1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

DIY WaveBox

Başlığı 'Kendin Yap-Kendiniz DIY Yapabilirsiniz' kategorisinde KralMurat tarafından 1 Kasım 2009 başlatılmıştır.

  1. KralMurat

    KralMurat

    Mesajlar:
    144
    İsim:
    Tayfun Murat İpek
    Arkadaşlar akvaryumda dalga efekti oluşturmak için yüzlerce dolar harcayıp waveboxlar ve bunlara uyumlu yine bukadar pahalı motorlar almamız gerekiyor. Yabancı forumlarda bununda diy'i varmı acaba diye araştırdım ve yapıldığını gördüm. Sizinle paylaşıp fikrinizi alayım dedim.

    Bu hareketi sürekli tekrarlıcaz ve dalga hareketi elde edeceğiz. Motor durgun iken su seviyesi ile wavebox içindeki su seviyesi eşit olacak, motor çalışınca waveboxun içindeki su dışarı pompalandığı için akvaryumdaki su seviyesi yükselecek. Ardından motor durunca waveboxun içine tekrar su dolacak ve akvaryumdaki su seviyesi düşecek. Ve bu böylece sürüp gidecek. Fakat normal kafa motoru kullansak süreki olarak dur kalk yapacağı için bi zararı olur mu motora? Eğer olmaz ise kontrole uygun tunzenin falan pahalı motorlarının yerine güçlü bir kafa motoruna sürekli dur kalk yaptırarak dalga efekti yapabiliriz. eğer bu dur kalkların motora bi zararı olmaz derseniz motora bi enerji verecek bi kesecek basit bi devre tasarlarım. Sizce olur mu?
     
    A.P Bot Yazı düzenlemesini kaydetti.: 23 Mayıs 2015
  2. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    DIY WaveBox

    Selam Tayfun,

    Konu üzerine bir hayli kafa patlattık, kutulu mu yapalım yoksa kutusuz mu yapalım derken sözünü ettiğin elektronik devreyi seçenekleri olan saniyelerde Mesut kardeşimin ayarlamasıyla kutusuz olarak yaptık ve denedik. Konu üzerine mesajlaşmalar ilerlerken her motorun bu dur kalklara dayanmadığını önceki tecrübelerden yaşamış olduğumuzdan Tunze kullanıldı.

    Bu da benim akvaryumdaki deneme çalışmamızın bir videosu: :)

    İzlesene.com : Video - gel git çalışması
     
    Düzenleme: 23 Mayıs 2015
  3. KralMurat

    KralMurat

    Mesajlar:
    144
    İsim:
    Tayfun Murat İpek
    DIY WaveBox

    Dediğiniz gibi konu işlenmiş hocam tamda benim dediğimin aynısını siz zaten yapmışsınız :) Ama korktuğum başıma geldi :) normal kafa motoru kullanamıyoruz bu sistemde :( İllaki kontrol edilebilen Tunze'nin pahalı motorlarından alıcaz yani :S Neyse bilgilendirme için teşekkürler. Tunze sahibi olana kadar planı rafa kaldırabiliriz :D
     
  4. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    DIY WaveBox

    Malesef Tayfun dediğin gibi diğer motor seçenekleri gündeme geldi ama olmadı. Seıo denemesini Okan yaptı ve malesef mili çok çabuk kırıldı. Tuze seçiminin özel bir nedeni yok ama bu marka zaten elektronik deverisiyle tercih edilirse satılıyor yani dur kalklara dayanıklı olarak imal ediliyor. Bu yüzden bu tarz motorlar olmalı.

    Tabi hepten çözümsüz değiliz, mesela kutu kullanılırsa motorun çalışma süresi uzatılabilir. Örnek olarak 5-6 saniye çalışırsa motor seçeneği artar. Kutu boşaldıkça yeni su dolacağından belli bir değişken akıntı elde edilebilir. Denemek gerek kısaca.
     

Sayfayı Paylaş