı uygun filtre malzemeleri ve 1000 l/s iç filtre alarak diy üst filtre yapmak
     
    Trofeus ve reis bunu beğendi.
  2. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Abdullah kardeşim öncelikle atıl vaziyetteki bir malzemeyi değerlendirmek kadar güzel birşey yok diyebilirim bu hobide. Bu yüzden seni tebrik ederim.

    10 mm, yapmayı planladığın akvaryum için çok çok güvenli bir kalınlık.Bu yüzden alta koyacağın kare bayraklara gerek yok aslında ama genede sen bilirsin. Tabi tedbir herzaman tedbirdir. Ancak bahsettiğine göre bu camlar vitrin camı ve genelde bu camların rodajları düz değilde,balık sırtı dediğimiz oval rodajlı oluyor. Sendeki camların rodajları düzmü yoksa balık sırtımı ? Eğer balık sırtı ise dikkat. Camları yapıştırdıktan sonra içten bütün eklem yerlerine kalınca slikon çekersen iyi olur.:ay:

    Filtresinden akvaryumuna kadar komple dıy akvaryum olacak galiba ? Yapım aşamalarını resim destekli bu başlık atından bekliyoruz.. Ortaya güzel bir akvaryum çıkartacağından eminim.:em:
     
  3. abdullah07

    abdullah07

    Mesajlar:
    57
    İsim:
    Abdullah KOCABIYIK
    abi camlar düz rodaj ama vitrin camı olduğundan kenarlardan 1 er mm çapraz rodaj yapmışlar

    [​IMG]


    evet elimdeki atıl malzemeleri değerlendiricem (seramiktir süngerdir vs.) sadece 200 wat ısıtıcı ve 1000 lik bir iç filtre maliyetim olacak.(kum bile denizden olacak)
     
  4. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Tamamdır Abdullah bu şekilde rodajda sıkıntı olmaz. Hatta canavar gibi olur.;)

    10-15 gün önce bütün balıklarımı sattım ve nekadar akvaryum,hava motorları,ısıtıcılar kafa motorları,ısıtıcılar vs bir kamyon malzemeyide hediye ettim. Keşke ozaman böyle olsaydı senin ısıtıcı sorununu kaldırırdık ama ne yapalım nasip.
     
  5. abdullah07

    abdullah07

    Mesajlar:
    57
    İsim:
    Abdullah KOCABIYIK
    Düşünmen bile yeterli abi birazdan camLarı kestirmeye gidicem(camcı tanıdığa) 150*40 10 mm parça yerine 8 mm 102*50 cam alabilirsem ölçümü 102*50*h40 yapıcam.
     
  6. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Son durum nedir Abdullah kestirdinmi camları ?
     
  7. abdullah07

    abdullah07

    Mesajlar:
    57
    İsim:
    Abdullah KOCABIYIK
    Abi camları kestirdim ama Antalya merkeze gidemediğim için(tekzen koçtaş vb.) silikonu alamadım onu bekliyorum saolsun arkadaşın biride 1200 lük iç filtre hediye etti bakalım en geç 19 mayıs tatil olduğu için o gün camları yapıştıracağım
     
  8. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Nalburlarda slikon yokmu siizn oralarda Abdullah ? :bilmem: Koçtaşa felan gitmene ne gerek var ? Neyse sanırım halletmişsindir slikon işini.Yapım aşamalarını fotolamayı unutma.:em:
     
  9. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Selamlar,

    Güzel bir cam değerlendirme çalışması olmasını dilerim. Akvaryumun filtre sistemi akvaryum üzerine monte edilebilir. Bunun için yine cam kullanılabilir. Eğer bu konu tasarım aşamasında düşünülürse daha efektif bir akvaryum yapılabilir.
     
    lepistes bunu beğendi.
  10. abdullah07

    abdullah07

    Mesajlar:
    57
    İsim:
    Abdullah KOCABIYIK
    Teşekür ederim arkadaşlar fotoları çekiyorum hepsini daha sonra kurulum aşamasında ileteceğim.

    bugune kadar koçtaş tekzen vs. bilumum yerlerde kazık yiyomuşuz sistam marka akvaryum silikonunu mahallemin nalburunda 6 liray aldım
     
  11. LostRua

    LostRua

    Mesajlar:
    3.531
    Yer:
    Konya
    İsim:
    Doğuş ARISOY
    Ben dün koçtaşta 2 TL antibakteriyel slikon gördüm. Bazen sıkı indirimler kampanyalar yapılabiliyor.
     
  12. fth-94

    fth-94

    Mesajlar:
    5.333
    Yer:
    Türkiye
    İsim:
    Fatih BAŞBAĞ
    Antibakteriyel silikon ile akvaryum silikonunun aynı olmadığını düşünüyorum. Nedeni ise benim gördüğüm tüm slikonların üzerinde antibakteriyel yazıyor...
     
  13. abdullah07

    abdullah07

    Mesajlar:
    57
    İsim:
    Abdullah KOCABIYIK
    Merhaba arkadaşlar uzun bir süre oldu yazmayalı sebebi ise hem iyi hem kötü bir haberim olması

    iyi haberim camalrı kestirdiğim camcı akrabam çıktığı için bana temperli camdan 120*55*55 ölçülerinde akvaryum hediye etti(temperli olduğu için kayıt kuşak yok bi problem olurmu)

    kötü haberim ise bahsettiğim akvaryum işi olunca bende camları o akrabama hediye ettim(biyerde kullanırsın diye vitrin camıya) yani diy projem hayal oldu.
     
    YIKIKTEMO bunu beğendi.
  14. fth-94

    fth-94

    Mesajlar:
    5.333
    Yer:
    Türkiye
    İsim:
    Fatih BAŞBAĞ
    Tamperli camlar bildiğim kadarıyla fırın gibi yerlerde kullanılıyor. Bu yüzden çok yüksek basınçlara dayanabiliyor. Yine bilen arkadaşlarımın önerisine göre hareket ediniz. Akvaryum hazır en kötü ihtimalle kayıt-kuşak atarsınız olur biter... Keşke benimde bir tanıdığım böyle bir akvaryum hediye etse :)
     
  15. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Abdullah akvaryumunun camları kaç mm ? :smiley33: Tamperli cam oldukça mukavemetlidir. Darbelere karşı çok sağlamdır fakat eğer camların ince ise basınçtan oluşabilecek esnemeye karşı çok fazla dayanamaz. :smiley33:
     
  16. abdullah07

    abdullah07

    Mesajlar:
    57
    İsim:
    Abdullah KOCABIYIK
    Camlar 10 mm abi. Tamperli cam kullanıyorum.
     
  17. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Ooo 10 mm tamperli cam ha? super:gif


    Valla o ölçüdeki akvaryum için on numara bir cam ve cam kalınlığı. Bu akvaryuma ne kayıt,ne kuşak hiçbirşeye gerek yok. Hadi bakalım hayırlısıyla güzel bir kurulum yapacaksın. Bizlerde merakla bekliyoruz kurulum aşamalarını.
     
  18. abdullah07

    abdullah07

    Mesajlar:
    57
    İsim:
    Abdullah KOCABIYIK
    abi ben malawi manyağıyım allah izin verirse bu akvaryuma öyle türler koyacamki 250 km yakınımda olmayacak
     
  19. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Abdullah,250 km yakınında hiç akvarist yokmu ? :D

    Beslemeyi düşündüğün türler sanırım nadir bulunan türler olacak ? Hangi türleri beslemeyi düşünüyorsun ? Hadi bakalım İnşallah herşey istediğin gibi olur.
     
  20. abdullah07

    abdullah07

    Mesajlar:
    57
    İsim:
    Abdullah KOCABIYIK
    abi mesela antalyada zebra cilumba maison reef yok msobo magunga yok (yakın iller olan ısparta ve burdurdada yok )
     

Sayfayı Paylaş