1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

ciklet lerim çiftleşiyormu? acil

Başlığı 'Tatlı Su Üretme ve Yetiştirme' kategorisinde ösym tarafından 6 Haziran 2009 başlatılmıştır.

  1. ösym

    ösym

    Mesajlar:
    14
    Arkadaşlar, benim 1 çift ciklet balığım var. Siyah olan erkek galiba. Akvaryumun tabanındaki taşların altındaki kumları alıp başka yere atıyor. Acaba çiftleşme öncesi yapılan birşey mi ?
     
  2. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Selam Fatih Bey, Balıklarınızın türünü yazmamışsınız ancak bu tür genel olarak bölgeci bir türdür. Çiftleşme hazırlığıda olabilir, bölgesini sadece temizleme iç güdüsüde. Eğer diğer balığınızın dişi olduğuna eminseniz zaten erkeğin hazırladığı bölgeye gidecek ve çiftleşme gerçekleşecektir. Balıklarınızın fotoğraflarını paylaşabilirseniz cinsiyet ayrımı yapabiliriz. Erkeğin kumları alarak hazırladığı bölgeye bir müdahalede bulunmayın.
    Saygılar...
     
  3. ösym

    ösym

    Mesajlar:
    14
  4. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Fotoğraflardan anladığımı yazmam gerekirse, balık türleri farklı ve akvaryumun taban kumu dahil durumunun ve şartlarının iyi olmadığını görülüyor. Portakal ciklitin ise kuyruğu neredeyse yok. Bu şartlarda üreme gerçekleşemez.
     
  5. ösym

    ösym

    Mesajlar:
    14
    Peki niye sürekli kumu diğer tarafa atıyorlar?
     
  6. Emrah Ece

    Emrah Ece

    Mesajlar:
    2.341
    Yer:
    İSTANBUL
    İsim:
    emrah ece
    Allahtan bu resimleri başka forumda yayınlamadın seni akvaristlikten afaroz ederlerdi :)
    Eh be güzel kardeşim o balığın hali ne öyle ? biraz özen göster balıklarına iyi şartlarda kendi türdeşi olan balıklarla elbette çifleşirler ama şu durumda biraz zor ;)
     
  7. ösym

    ösym

    Mesajlar:
    14
    Ben daha hiç birşey bilmiyorum ne yapabileceğimi söylermisiniz?
     
  8. Emrah Ece

    Emrah Ece

    Mesajlar:
    2.341
    Yer:
    İSTANBUL
    İsim:
    emrah ece
    Ben cichletten anlamam pek, ama genel olarak şunları söyleyebilirim birkere balıkların uyumlu türler olacak, birbirine zarar vermeyecek, düzenli su değişimlerini ve dip çekimlerini aksatmaman yemlemeyi kıvamında ve zamanında yapman çok önemli forumu iyice araştırırsan neler yapman gerektiğini sağlıklı bir akvaryumun nasıl olması geektiğini görebilirsin kardeşim
     
  9. MertBalim

    MertBalim

    Mesajlar:
    422
    İsim:
    Mert
    Abi ne yaptın sen? Balıkta kuyruk kalmamış. Ürese bile yavrular boşa çıkar. Kuyruksuz hızlı hareket edemez. Yavruları koruyamaz.
     
  10. MertBalim

    MertBalim

    Mesajlar:
    422
    İsim:
    Mert
    Önce saldırgan tipleri akvaryumdan çıkartmalısınız. Portakal cikletin kuyruğu kolay kolay yenilemez.
    Üretmek istediğiniz türün en az 4 aylık olması gerekir.
    İlk yumurtalar boşa çıkabilir.
    Annenin ilk girişimi olduğu için koruyamayabilir. Normaldir.
    Balık sayınız çok ise aylık dip çekimi yapmanız gerekir.
    Balık çifleşirken önce yere döker sonra ağızına alır. Bunun için temiz bir yer bulmaya çalışır. Dip çekimi olmazsa yumurtaları bırakmak için yer bulamayıp dökmez. Yavru almanıza engel olur. Su değişimi yapılmalıdır. Suyun yumusak olup kendini rahat hissetmesi için.
     
  11. stablizer

    stablizer

    Mesajlar:
    278
    Fatih Bey Kardeşim bence önce forumdaki değerli arkadaşların bilgileri ve tecrübeleri ışığında yazmış olduğu çok yararlı makaleler,tercümeler ve bunların yanında yaşanmışlıkların tartışıldığı birsürü konu var.Balıklarınız Malawi türlerinden oluşuyor sanırım.Malawi portalını okuyun tüm bilgilerden yararlanın.Bu türlerin mantığını kafanızda oluşturun.Hatta bu forumlada kısıtlı kalmayın ve internetin genelinde bir araştırma yapın.Bu işlemleri hallettikden sonra akvaryumunuzun boyutları ve ekipmanlarınızı belirten bir başlıkda tekrar tartışalım ve sizinde güzel ve uyumlu türlerden oluşan,seyredince sizi ve dostlarınızı mest eden bir akvaryumunuz olsun.Başarılar diliyorum.Saygılarımla...
     
  12. MertBalim

    MertBalim

    Mesajlar:
    422
    İsim:
    Mert
    Abi portakal ciklet siyah olmaz..

    Erkek
    [​IMG]

    Dişi
    [​IMG]
     
  13. stablizer

    stablizer

    Mesajlar:
    278
    Zira siyah portakal olmaz diyorsun yani Mert :D
     
  14. emmi_06

    emmi_06

    Mesajlar:
    1.114
    İsim:
    Özgür ABAY
    İlk balık portakal,İkinci balıkda büyük ihtimal aurotus.
    Zaten portakalda derman kalmamış.Büyük ihtimalle aurotus vurmuş.Zaten bu balıklar çiftleşmez anca kavga ederler.Boy farkı varki portakal bu hale gelmiş.
     
  15. avci36

    avci36

    Mesajlar:
    38
    ciklet lerim çiftleşiyormu? acil

    o ikinci resimdeki avrodis (auratus diye yazılıyor galiba) o değilmi?
     

Sayfayı Paylaş