1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Dış Filtre Su Girişi ve Çıkışı Hakkında

Başlığı 'Akvaryum Filtre Yapımları' kategorisinde Zeybek09 tarafından 16 Eylül 2010 başlatılmıştır.

  1. Zeybek09

    Zeybek09

    Mesajlar:
    16
    İsim:
    Ayberk ÇİMEN
    Arkadaşlar evde 10 Litre su alan büyük bir turşu kabı verdi annem bana.Onlada Dış Filitre yapmaya karar verdim bir tane daha.Aklıma Takılan bir soru var diğer filitremde Giriş Üstten çıkış alttandı Busefer hem girişi hem çıkışı üstten yapsam nasıl olur şimdi hortum ve anti bakteriyel silikon almaya gidicem gelince fikirlerizi alırım.:):horon:
     
  2. Erman Pehlivan

    Erman Pehlivan

    Mesajlar:
    2.843
    Yer:
    İzmir / Torbalı
    İsim:
    Erman PEHLİVAN
    Çizimde görüldüğü gibi bir sistem işinizi görecektir. Yanlız bu sistemde içeride hava birikecek ve o havayı tahliye etmezseniz, sisteminiz çalışmayacaktır. Bidonun en üst noktasına bir hava vanası takarsanız, havayı oradan tahliye edebilirsiniz.. Filtre malzemeleri arasına da, delikli bir ayıraç yaparsanız daha iyi olacaktır.

    Kafa motorunu da biraz daha aşağıya bi yere monte etme şansınız varsa, daha sağlıklı olacaktır. ;)

    Alttaki çizime de göz atınız. Bu şekilde bir önlem düşündüm, işe yarayabilir.

    Turşu Bidonundan Dış Filtre.JPG Turşu Bidonundan Dış Filtre 2.JPG
    (Resme Tıklayarak Resmi Büyütebilirsiniz)
     
    Zeybek09 bunu beğendi.
  3. Warden

    Warden

    Mesajlar:
    597
    İsim:
    Güven Gökdere
    Bende kabaca bir çizimle anlatmak isterim.En basit yol :ay:

    [​IMG]

    Bidonun içini elyaf,sünger vs.. doldurun.Bidon akvaryumun üstünde dursun.Su hortum yardımıyla motordan gelsin.Bidonun kapağından delik açın ve hortumu oradan içeri sokup silikonlayın.Alttan da bir delik açın ve hortum yardımıyla suyu akvaryuma basın.Umarım açıklayıcı olmuştur.:cekingen:

    Yalnız silikonlamayı dikkatli yapın derim ;)
     
    Zeybek09 bunu beğendi.
  4. Zeybek09

    Zeybek09

    Mesajlar:
    16
    İsim:
    Ayberk ÇİMEN
    Akvaryum silikonu buldum zaten kendim Yerçekimi sistemi ile yapıcam dış filitreyi.
     
  5. Erman Pehlivan

    Erman Pehlivan

    Mesajlar:
    2.843
    Yer:
    İzmir / Torbalı
    İsim:
    Erman PEHLİVAN
    Yer çekimi dediğini bi açıklarmısın????
     
    Zeybek09 bunu beğendi.
  6. Warden

    Warden

    Mesajlar:
    597
    İsim:
    Güven Gökdere
    Erman abi tam emin olmamakla birlikte sanırım benim dediğim sistemi diyor.Yani bidondaki su yerçekimi ile akvaryuma boşalıyor...
     
    Zeybek09 bunu beğendi.
  7. Erman Pehlivan

    Erman Pehlivan

    Mesajlar:
    2.843
    Yer:
    İzmir / Torbalı
    İsim:
    Erman PEHLİVAN
    görüntü kötü olur öyle. Bu yüzden tepe ve şelale filtreleri hiç sevmiyorum. Sırf görüntü bozuk diye pimaştan yaptığım iç filtreyi dış filtreye çeviricem inşallah elim değerse.. Kendisi bilir, fikir istedi yazdık. Sorularına fikir gösterilenler, öneri söyleyenlere fikirlerini beyan ederlerse, ve konuyu resimlerle desteklerse yaptığı işle ilgili, eminim daha fazla katılım olacaktır konuya.

    Yoksa öneri getirdikten sonra, öneri ile ilgili görüş bildirilmeyecekse neden öneri istensin ki? saygılar:gif saat:gif
     
    Zeybek09 bunu beğendi.
  8. Zeybek09

    Zeybek09

    Mesajlar:
    16
    İsim:
    Ayberk ÇİMEN
    Beklerseniz kabaca bir çizeyim.Ama çok çok kabaca :DBu arada görüşleriniz benim için çok önemlidir Erman Abi :)

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
  9. Warden

    Warden

    Mesajlar:
    597
    İsim:
    Güven Gökdere
    Valla Erman abi anladımı bilmem ama ben hiçbirşey anlamadım bu çizimden saat:gif

    Baya bir kaba olmuş :)
     
    Erman Pehlivan bunu beğendi.
  10. Erman Pehlivan

    Erman Pehlivan

    Mesajlar:
    2.843
    Yer:
    İzmir / Torbalı
    İsim:
    Erman PEHLİVAN
    aynen? yer çekimi burda nerde? :D
     
  11. Warden

    Warden

    Mesajlar:
    597
    İsim:
    Güven Gökdere
    Ayberk bidonu annene geri ver ve dediklerimi yap.Hem görsel olsun hemde işlevsel. :)

    Dondurma kaplarını bilirsin al bir tane ve çivi yardımı ile altını küçük küçük ancak aşırı şekilde del.Sonra kabın kapağına hortumun gireceği kadar delik aç.Ve akvaryumun üstünde bir şekilde sabitle.Yalnız dışardan gözükmesin akvaryumun üstüne tuttur ancak kap akvaryum içinde kalsın. (Biliyorum aşırı karışık bir cümle oldu ancak umarım anlaşılmıştır.Fotoğraf makinem olsa çekerdim.) Kabın içini sünger vs.. doldur.Motor yardımı ile su kaba gelsin ve deliklerden yağmurlama şeklinde akvaryuma dökülsün.

    [​IMG]
     
  12. Zeybek09

    Zeybek09

    Mesajlar:
    16
    İsim:
    Ayberk ÇİMEN
    Yok yok tankımın işlevini görmes o ben eskisi gibi yapmassam tankım 1-2 güne çok aşırı kirlenir.Bu gün deldim bidonu ama delerken elimide deldim dalgınlıkla elime bastım demir törpüsünü elim aşırı derecede yandı.:DBirde ben eskisi gibi yapayım sizide yormıyım.:der:
     
  13. Warden

    Warden

    Mesajlar:
    597
    İsim:
    Güven Gökdere
    Şu eski sistemini de bir anlayabilsek.Yaptıktan sonra resimlerle buraya aktarırsan memnun olurum.

    Ancak sakın Paint'te çizeyim deme.Hele kabaca sakın ha ... :F
     
  14. Erman Pehlivan

    Erman Pehlivan

    Mesajlar:
    2.843
    Yer:
    İzmir / Torbalı
    İsim:
    Erman PEHLİVAN
    Sen benim mesajımdaki resimleri inceledin mi? O sistem çok kolaydı hemde istediğin gibi giriş çıkış üsttendi?
     
  15. Zeybek09

    Zeybek09

    Mesajlar:
    16
    İsim:
    Ayberk ÇİMEN
    Hortum bulamadım ki nasıl kafa motorum varsa.:D
    Evdeki 2 Metrelik gırtlak hortumu kullandım. :)
     

Sayfayı Paylaş