1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

eggthumber

Başlığı 'Kendin Yap Genel Portal' kategorisinde aximiaxi tarafından 13 Şubat 2010 başlatılmıştır.

  1. aximiaxi

    aximiaxi

    Mesajlar:
    43
    İsim:
    Emirhan Can
    Ben eggthumberı kendim pet şişeden yaptım fakat normal eggthumberdan bayağı fazla havalandırıyor yani çok fazla kabarcık var yumurtalar çok savruluyor savruluyor derken uçuşuyolar bu fazla hava kabarcığından dolayı bir sorun olurmu? saat:gif
     
  2. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    eggthumber

    Emirhan nasıl bir eggthumber yapmışsın iki kare resim koysanda bir baksak ? .8. Yumurtaların aşırı havalanmaları yumurtalara ciddi zarar verir ve zamanla hepsi patlar.Yumurtalar tabandan en fazla 1-1,5 cm havalanması lazım.

    Çok fazla hava kabarcığı var dediğini anlayamadım. Havayı çokmu açıyorsun ? saat:gif
     
  3. aximiaxi

    aximiaxi

    Mesajlar:
    43
    İsim:
    Emirhan Can
    home made eggthumber

    sesi kısarsanız sevinirim :p :D

    pet şişe görünmese de ne kadar havalandığını görebiliyorsunuz
     
  4. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    eggthumber

    Videoda ne yumurtalar nede eggthumber var Emirhan. Hiçbirşey belli değil.:hasta:
     
  5. aximiaxi

    aximiaxi

    Mesajlar:
    43
    İsim:
    Emirhan Can
    beni anlamadınız çıkan hava net olarak belli bu yumurtalara zarar verirmi pet şişenin içini başdan aşağı dolaşıyor yumurtalar
     
  6. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    eggthumber

    Emirhan,yumurtalar birebir hava kabarcıkları ile temas ediyormu ? saat:gif
     
  7. turqer

    turqer

    Mesajlar:
    1.088
    İsim:
    Türker Sezgin
    eggthumber

    Olcay Hocamında dediği gibi yumurtaların bulundukları yerden sadece 1-1,5 cm yukarıya doğru hareketlenmesi lazım ve mümkünse bu seviyede hafif hafif hareket ederek asılı kalmaları gerekir.

    Videoyu izleyemedim DNS ayarlarımdan ötürü fakat anladığım kadarıyla uyguladığınız yöntem yanlış. Umarım yumurtalara bir şey olmamıştır diyeceğim ama iş işten geçmiş olsa gerek. :hasta:
     
  8. sezginyavuz

    sezginyavuz

    Mesajlar:
    308
    İsim:
    Sezgin Yavuz
    eggthumber

    Emirhan kardeşim, sen en iyisi fazla kendini yorma, mümkünse klasik egg thumblerlardan kullan. Forumda yapılışı var. Veya profil bilgilerinde gördüğüm kadarıyla Esenler'e ikamet ediyorsun. Yani bana bir hayli yakınsın ben de Bağcılar'dayım. Hafta içi bir ara buluşup sana fikir vermesi açısından önceden yaptığım egg thumblerdan bir tane vereyim. burda:gif
     
  9. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    eggthumber

    İzlesene.com : Video - yunus

    Emirhan,yukardaki videonun 4:37 saniyesinden itibaren yumurtaların nekadar havalanması gerktiğini görebilirsin tabi videoyu çektiğimde hassas ayarı yapmamıştım ve dolayısıyla yumurtalar fazla havalanıyor. Daha sonrasında ayarı yapıp biraz daha aşağıda kalmalarını sağladım. Ve ayrıca yumurtalar kesinlikle hava kabarcıkları ile temas etmemeli. burda:gif
     
  10. aximiaxi

    aximiaxi

    Mesajlar:
    43
    İsim:
    Emirhan Can
    eggthumber

    Hepinize teşekkürler ben şimdi biraz daha uğraşıcam hepnize iyi geceler
     
  11. aximiaxi

    aximiaxi

    Mesajlar:
    43
    İsim:
    Emirhan Can
    eggthumber

    Daha demin uğraşıcam demiştim uğraştım ve oldu daha büyük bir pet şişe kullandım ve ortasına bir tül gibi bir şey koydum alttanda hava taşını koydum üst taraftada 19 tane yumurta var. Kabarcıklar yukarı çıkmıyor ve en az bir bir buçuk cm havalanıyor ve dediğini gibi bir süre asılı kalıyor inş yumurtalara birşey olmamıştır ve sağlıklı balıklar büyütürüm :heyo: kıvır:gif
     
  12. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    eggthumber

    Yani yaptığın sistemde yumurtaları alttan hava taşının verdiği hava kabarcıklarımı hareketlendiriyor? Eğer doğru anlamışsam yumurtalar bu durumda hava kabarcıkları ile birebir temas ediyor öylemi Emirhan ? .8.
     
  13. fth-94

    fth-94

    Mesajlar:
    5.333
    Yer:
    Türkiye
    İsim:
    Fatih BAŞBAĞ
    eggthumber

    Olcay abi üretim yapmıyoruz birşey yapmıyoruz ? Neden bu kadar erken kusturuluyorki ? Ne gerek var yumurtalar hava kabarcığı ile temas ettimi etmedimi şüphesini yaşamaya ?
     
  14. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    eggthumber

    Fatih anlamadığın birşey var,üretim amaçlı olsun yada olmasın,birşekilde balık kusturulmuşsa çıkan yumurtalar ne olacak ? Mutlaka eggthumbere koyulması lazım öyle değilmi ? Çıkan yumurtalarda kafa ve yüzgeç yapısı oluşmaya başlamışsa hava kabarcığı ile temas etsin yada etmesin yeterki yumurtalar devamlı hareket halinde olsun sorun yok. Fakat kuyruk ve kafa yapısı oluşmamış birkaç günlük yumurta lar hava kabarcıklarıyla bire bir temas ederse yumurtalar patlar ve heba olur.
     
  15. aximiaxi

    aximiaxi

    Mesajlar:
    43
    İsim:
    Emirhan Can
    eggthumber

    Yani ben ortaya tül gibi birşey koydum ama hava kabarcığıınn geçemiyeceği kadar ama ondan biraz hareketlenme oluyor ve yumurtalar sürekli hareket halinde ayrıca sebebini bilmedende neden kusturuyorlar demende biraz yanlış abi. :uyari:Benim erkek ahlim sürekli onu kovalıyordu ve sanırım 2-3 yumurta belki 5 tane falan yutmuştur şişlikte kusturmadan öznce azdı birde ağzında yumurtaları döndürmek için sürekli hava taşının üstünde duruyordu daha fazla yutmasın diye kusturdum bence bu daha iyidi ağzında balığın 2-3 yumurta kalana kadar yutardı zaten bu 2- 3 yumurtayla ölürdü o yüzden kusturdum
     
  16. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    eggthumber

    Emirhan,şimdi yapmış olduğun düzeneği göremediğimiz için nekadar konuşsakta bir sonuca varamayacağız bu belli. Kullandığın sistemin resimlerini farklı açılardan çekip eklersen,nerde neyi nasıl yapman gerektiği konusunda daha net yardımcı olabiliriz. Fakat şunu bilmelisinki,düzeneğin şekli şemali nasıl olursa olsun, eğer yumurtalar hava kabarcıklarına maruz kalıyorsa o yumurtaları kaybedeceksin.Yani bu yolla yavru alamazsın. huh:
     
  17. aximiaxi

    aximiaxi

    Mesajlar:
    43
    İsim:
    Emirhan Can
    eggthumber

    Hayır böyle birşey yok temas halinde değiller ya bildiğimiz eggthumber düzeneği gibi hava kabarcığı yok benimde babam beyin kanaması geeçirdi felç oldu bu hava motoru filtre sesine nasıl dayanıcak bilmiyorum saat:gif
     
  18. aximiaxi

    aximiaxi

    Mesajlar:
    43
    İsim:
    Emirhan Can
    Artık sorun kalmadı bir eggthumber aldım yumurtalar inş iyidir. :basardim:
     
  19. fth-94

    fth-94

    Mesajlar:
    5.333
    Yer:
    Türkiye
    İsim:
    Fatih BAŞBAĞ
    eggthumber

    Emirhan bence hiç bu kadar uğraşmadan 14. günde kustur derim.

    Zaten erkek herzaman kovalar. Yumurta varken daha çok kovalar benimde 5-6 sp yumurta tutuyor. Erkeke kovalıyor fakat ben kusturmuyorum ? En az bir batımdan 20 yavru alıyorum ?

    Acaba senin ahlinin ilk yavru alışımıydı ?
     
  20. aximiaxi

    aximiaxi

    Mesajlar:
    43
    İsim:
    Emirhan Can
    Evet ama balık bence erkek kovalarken yuttu bence dahada çok yutucaktı o yüzden kusturdum ama gününde kusturmakla şimdi kusturmanın bie şeyi yok fark yok ama bunları yumurta olarak kustururken eggthumbera yerleştirirken yumurtalar hasar görebilir sonuçta bende ilk defa kusturuyorum benim sadece bilgim var tecrübem değil napabilirdim erkek balık kovalerken zaten akvaryumda çok agresif balıklarda var o yğzden kusturdum. ;)
    Birde ne zaman dişi balık ağzına bir daha yumurta alır?
     

Sayfayı Paylaş