1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Discus Zamanı...

Başlığı 'Discus Balıkları Forum' kategorisinde -doctore- tarafından 30 Kasım 2013 başlatılmıştır.

  1. -doctore-

    -doctore-

    Mesajlar:
    1.352
    Yer:
    Samsun-BAFRA
    İsim:
    muhammed yıldız
    Merhabalar,
    Uzun düşünceler ve araştırmalar sonucunda discusseverler arasına ben de katıldım. Ankara'dan bir hobiciden (İzin almadan ismini kullanmayım dedim.) aldığım 10 adet discus bugün sabah elime ulaştı ve ben de şimdilik duracakları tanka sağ salim aktardım.
    4-5 cm olmak üzere , 4 adet Golden pigeon ve 6 adet red turkuaz-alenquer olan yavrulardan goldenler sanırım stres kaynaklı hafif kararma yaptılar.
    Bugün için yem vermeyip yarından itibaren dana yüreği mama ve çeşitli kaliteli kuru ve canlı yemlerle beslemeyi düşünüyorum. 2 günde bir %20-30 civarı su değişimi yapacağım. Isı şu an 26-27 derecede, fakat gün içinde kademeli olarak 30 a çıkarıp sabitleyeceğim.
    Şu an durdukları tank (70*35*40h) geçici, 1 hafta-10 gün sonra 200 lt civarı bir tanka alacağım.
    Balıkları ürkütmemek için fotoğraflamaya pek özen göstermedim. Şu an itibariyle durumları bunlar. Olumlu olumsuz görüş, yorum, eleştiri ve tavsiyelerinizi bekliyorum.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. veysel

    veysel

    Mesajlar:
    14.711
    Yer:
    ankara (aydın)
    Hayırlı olsun Muhammed hocam sağlıkla besle. :nazar:
     
    -doctore- bunu beğendi.
  3. -doctore-

    -doctore-

    Mesajlar:
    1.352
    Yer:
    Samsun-BAFRA
    İsim:
    muhammed yıldız
    Eyvallah abicim. :) İnşallah güzel boylanırlar da bir an önce hakettikleri büyük bitkili bir tanka alırım. :)
     
    veysel bunu beğendi.
  4. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    5.730
    Yer:
    Bursa
    Hayırlı uğurlu olsun. Sizin gibi tecrübeli ellerde, güzel formlarını kısa sürede kazanacaklarından eminim.
     
    -doctore- bunu beğendi.
  5. veysel

    veysel

    Mesajlar:
    14.711
    Yer:
    ankara (aydın)
    Zaten büyük bitkili akvaryumda özellikle bekliyorum hatırlarsan konuyu.:)
     
    -doctore- bunu beğendi.
  6. -doctore-

    -doctore-

    Mesajlar:
    1.352
    Yer:
    Samsun-BAFRA
    İsim:
    muhammed yıldız
    Teşekkür ederim Mahir hocam, konu discus olunca daha acemiyiz, ama öğreniriz evelallah. Hedef minimum kayıpla maksimum boylanma. :)
    Aslında 5 ini bitkili tankıma atıp 5 ini bu tankta boylandırıp aradaki farklı hafta hafta fotoğraflamak vardı aklımda, ama kıyamadım balıklara. Malumu ilana da gerek yok zaten di mi. 12-13 cm yapabilirsem bu şekilde o zaman yerleri belli zaten. :D
     
    veysel bunu beğendi.
  7. chib0000

    chib0000

    Mesajlar:
    408
    İsim:
    cem koc
    Hayırlı olsun yavrular güzel gözüküyor...
     
    -doctore- bunu beğendi.
  8. OKTAY 26

    OKTAY 26

    Mesajlar:
    43
    Yer:
    ESKİŞEHİR
    İsim:
    MURAT OKTAY YEDİBEN
    Güzel seçim; bitkili akvaryumada yakışıyor keratalar,görseli ve zekası yüksek canlılar.Zamanla eksik yaptığınız olursa hatırlatıyorlar(yem zamanı gibi) cama gelip direk size bakmalarıda cabası,oğlum odaya girince yüz vermemeleri gibi yanınada kardinal neonlardan bir sürü görselliği arttırıyor.Saygılar...
     
    -doctore- bunu beğendi.
  9. Ankaraguclu

    Ankaraguclu

    Mesajlar:
    2.713
    Yer:
    Ankara
    İsim:
    Miraç küçükerdem
    Hayırlı olsun Muhammed abi :)
     
    -doctore- bunu beğendi.
  10. Efebru

    Efebru

    Mesajlar:
    149
    İsim:
    Yücel ORHAN
    Hayırlı olsun Muhammet hocam, sendeki bu hobi aşkını imrenek takip ediyorum. İdolümsün ha bilesin. :D :D :D
     
  11. -doctore-

    -doctore-

    Mesajlar:
    1.352
    Yer:
    Samsun-BAFRA
    İsim:
    muhammed yıldız
    Teşekkürler Oktay Bey, dediğim gibi aslında bitkili akvaryum için aldım, ama kendi iyilikleri için bir süre bu şekilde misafirim olacaklar. Bitkili akvaryumumda yanlarına yakışacak her şey de var zaten. :)

    Estağfurullah Yücel hocam ne idolü. Beni izleme batarsın bak, senin durumları da takip ediyorum, hiç iyiye gitmiyorsun.:) Bitkili, cichlid, karides derken bakmışsın suya tuz katmaya çalışıyosun. :) Aman dikkat. :)
     
    OKTAY 26 ve Efebru bunu beğendi.
  12. Efebru

    Efebru

    Mesajlar:
    149
    İsim:
    Yücel ORHAN
    Battı balık yan gider, atın ölümü balıktan olsun ağa :D
     
    -doctore- bunu beğendi.
  13. Vetman

    Vetman

    Mesajlar:
    121
    Yer:
    Balıkesir
    İsim:
    Yağmur Gülsoy
    Hayırlı olsun. Çok güzel canlılar.
     
    -doctore- bunu beğendi.
  14. murat parin

    murat parin

    Mesajlar:
    2.264
    Yer:
    pendik/istanbul
    İsim:
    murat
    Hayırlı olsun.Benimde ilgimi çeken canlılar tatlı su tanklarınında bence en güzel balığı,sağlıkla besleyin.
     
    -doctore- bunu beğendi.
  15. -doctore-

    -doctore-

    Mesajlar:
    1.352
    Yer:
    Samsun-BAFRA
    İsim:
    muhammed yıldız
    Herkese teşekkürler dostlar,
    Disklerimle sıkıntım var. Sağlıklı görünüyorlar, fakat yem kabul etmiyorlar. Yoldan 1 günlük aç geldiler, bir gün de ben aç bıraktım ki kuru yem de yesinler diye. Kuru yeme zaten bakmadıkları gibi o kadar uğraşıp yaptığım mamayı da sevmediler. Tat mı farklı geldi acaba, ne yapacağımı şaşırdım. Alışırlar mı dersiniz?
     
    TencoMelih bunu beğendi.
  16. MESUT_KERİM

    MESUT_KERİM

    Mesajlar:
    7.610
    Yer:
    ANKARA
    İsim:
    Mesut Arıkan
    Su değişti ortam değişti sayıları değişti bir günlük yoldan geldiler şuan yem kabul etmemelirei normal. Aldığınız yerde kuru yem vermeye başlamışlarmı bu önemli. Ayrıca mama demişsiniz şuan için sadece yağsız dana yüreğine alışkınlardır belki içine biraz sarımsak ezip koyabilrisiniz. Isıyı 29 civarına çekerseniz iyi olur. Kararma umarım sadece stres kaynaklıdır. Yenmeyen yemi ortamdan çabuk uzaklaştırın. Şuan çok kritik bir boy ve zamandalar. 1-2 gün daha yem almazlar ise artemia - su piresi desteği yapmak zorundasınız.
     
    TencoMelih bunu beğendi.
  17. -doctore-

    -doctore-

    Mesajlar:
    1.352
    Yer:
    Samsun-BAFRA
    İsim:
    muhammed yıldız
    Aldığım kişi kuru yem ve mamayla beslendiklerini söyledi. Mamada sadece yürek, sarımsak ve havuç oluyormuş. Aslında ben de öyle sade bir mama yapsaydım keşke diyorum ama heryerde okuduğumuz, balıkların iştahla yediğini gördüğümüz tariflerden birini yaptım işte.
    Tam da su pirelerim yeni çökmüşken bu iyi olmadı.

    Yaptığım mama karışımı;
    1 kg dana yüreği( ayıklanınca 750 gr falan kaldı herhalde),
    300 gr karides,
    1 adet haşlanmış havuç,
    1 adet haşlanmış kırmızı biber,
    yarım çay bardağı sera discus granül,
    yarım çay bardağı jbl spriluna+ pul yem,
    yarım çay bardağı tetra pul yem,
    10 gr spriluna toz,
    7-8 diş sarımsak,
    1,5 tatlı kaşığı toz jelatin.
     
    TencoMelih ve murat parin bunu beğendi.
  18. murat parin

    murat parin

    Mesajlar:
    2.264
    Yer:
    pendik/istanbul
    İsim:
    murat
    Muhammed hocam.yanlış anlama öğrenmek için soruyorum.Discus gelişiminde su kalitesi bu kadar önemliyken.Neden çok güçlü bir dış filtre değilde pipo filtre tercih ettiniz.Başlangıç evresimi?
     
  19. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Hayırlı olsun, maşallah çok güzeller. İlk gözlere bakarım çakmak çakmak bakıyorlarsa bence sorun yok. Sağlıkla besle inşallah.
     
  20. halituzun

    halituzun

    Mesajlar:
    467
    Yer:
    Istanbul, Turkey
    İsim:
    Halit UZUN
    Benim bitkili akvaryumumu oturtana kadar bunlarda yavru verir herhalde (1 yıl) benim akvaryum anca oturur. O zaman yavrulara talibim bilgin olsun :)
    Maşallah.sen zaten en iyisi neyse onu yaparsın. Saygılarımla beğendim.


    Bjk Vatandaşı
     

Sayfayı Paylaş