1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Frontosa hakkında yardımcı olacak arkadaşlara tşk ler

Başlığı 'Tanganyika Balıkları Forum' kategorisinde mehteran32 tarafından 9 Mart 2011 başlatılmıştır.

  1. mehteran32

    mehteran32

    Mesajlar:
    11
    İsim:
    Adem ZEREN
    Frontasa hakkındaki makaleler mükemmel bir anlatım olmuş..Fakat benim bir sorum olacak.Bende 300 lt akvaryum var içinde 10 adet damızlık altı kafa yapmaya başlamış yunus ve 2 adet orta boy grantörer var acaba bu akvaryuma orta boy 1e 3d frontosa koysam uyum sağlarmı Isparta esnafı uyum sağlar diyor.Fakat araştırmalarıma göre Yunus ile Frontosa farklı göllerin ve habitatların balıkları olduğu için farklı su ve yem şartları gerektirdiği öğrendim.Fakat araştımalarıma mı yoksa esnafa mı güveneyim bilmiyorum....Üstadlarımız dan yardım bekliyorum...
     
  2. ozgun_cyprus

    ozgun_cyprus

    Mesajlar:
    1.885
    Yer:
    KIBRIS
    İsim:
    Özgün Olguner
    Cevap: Frontosa hakkında yardımcı olacak arkadaşlara tşk ler

    Adem Bey hoşgeldiniz. Bir dönem frontosa beslemiştim. Okadar güzel balıktırlar ki, ve sakin... Bence eğer frontosa besleyecekseniz akvaryumunuzda sadece frontosa tutun. Başka balık olmasın. Olmasın ki onların su içindeki o narin salınımlarının zevkini yaşayabilesiniz.
     
  3. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Frontosa hakkında yardımcı olacak arkadaşlara tşk ler

    Gerçekleri yazmak gerekirse farklı göllerin balıkları olsalar da birlikte yaşayabilirler ve birçok akvaryumda karma olarak bu türlerle sağlıklı yaşamaktalar. Zaten balıkların geneli artık kapalı sistemlerden ve aynı ortalama ph değerlerinden gelmektedir. Sizin elinizdeki türler tamamen otçul türler değil ve sorun yaşanmaz. Üreme vb durumlar olduğunda ufak tefek sorun olsa da karma tür bakmak isteyenler zaten buna hazır demektir.

    Frontozalar sakin, yavaş tür olduğundan beslenme zamanlarında diğer aktif türler arasında zorlanabilirler ancak dengeli besleme ile üstesinden kolayca gelinebilir. Asil bir tür olduğundan tek başlarına bir akvaryuma da yakışıyorlar açıkcası.
     
    grafikdelisi, METİN SUVAR ve mehteran32 bunu beğendi.
  4. mehteran32

    mehteran32

    Mesajlar:
    11
    İsim:
    Adem ZEREN
    Cevap: Frontosa hakkında yardımcı olacak arkadaşlara tşk ler

    Eyvallah ya hocam gönlüme su serptin.İnanın bu frontosa gerçekten mükemmel bir balık ve bir o kadar da asil yunuslardan vazgeçmem zaten imkansız dı... ama siz olur dediniz ya bekletme de olduğum 4 adet frontosa paşalarımı hafta sonu ailenin içine dahil ediyorum ilğinizden dolayı tşk ler pardon:gif
     
  5. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: Frontosa hakkında yardımcı olacak arkadaşlara tşk ler

    Adem bey aramıza hoşgeldiniz. Frontozalar yunuslarla yaşamasına yaşarlar evet ama asıl başka bir sorunumuz var. Buda akvaryumunuzun 300 litre oluşu. Şuan için damızlık altı balıklarınız ama hızla gelişeceklerdir.Yani damızlık boya ulaştıklarında akvaryum 16 tane damızlık yunus,g.t ve frontozaya dar gelecek ve sürtüşmeler,kavgalar,hastalık vs alıp başını gidecek.Frontozalar ağır başlı balıklardır. Rahatsız edilmekten pek hoşlanmazlar. Yunuslar ise kıpır kıpr balıklardır. Bu durumda frontozalarınız strese girecektir. Bu sebeple balık sayınızı azaltmanızı tavsiye ederim.
     
    cirol bunu beğendi.
  6. METİN SUVAR

    METİN SUVAR

    Mesajlar:
    409
    İsim:
    METİN SUVAR
    Cevap: Frontosa hakkında yardımcı olacak arkadaşlara tşk ler

    Aslında yaşarlar yaşamasına,ama bence green teror iki türede huzur vermez,çünkü çok aşırı agresif bir türdür.En azından onları ayırın derim.
     
  7. mehteran32

    mehteran32

    Mesajlar:
    11
    İsim:
    Adem ZEREN
    Cevap: Frontosa hakkında yardımcı olacak arkadaşlara tşk ler

    Eyvallah arkadaşlar değerli yorumlarınızdan yola çıkarak 300lt akvaryuma 3 tanesi orta boy 6 tanesi küçük boy olmak kaydıyla 9 adet frontosa koydum.Boşta olan diğer 300 lt akvaryumada 10 adet damızlık altı yunuslarımı yerleştirdim bakalım nasıl olacak...Ama şuan benim sorunum yunuslarda ki kuma sürtünme ve frontosaların da sürekli kuma sürtünme ve yüzgeçlerin tamamen kısık olarak durmaları birde vücutlarını yılan gibi sürekli kıvırması bu olay yaklaşık bir haftadır devam ediyor...Her iki akvaryumunda malzemeleri aynı 2 adet dış motor 2 adet iç motor 2 adet çift çıkışlı hava motoru ve 300 vattlık ısıtıcı .Taban ince silis kum ve ince mercan kırığı bol kayalık yani herşey tamam gibi... ama bu sürtünmelerin önüne gecemedim... düzenli olarak her hafta 4/1 dip çekim yapıyorum bu sürtünmelerden dolayı 2 güne bir yaptım fakat sonuç aynı balıkların bu şekilde hele frontosaların kıvrılmaları beni çok üzüyor akvarumcu esnafı hep değişik ilaç ismi veya kendi elindeki malı satmaya çalışıyor...sizlerden ricam formları da taradım ama çok çeşit ilaçlar verilmiş üsdatlardan ve üye arkadaşlardan iyi sonuç veren ilaç varsa hemen bunu denemek istiyorum ilği ve bilğilendirme için şimde den tşk ederim....selam ve dua ile kalınız... :por:
     
  8. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: Frontosa hakkında yardımcı olacak arkadaşlara tşk ler

    Adem bey geçmiş olsun öncelikle.Balıklarınızda dış parazit var anlaşılan.%30 su değişimi yapın,500 litre suya yarım su bardağı ölçeğinde iyotsuz kaya tuzu ilave ed,n,ısıyı 29 derece çıkartın,ışıkları kapatın ve günlük %20 su değişimine devam edin. Bilmediğiniz hiçbir ilacıda kullanmayın.Kaya tuzu yeterli gelecektir sorununuza.
     
  9. mehteran32

    mehteran32

    Mesajlar:
    11
    İsim:
    Adem ZEREN
    Cevap: Frontosa hakkında yardımcı olacak arkadaşlara tşk ler

    İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Olcay bey sizin dediklerinizden yola çıkarak birazda kendi yaşadıklarımdan yola çıkarak birşeyler yapma gayretinde bulundum. Ama ben balıkların birlikte olma isteğini kırmadım ve büyük boy akvaryumda yunus ve frontosaları birleştirip bol kayalıklı bir düzen yapıp 3 gün boyunca günlük su deşimi 4/1 oranında olmak şartıyla ve kaya tuzu ilave ettim. 3 gün boyunca ışık çok az kullandım. Haşlanmış marul, ıspanak ve sarımsak suyuna emdirilmiş yem kullandım. İlginç olan ise bu iki türün birleşmesi anında zaten frontsaların hareketlenmesi yeme ilgi ve renklerin 1 gün içinde düzelmesi beni fazlaca mutlu etti. Belki bazı arkadaşlara ters gelebilir ama bu iki balık türü beraber yaşamaktan son derece mutlu. Belki balık sayısı şuan fazla ama ben onların bu mutluluğunu asla bozmak istemiyorum. Yardım ve ilginizden dolayı sizin şahsınızda tüm kardeşlerime teşekkür ederim. Herkeze sağlıklı balık ve bol yavrular dileklerimle.
     
  10. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Frontosa hakkında yardımcı olacak arkadaşlara tşk ler

    Gelişmelere sevindim, aynı keyfi sürekli almanı dilerim. Tahmin ettiğim gibi sorun yaşanmamış diyebilirim. Sürtünme konusunda geç görmüş olsam da yeni kurulumlarda oturmamış biyolojik döngü yüzünden bir seviyeye kadar normaldir ve müdahale etmeye gerek yoktur. Sarımsak suyu emdirilmiş yem takviyesi gayet iyidir ve devam etmek lazım.

    Üreme fotoğraflarını ve haberlerini görürüz inşallah.
     

Sayfayı Paylaş