1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Damsel lerde cinsiyet belirleme

Başlığı 'Damsel ve Kardinal' kategorisinde myillar tarafından 6 Eylül 2009 başlatılmıştır.

  1. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Damselerde cinsiyet belirleyici bir durum varmıdır yoksa perculardaki durum damsellerde de geçerlimidir bilgisi olan üstadların bizleri aydınlatmasını rica ediyorum saygılar

    [​IMG]

    bu tabloda benim gibi acemiler için bir yol gösterici olabilir.

    [​IMG]
     
  2. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Damsel lerde cinsiyet belirleme

    Mesut hocam şimdiden bu balıkların cinsiyet ayrımına girdiysen,yakında seni bu balıkları üretirken görsem hiç şaşırmayacağım. :heyo:
     
  3. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    İnşallah hocam yavru alma yavru alınırda asıl problem doğan yavrular fazla hayatta kalamıyor sorun bu hocam
     
  4. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Damsel lerde cinsiyet belirleme

    Evet nekadar hassas yavru olduklarını tahmin edebiliyorum. saat:gif

    Ama hocam illaki bir püf noktası vardır bu yavruları sağlıklı bir şekilde yaşatıp büyütmenin. huh:

    Mesela discus, discuslardanda bir ara bolca yavru aldım ama tek bir tanesini bile yaşatamadım. :cekingen: Ama yaşatan yaşatıyor. ;) Her işin bir ilmi vardır muhakkak. Bunu araştırıp,öğrenip,uyguladıktan sonra olmaz diye birşey yoktur. ;)
     
  5. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Damsel lerde cinsiyet belirleme

    Bu konu senin sandığın kadar zor değil Mesut, eğer yavru almayı hedeflersen düşündüğün kadar zor olmadığını anlayacaksın. Yavruların hayatta kalmamaları beslenemeyip ölmelerinden dolayıdır. Yumurtlama işleminden önce rotifer düzeneğini hazır tutup ve yumurtaların çatlayacağı gece sistemi kapatıp yavruları sifonlamak gerek. Bu türün üretimi sadece hobiden haz almak için ve tabi doğayı daha az rahatsız etmek için desteklenmelidir ve üzerine eğilmelidir. Yoksa ticari olarak getirisi olmayacaktır. Ama hobinin içinde olunca ve tabi üretebilen sayısı 2-3
    kişi olunca bir süre sonra üretim cazip geliyor.

    Dişilerde sarı veya turuncuya yakın bir renk bulunur. Dişilerin sırt yüzgecinin alt arka kısmına doğru siyah bir göz şeklinde leke vardır. Ayrıca neredeyse şeffaf yüzgeçleri olur. Aşağıda bir erkek blue damsel var yüzgeçleri tamamen mavi fotoğrafa baktığında anlayacaksın Mesut. Elinde bir dişi olduğunu düşünmeye başlayabilirsin Mesut balığını yanlış hatırlamıyorsam. burda:gif

    [​IMG]
     
  6. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Hocam bendeki balık yukarıdaki resimdeki balığa benziyor ama üst yüzgeçde mavi yani balığın yukarısı lekesiz mavi aşağısı sarı bunun dişi olduğunu söyleyebilirmiyiz birde diğer türleri var gövde mavi kuyruk sarı birde komple mavi olanlar var hocam bunlar hakkındada bilgin varsa rica etsem yazabilirmisin.Benim balıkta üst yüzgeçte nokta yok bu dumda erkek olabilirmi? Hocam birde aklıma takıldı bu ışıklar kapalı iken akvaryumda pembe kırayakgibi tırtıllar var deniz ciyanı deniyor galiba biraz araştırdımda zararlı olduğu yazıyor umarım karıştırıyorumdur :heyo: bende 3-4 tane var galiba huh: Saygılar.
     
  7. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Damsel lerde cinsiyet belirleme

    Dediğin gibi bir sürü türü var. İyi bir araştırma yapacağız elbette. Çünkü Teoman abide çif ekleme hazırlığında nano bitince işlem başlayacak. Dişlerde sarılık oluyor genelde bildiğim kadarıyla. Erkekler düz mavi yani sarı renk bulunmuyor üzerinde. Balık üzerinde sarı renk varsa ve yüzgeçler şeffaf beyaz ise dişi oluyor. Açıkcası çok üzerine düştüğüm türler değil ama erkeklerin düz mavi olduğunu biliyorum. Konuyu tam açıklığa kavuştururuz inşallah iş o olsun, açık bırakmayacak şekilde net çiftler çıkarırız. burda:gif

    Onlar zararlı değil Mesut, tam tersi faydalı canlılar. Aşağıdaki değil mi ?

    [​IMG]
     
  8. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Damsel lerde cinsiyet belirleme

    Tamamdır hocam o zaman eşini beraber seçeriz o zaman sorun kalmaz tırtıllar içinde yureğime su serptin birkaç paylaşımda çok zararlı akvaryumdan uzaklaştırın yazınca huh: kafam karıştı
     
  9. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Damsel lerde cinsiyet belirleme

    Bu kırkayaklardan Orhan abininde akvaryumunda var. geçen günbahsetmiştim. Ama güzel ve değişik bir canlı.Zararı yoksa güzel bence. :)
     
  10. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Damsel lerde cinsiyet belirleme

    Çok büyüyorlar Mesut bunlar. Kayaların altında tünelde yapıyorlar. Benim akvaryumda abartısız 10-12 cm olanını gördüm. Ben zararlarını hiç görmedim tabandaki artık yemlerle ve tortu ile beslendiklerini düşünüyorum. Mercanlarda da bir sıkıntı hiç olmadı bu güne kadar.

    Hatta ben bir yarışmaya çektiğim bu canlının fotoğrafı ile katılmıştım. Gizli kahramanlar adlı bir fotoğraf aşağıdadır. burda:gif

    [​IMG]
     
  11. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Fotoğraf oldukça güzel abi bendekilerde küçük sayılmaz 10 12 cm varlar belkide deniz ciyanı denilen canlı başka birşeydir bende bir salyangoz var ama kabuksuz acayip bir hayvan zaten bu deniz akvaryumunun en sevdiğim yanı hergün başka bir canlı ile tanışıyor insan yeni yeni oluşumları izleyebiliyor bu olay süper ;) :heyo:
     
  12. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Damsel lerde cinsiyet belirleme

    Bu fotoğrafla 6. sırada yer alabildim. Kahramanlara saygı yok. haha:
     
  13. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Kahramanlara herzaman saygı vardır hocam sende bu sitede birçok kişinin kahramanısın bunu unutma saygılarımla pardon:gif :heyo:
     

Sayfayı Paylaş