1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Bu kedi balığını tanıyan var mı?

Başlığı 'Tür ve Cinsiyet Belirleme Portalı' kategorisinde Neverlander tarafından 26 Nisan 2009 başlatılmıştır.

  1. Neverlander

    Neverlander

    Mesajlar:
    2.924
    İsim:
    Abdullah Üüzümcü
    Arkadaşlar yaklaşık 2-3 aydır beslediğim kedi balığının türünü hala bulamadım... Dün Volkan ile yine muhabbetini yapınca bir daha arayayım dedim ama nerelere baktı isem, hangi kedibalığı veritabanlarını inceledi isem bulamadım... Belki içiniz de bu balığı tanıyan/daha önce alıp beslemiş olanınız vardır...

    [​IMG]

    2-3 ay önce Hakan (Karataş) Abi önermişti bana... Kendisi ile Üsküdar Akvaryum'u gezerken rastlamıştık bu balıklara... Bana "Bunlar diğer kedi balıklarından farklıdır... Işıktan kaçmazlar, saklanmazlar, akvaryumda sürekli aktiftirler ve en fazla 10 cm'ye kadar büyürler" demişti... Ben de bunun üzerine akvaryumcudaki tüm balıkalrı aldım, 6 tane... 2 tanesini 65 lt'ye, 4 tanesini 135 lt'ye koydum... Aldığımda 3 cm civarında olan boyları hızla arttı... Ama ilginç olarak 65 lt2dekilerden biri 135 lt'dekilerden de iki tanesi 8 cm civarına ulaşırken diğerleri ancak 4-5 cm'ye ulaşabildi ve diğerlerinin yavrusu gibi kaldı.... Ben bunu cinsiyetlerinin farklı olabileceğine yordum ama dediğim gibi ne balığı ne de haklarında herhanig bir şeyi bilmiyorum.... Yardımcı olursanız sevinirim...

    Yardımı olsun diye tüm resimlerini ekliyorum...

    135 lt'den

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    65 lt'den

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Dianema longibarbis.

    [​IMG]
    Bence bu.

    Megalechis thoracata

    [​IMG]

    Bİr ihtimalde bu.
     
  3. lepistes

    lepistes

    Mesajlar:
    979
    İsim:
    Muhammed Ali Tavur
    Temel abi ikinci gösterdiğin olsa gerek ona daha çok benziyor.
     
  4. Neverlander

    Neverlander

    Mesajlar:
    2.924
    İsim:
    Abdullah Üüzümcü
    Evet Temel Hocam... Valla tebrikler... Yalnız sence olan değil de Muhammed'in dediği gibi ikincisi... Yani Megalechis thoracata...

    [​IMG]
     
  5. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.342
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Volkan
    Evet bende şimdi Temel abinin dediği isme göre arattım kesinlikle 2.si.. Evet balığımız belli oldu şimdi bakalım nereden alabiliriz bunu.. Sen görürsün kanka böyle enteresan bir kedi balığı buluyosun benim en son haberim oluyor sopa:

    12,5 cm'e kadar büyüyor diyor baktığım bir site..
     
  6. Neverlander

    Neverlander

    Mesajlar:
    2.924
    İsim:
    Abdullah Üüzümcü
    Tekrar bulursam alırım kanka senin için ya da bendekilerden birini hediye ederim ama tabii büyümüş olur ve aradaki zevkli kısmı kaçırmış olursun... Gerçi bu afacanlar hiç durmuyorlar, sürekli göz zevki yani... :)
     
  7. Emrah Ece

    Emrah Ece

    Mesajlar:
    2.341
    Yer:
    İSTANBUL
    İsim:
    emrah ece
    Abi corydoras ın körüklüsü bu ya iett otobüsü gibi bişey işte :D
     
  8. MertBalim

    MertBalim

    Mesajlar:
    422
    İsim:
    Mert
    Bundan bende vardı. Balıklarımın gözünü oyuyordu.
     
  9. gokhanaltintas

    gokhanaltintas

    Mesajlar:
    69
    Bu balık hala bende var gece 10 derecee belkidaha düşük ısıya dayanıyor :(, bir süredir balkonda bakıyorum aşırı aktif ama pek çok balığa göre çok dayanıklı 6 aydır bende, her türlü yemi yiyor bitkisel hayvansal dip pul hiç bir şey ayırt etmiyor, daha önce forumun başka bir yerinde her halde salyangoz oltası başlığı altında yazdığım ölen balıklarımın olduğu tank da idi nitrat ve havasızlıktan dolayı tüm synodontislerim koi lerim öldü bunlar da tık yok çok dayanıklı hayvan, su zehirlenmişken bile diğer sağ kalan vatoz larım her biri 28 cm lik onlar bile suyun üstünden hava alırken bu hayvanlar dipte gezip duruyordu..
     
  10. Neverlander

    Neverlander

    Mesajlar:
    2.924
    İsim:
    Abdullah Üüzümcü
    Mert başka balıkla karıştırıyorsun... Megalechis thoracata'nın göz oyma gibi bir huyu hiç yok... Şu an bütün Megalechis thoracata'larımı (4 adet) 65 lt Tetra-hane'de topladım... En ufak bir saldırı girişimi bile yok... Daha önce 2-2 65 lt KAAK ve 135 lt karma canlı doğuran akvaryumlarında idiler... Tek vukuatları olmamıştı, tek bir gözü bile oyulan balığım da... Ancak 135 lt karma canlı doğuran akvaryumundan çıkarmadan önce uzunca süre hiç yavru balık görmedim... Yabancı bir kaynakta amansız yavru yiyiciler olduklarını öğrendim... İkisini de çıkardım o akvaryumdan ve şimdi -maaşallah naz: - tank yavrudan geçilmiyor.... Akvaryumunda yavu balık olanlar kesinlikle Megalechis thoracata tutmasın tankında...

    Bu bilgiler çok güzel Gökhan Hocam... Megalechis thoracata'lar hakkında daha çok öğreneceğimiz şey var anlaşılan...

    Yalnız benim bir gözlemim oldu... Evet çok dayanıklı balıklar ancak akvaryumları değiştirildiğinde 1-2 günlüğüne feci şekilde sersemliyorlar... Yem yemiyorlar, yer bile değiştirmiyorlar... Senin de benzer gözlemin oldu mu hiç?
     
  11. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Kedi balıklarından herhangi birini birdaha asla akvaryumuma sokmam.Yavruları geçtim,lepistes ve kılıçları da götüren bir balık türü.Gece avlanması çok sinsi yapıyor bu hayvanları ve neredeyse parçalanmadan ölmüyorlar...
     
  12. Neverlander

    Neverlander

    Mesajlar:
    2.924
    İsim:
    Abdullah Üüzümcü
    huh:
     
  13. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Piranhalara attım,öyle kurtuldum Abi.Bilmem anlatabildim mi...
     
  14. Neverlander

    Neverlander

    Mesajlar:
    2.924
    İsim:
    Abdullah Üüzümcü
    Yahu boyutu ne idi o piranhalara attığın kedi balığının? Heralde ciddi şekilde büyüen bir kedi balığı idi...
     
  15. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Aldığımda baş parmağım kadardı,15 günde 15-16 cm civarına ulaştı.Üsküdarda 2 tane var ya akvaryumda dev gibi,onların albinosundan :D
    Bu kadar hızlı büyümesine paralel olarak lepistes ve kılıçkuyruk sayısında azalma vardı,belirtmeden geçemeyeceğim montz:
     
  16. Neverlander

    Neverlander

    Mesajlar:
    2.924
    İsim:
    Abdullah Üüzümcü
    Onlarsa tamam... Ben de korktum bendekilerden mi diye... Benimkileri abisi sadece 10 hadi bilemedin 12-13 cm oluyormuş.... Yediklerine zaten şahit olmadım... Şimdi tetraların yanındalar ve tetra sayılarında direk kaybolma ile giden azalma yok... Zaten bugüne kadar 3 tane tetra kaybettim o tankta ki onlar da 10 kuruş büyüklüğünde henüz yavru olan Tetra Balck'lerdendi... 20 tane birden almıştım... 3 kayıp normal sayılır...
     
  17. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Yanlış anlaşılmasın.Sendeki kedi balığı ile alakalı bir durum değil.Sırf sinir olduğum için kedi balıklarına karşı bende bir antipati oluştu :bilmem:
     
  18. Emrah Ece

    Emrah Ece

    Mesajlar:
    2.341
    Yer:
    İSTANBUL
    İsim:
    emrah ece
    Cem in dev kedi balığını bir arkadaşı ile beraber piranalara verirken çekildiği çok gizli kimsede olmayan bir fotosu var bende yakalayamayacağımı sandın dimi cem :D vereyimmi resmi portala ha vereyimmi ? şimşak aquamagazin in gözünden hiçbirşey kaçmaz :D
     
  19. Emrah Ece

    Emrah Ece

    Mesajlar:
    2.341
    Yer:
    İSTANBUL
    İsim:
    emrah ece
    Sükut ikrardandır derler aquamagazin olarak benden günah gitti şok fotoyu yayınlıyorum
    [​IMG]
     
  20. Neverlander

    Neverlander

    Mesajlar:
    2.924
    İsim:
    Abdullah Üüzümcü
    Emin ol Emrah... Cem böyle kaslara sahip olmak için bütün kedibalıklarını piranhalara yedirir... :D
     

Sayfayı Paylaş