1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Cyrtocara moorii (Yunus Cichlid) cinsiyet ayrımı.

Başlığı 'Tür ve Cinsiyet Belirleme Portalı' kategorisinde bmehmetyavuz tarafından 3 Ekim 2008 başlatılmıştır.

  1. bmehmetyavuz

    bmehmetyavuz

    Mesajlar:
    301
  2. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Ynt: Cyrtocara moorii (Yunus Cichlid) cinsiyet ayrımı.

    Mehmet bey;bu resimde yunuslarda belli başlı temel nitelikleri öne çıkartmışsınız.Yüzgeçlerde sivrilik,ovallik,kafa yapısı vs.

    Ama kesinlikle yunuslarda bu %100 cinsiyet ayrımı değildir.Yunusların birçok varyetesi vardır ve herbiri bir diğerinden farklıdır.Bu balıklarda sadece yüzgeç ve kafa yapısı ile cinsiyet ayırmak doğru değildir.

    Ama doğruya yakın tahminlerde bulunulabilir.
     
  3. Muzikopat

    Muzikopat

    Mesajlar:
    2.629
    İsim:
    Hüseyin ÇELİK
    Ynt: Cyrtocara moorii (Yunus Cichlid) cinsiyet ayrımı.

    Faydalı bir konu. Ama Olcay abinin de dediği gibi bazen bu kadar bilgi yetmiyor yada yanıltıcı olabiliyor. Resme bakarak kesin erkektir dediğimiz balık dişi de çıkabilir. Biliyoruz ki yunus dişilerinin tamamı olmasa da bazıları kafa yapar.


    Saygılar.
     
  4. cemba

    cemba

    Mesajlar:
    20
    Bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Peki tam anlamanın bir yolu var mı. Dediğiniz gibi bende bir dişi var. (belkide erkek) Hem kafalı hemde yüzgeçleri oval. Peki bu durumda cinsiyeti nasıl anlayacagız. saygılar
     
  5. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cemal Bey, gözlem ile anlamakta mümkündür. Erkek balık dişi balığın bölgesine girmesine izin verir. Kur sırasında erkek titreme hareketi yaparken dişi kuma ağzını dayar aranır. Kur sırasında iki balıkta etraflarında dönüyor ve ikiside titriyorsa erkektirler. Eğer balıklar yavru boyda ise, ergen hale geldiklerinde dişi daha küçük kalır.

    Bu gözlemler sonucu doğru fikre varmak mümkündür.

    Saygılar...
     
    ayberkbyberk bunu beğendi.
  6. Molly_Oscar

    Molly_Oscar

    Mesajlar:
    68
    Olcay Bey'in de dediği gibi akvaryumlarda üretilmiş birçok varyetesi vardır. Ayrıca Wild F0 türlerde bu ayrımı yapmak bazen çok zor oluyor. Çünkü doğada daha sağlıklı ve **** boyda yetişiyorlar.
     
  7. ZeRo-x7

    ZeRo-x7

    Mesajlar:
    997
    Yer:
    İstanbul/ Beykoz
    İsim:
    Murat Sarıoğlu
    Benimde bu konu çok kafama takılıyo sarı prenseslerin cinsiyet ayrımı anüs vent kesin bunu biliyorum bakıncada anlıyorum. Ama bu yunusları bi türlü çözemedim. Sarı prensesde kısacası anüs vent iki açıklık eşitse erkek, biri diğerinden büyükse dişidir. Yunusda'da bu aynımıdır? Maka'leleri okuyoruz gözlemliyoruz ama genede karar vermek çok zor heleki 6 cm filansa yunuslar daha zor. Bunun kesin bir çözmü yokmu sarı prensesler gibi?.
     
  8. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Murat , yunuslardada anüs vent kontrolü sarı prensesler gibidir. Yani biri büyük biri küçük delik. Ancak 5-6 cm lik yunuslarda pek belirgin olmadığından anüs vent kontrolü aldatabilir. Damızlık altı boya yada damızlık boya ulaştıklarında bariz bir şekilde anlayabilirsin ama.:ay:

    Bu arada sana meaj atamıyorum. Sende numaram olması lazımdı. Beni bir ararsan sevinirim. Sana bir işim düştü.:)
     
  9. ZeRo-x7

    ZeRo-x7

    Mesajlar:
    997
    Yer:
    İstanbul/ Beykoz
    İsim:
    Murat Sarıoğlu
    Teşekkürler abi bilgi için. İşdeyim abi şuan telefon açamıyorum iş yerinde msn varsa orda yardımcı olurum. Senin tel yok bende, özel mesaj ayarlarına baktım sanırım şimdi gelir.

    ZeRo-xX7@w.cn
     
  10. Efe Zorba

    Efe Zorba

    Mesajlar:
    151
    Yer:
    Tekirdağ
    İsim:
    Efe Zorba
    Merhabalar Yunuslarda 4. aydan sonra %90 netlikle anüs ventten cinsiyet ayrımı yapabilirsiniz, yavru bireylerde anüs ve ventin boyut farkından ziyade vent kısmındaki turunculuğun fazlalığıyla balığın dişi olduğu öğrenilebilir.
     
  11. lonelypover

    lonelypover

    Mesajlar:
    14
    İsim:
    Tuğrul Ündücü
    arkadaslar balığımn cinsiyeti nedir ve yumurta varmıdır agznda birde balığım tekinde suratnda yaralar var tedavisi nedir olusma sebebleri nelerdir alırken vardı oyle tedavisini yapmak istiyorum ve yardımcı olurmusunuz lütfen
     

    Ekli Dosyalar:

Sayfayı Paylaş