1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Damsel yumurta döküyor...

Başlığı 'Deniz Akvaryumu Üretim Forumu' kategorisinde Blue tang tarafından 16 Nisan 2011 başlatılmıştır.

  1. Blue tang

    Blue tang

    Mesajlar:
    114
    İsim:
    ahmet aykut
    Bu gün saat öğlen 12 gibi akvaryumun ışıklarını açtım ve yemleme yapmaya başladım.Yemlemeden sonra ne var ne yok diye gözlemlerken damsel ın yem almadığını ve saldırgan bi tavırda olduğunu farkettim.Sonra akvaryumun ön sol köşesinde kurtcuk şeklinde beyaz yumurtaları farkettim.Damsel orda titreyerek yumurta döküyor ve sonra ağzıyla topluyor.(Yiyor da olabilir).Yorum ve yardımlarınızı bekliyorum işte videoları...


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Ağzıyla topladıklarını yiyordur veya balık tektir eşi yoktur yumurtalar mantarlaşınca ayıklıyor olabilir. Tek mi balık eşi var mı akvaryum da ? Tek başınaysa eğer mantarlaşma başlar yerler veya atar.

    Video demişsin ama Linki göremedim eklememişsin.
     
  3. Blue tang

    Blue tang

    Mesajlar:
    114
    İsim:
    ahmet aykut
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Abi tek eşi yok.videolarla uğraşıyorum yüklüyor.Ne yapmam lazım ışıkları kapatayım mı? Damsel ın eşi var mı diye sormuştun ya Temel abi var heralde.Heralde dememin sebebi aynı tür damsel olmaması.Mavi damsel,siyah üzeri beyaz benekli damsel isimlerini tam bilemiyorum.Şimdilik resimlerde görüldüğü üzere cam bölme ile ayırdım.Yumurtlayan siyah beyaz çizgili damsel yaklaşamıyor.Yememesi için.Hava taşı takviyesi yapmam gereklimi yada ne yapmalıyım?
     
  4. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Bir şey yapman gerekmiyor Ahmet. Damsel dişileri erkek olmadan yumurtluyor camlara vb. Fakat döllenmemiş yumurtalar bunlar yani larva haline gelemezler, mantarlaşıp yok olurlar. Blue damsel balığını yumurtlayan dişi yanaştırmaz yumurtalara.
     
  5. Blue tang

    Blue tang

    Mesajlar:
    114
    İsim:
    ahmet aykut
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Videomuz budur.:)

    [DAILY]xi98qt_video0008_animals[/DAILY]

    [video]http://dai.ly/gzvX8w[/video]

    http://dai.ly/fhHIAn
     
    ozgun_cyprus ve YIKIKTEMO bunu beğendi.
  6. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Maşallah maşlalah.:nazar: Balıklar çok sağlıklı Ahmet. Damsel yumurtlaması aslında keyfinin ve suyun yerinde olduğunu gösteriyor. Ancak döllenmemiş yumurtalar dediğim gibi. Bu yüzden mantarlaşma kaçınılmaz olacak. Video için ellerine emeğine sağlık, çok güzel görüntülerdi Damsel yumurta dökmesi adına.
     
  7. Blue tang

    Blue tang

    Mesajlar:
    114
    İsim:
    ahmet aykut
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Sağol Temel abi sayende.Ama şu dölleme işini halledebilsek daha bi hoş olurdu.Cam bölme ile yumurtaları koruyorum şu anda mavi damsel yani baba yı yakalayıp korunan yumurtaların olduğu kısma atsak döllenme için.Hoş yumurtalar ondan mı oda belli değil.Babayı yaklamak için uğraştım.Babayı yakalarsın dedikleri bu olsa gerek.Yakalayamadım.
     
  8. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Dişi olan siyah beyaz Damsel Ahmet. Mavi damsel türü yumurtaları döllemez, eğer böyle bir hedefin varsa siyah beyaz Damsel eklemen gerek erkek bir tane.
     
  9. Blue tang

    Blue tang

    Mesajlar:
    114
    İsim:
    ahmet aykut
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Abi siyah beyaz başka yok.Maviyi yakaldım yumurtaların olduğu kısma attım.Siyah beyaz olan çıldırdı.Bide siyah renkli beyaz damalı olan var o olabilirmi?
     
  10. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Olmaz Ahmet o şekilde boşuna uğraş bunlar. Dişiyi alıp diğer Damsel türlerini yumurtaların yanına koymana gerek yok. Balığın pisikolojisini bozmaya gerek yok boşuna. Aynı türden erkek eklemen gerek. Ayrıca siyah noktalı dediğin Domino damsel sanırım. Sert balıktır ve eğer erkek damsel denk getirirm belki dişi ile uyarlar dersen domino damsel sorun çıkarabilir.
     
  11. Blue tang

    Blue tang

    Mesajlar:
    114
    İsim:
    ahmet aykut
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Temel abi her türden bi tane var.Peki bu siyah beyaz damsel nasıl yumurta döküyor.Yani erkeği başka tür olamaz mı? Bide javanese damsel var.three striped damsel yumurta döken damalı olan da three spot damsel.İsim benzerliğinden bi alaka kurdum.
     
  12. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Videodaki yumurta dökülmesi yani cama yapıştırılması gibi kayalara ve uygun yerlere Damsel türleri yumurta döker. Erkek başka türden olmaz ama ilginç olaylar olmaz da değil fakat bunu beklemek hayalcilik olur.
     
  13. Blue tang

    Blue tang

    Mesajlar:
    114
    İsim:
    ahmet aykut
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Peki benim anlamadığım eşi olmadan nasıl yumurtlayabilir.Bir çiftleşme söz konusu değil mi?
     
  14. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Dişi balıklar boş yumurta dökebilir bazen böyle. Bunu kuşlar da yapar mesela. Erkek döllemekle mükeflettir, yumurtaları dişi oluşturabilir.
     
  15. Blue tang

    Blue tang

    Mesajlar:
    114
    İsim:
    ahmet aykut
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    O zaman akıntıya karşı yüzmek anlamsız.Bende sevindiydim ha.Neyse yapacak bişe yok o zaman.Yarın iki tane siyah beyaz damsel alıp atsam olmamı ki? Eyvallah Temel abi.
     
  16. Blue tang

    Blue tang

    Mesajlar:
    114
    İsim:
    ahmet aykut
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Temel abi damsel larda dişi ve erkeği nasıl ayırt edebiliriz? (Yumurta döküyorsa dişidir. :F )
     
  17. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    White-tailed Damselfish senin balığın ve Damsel türleri içinde en sevdiğim balıktır. Çünkü benim sadece Damsel türünün ülkemize geldiği dönemde yaşattığım ilk balıktır. Aynı türün kuyruk ucu siyah olanları vardır ama sosyal davranış olarak şeffaf kuyruk olan tür ile aralarında siyah ile beyaz kadar fark vardır. Üremeye istekli bir tür ve ben de bu yumurtlamaları çokça gördüm. Maalesef dişi ile erkek balığı bakarak ayırman imkansızdır. Bu yüzden 6 adetli guruplar olarak üretim düşünüldüğünde eklenmeliler.

    Akvaryumda üreme bilgisi olanlar Yellow-belly Damsel, Yellow-tailed Damsel, Blue Devil Damselfish, Fiji Blue Devil Damselfish, Domino Damsel, Spiny Damselfish türleridir. Tıpkı perculalar gibi anemon kenarlarını tercih ederler. Boyut bir nebze fikir verebilir ama bunu da fazla sayıda olan koloni içinde şansa bağlı olarak seçebilirsin. Akvaryumda olan balığın boytları karşılaştırma ile fikir vermez.
     
    Blue tang bunu beğendi.
  18. Blue tang

    Blue tang

    Mesajlar:
    114
    İsim:
    ahmet aykut
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Peki bu türde yavru alma şansımız var mı? Üretimi mümkün mü akvaryum şartlarında? Yada uygun çift sağlandığında neler yapılması gerekli?
     
  19. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    Mümkün elbette üretimi uygun dişi sayısı ve erkek bulunduğunda. Bu türün erkekleri tek dişinin yumurtalarını döllemiyor aslında, kaçamakları doğada oluyor farklı dişilerin yumurtaları adına. Üretiminden kasıt hedefin larvaları yaşama bağlamak olmalı çünkü yumurtlama uygun koşullarda zaten gerçekleşir. Larvalar için Rotifer gerekli, bunun kültürü ülkemizde artık var ve Levent arkadaşımız Rotifer üretimi yapıyor hazır olarak. Bu süreçte zenginleştirilmiş Rotifer bulundurman gerek. Pipo filtre ile filtrasyonu sağlanan hazneler kullanılabilir. Birçok aşama üzerine yazışmak lazım aslında, larvaları nasıl toplayacağın, alınabilir kaya parçasına mı yumutlama olacak yoksa alınamayacak akvaryum camlarına mı ? Sifonlama ile alabilmek için kollamak mı lazım yoksa larvalar dağılınca avlayacak olan anne ve baba dahil balıkları çıkarmak mı vs.

    Kısaca hedef yapman gerek bu işi.:)
     
    Blue tang bunu beğendi.
  20. Blue tang

    Blue tang

    Mesajlar:
    114
    İsim:
    ahmet aykut
    Cevap: Damsel yumurta döküyor...

    O zaman ben bu aşamada çalışmalara başlayayım.Yavrularıda yetişkin hale getirebilirsek forum üyelerine hediye ederiz.
     
    YIKIKTEMO bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş