1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Hangi Yem?

Başlığı 'Akvaryum Yemi Araştırma Portalı' kategorisinde ozlemm tarafından 7 Haziran 2010 başlatılmıştır.

  1. ozlemm

    ozlemm

    Mesajlar:
    136
    İsim:
    Özlem Ulukan Yayık
    Ardakaşlar benim Demosoni ve Saulosilerim var daha 4-5aylıklar. Sağlıklı ve renklerinin de güzel olması için yem araştırdım okadar çok marka varki kafam karıştı. Kısacası ben bi çok ihtiyacını karşılayacak yem arıyorum. Haftada bir proteinli de verebilirim. Hangi yemi önerirsiniz?
     
  2. cirol

    cirol

    Mesajlar:
    4.090
    Yer:
    Avcılar-İSTANBUL
    İsim:
    İsmail ATEŞ
    Özlem hanım sera,tropical,tetra marka yem kullanabilirsiniz güvendiğiniz ve bildiğiniz yer varsa açık alabilirsiniz ,Haftada bir NEW LIFE SPECTRUM CICHLID FORMULA bir öğün verebilirsiniz.
     
    ozlemm bunu beğendi.
  3. LostRua

    LostRua

    Mesajlar:
    3.531
    Yer:
    Konya
    İsim:
    Doğuş ARISOY
    İsmail Abi açık yem demişsin ama yem açıldığında yani oksijen ile teması başladığında vitamin özellikleri kaybolmuyor mu. Işık vb durumlarada mağruz kalacaktır diye düşünüyorum. Sonuna kadar paketli yemleri tercih etmenizi öneririm.
     
  4. cirol

    cirol

    Mesajlar:
    4.090
    Yer:
    Avcılar-İSTANBUL
    İsim:
    İsmail ATEŞ
    Doğuş kardeşim tanıdık akvaryumcular bazen kova yemlerden tanıdıklarına yem bölüp veriyorlar ve çoğu kişi paket yem fiyatları yüzünden bu şekilde yapmıştır ben bile ilk zamanlar bu şekilde kullanmıştım.Işık olayında kullandığın yem kutuları illaki herkezin vardır,ona koyulabilir ,son olarak yem açıldığında hava alması sonucu özelliğini kaybeder demişsin doğru katılıyorum ama sen paket açılmamış yem alsanda açtığında ve kullanıma başladığında istediğin kadar özen göster yem yine bir miktar hava alıcaktır.Burda ben kimseye yanlış bilgi verip yönlerdirmem,yem konusunda ne kadar özen gösterdiğimi burda bir çok kişi bilir.Yinede yazdığım mesaja destek verdiğin ve artı ve eksileri yazdığın için teşekkür ederim.
     
    murer ve YIKIKTEMO bunu beğendi.
  5. LostRua

    LostRua

    Mesajlar:
    3.531
    Yer:
    Konya
    İsim:
    Doğuş ARISOY
    Önemli değil tabikide İsmail Abi. Benim buradaki amacım sadece artı ve eksi yönlerini göstermekti. Ben o yüzden küçük paketleri tercih ediyorum. Ama bu hobide daha fazla balık ve akvaryum sahibi olan arkadaşlarında daha ucuz olacağı için büyük paketli yemleri seçtiğini biliyorum. Ama şunuda söylemek isterim ki gerçekten bu vitaminlerin oksijenle teması sırasında istersek kutu olsun isterse paket dakikalar içerisinde etkisini kaybedecektir. Eğer tam anlamı ile bunu için bir koruma sağlanmadıysa. Ama eminim ki bunun için seranın olsun tetranın olsun tüm yem üreticileri önlem almıştır. : )
     
  6. cirol

    cirol

    Mesajlar:
    4.090
    Yer:
    Avcılar-İSTANBUL
    İsim:
    İsmail ATEŞ
    Sera ve diğer üreticilerin önlemi değil konumuz burda tüketicinin nasıl önlem aldığı,senden bilgi almak isterim kutu olarak aldığın yemi taze tutmak için ne gibi bir önlem alıyorsun? paylaşırsan belki diğer arkadaşlara belki bize bile yararı olur düşüncesindeyim.:)
     
    murer bunu beğendi.
  7. LostRua

    LostRua

    Mesajlar:
    3.531
    Yer:
    Konya
    İsim:
    Doğuş ARISOY
    Tam olarak anlatmak gerekirse oksijen oranını düşürmeye çalışıyorum. Biliyorsunuzdur belki daha uzun taze kalmasını sağlayan kaplar var. Bu içerideki hava oranını %5 kadar indiriyor yüzde yüzden mükemmel bir sonuç. Bazi vitaminler oksijen ile temasa girdiğinde özelliğini kaybetmeye başlıyor size tam olarak isimde vermek isterdim ama beynimi zorlamam gerekir. Saklama kabımıda bir metal kutunun içerisinde dolabın altına koyuyorum. Benim saklama şeklim bu. Ama şu anda ise öğünlük yemler yapıyorum buzdolabı boşetlerinin küçükleri ile. Onları koyuyordum poşetlere alabildiğim kadar havasını alıyordum o benim yem kutumun içerisine koyuyordum. Ögünlük olduğu için alıp hepsini suya atıyordum. Ama şu aralar direk yem kullanıyorum.Yeni akvaryum düzenleme telaş derken bir zaman bulupta o düzenimi tekrar sağlayamadım. O yüzden yemlerimin içerisine Deepfix Fishtavit balık yemini 0.3 mg şekilde enjekte ediyorum yemlerime. Öyle birkaç dakika emmesini sağlıyorum ve veriyorum. Size bu şekilde besleme yaptığım balıklarım ile ilegili birde video göstermek istiyorum.

    Buyrun arkadaşlar bunlarda balıklarım. Youtube kayıtlıdır. Görüntü kalitesi bozuk ama yinede anlaşılıyor iştahları. : )

    [video=youtube;QRIR7SdncEY]http://www.youtube.com/watch?v=QRIR7SdncEY[/video]
     
    cirol ve YIKIKTEMO bunu beğendi.
  8. cirol

    cirol

    Mesajlar:
    4.090
    Yer:
    Avcılar-İSTANBUL
    İsim:
    İsmail ATEŞ
    Doğuş kardeşim balıkların için yemlerin tazeliği i verdiğin önem yazılarından belli tek kafama takılan kova yem vs sağlıklı değil , paket ve markalı yemleri tercih ediyorsun ve bu yönde düşüncelerini yazıyorsun peki Deepfix Fistavit yerine sera veya tetranın ürününü alsan sonuçta bu ürünü hangi firma üretir nedir belirsiz,sonuçta multivitamin damla şeklinde sera'nın ortalam 18 tl'den başlıyor.Senin kullandığının fiyatı 3,5 tl bu fiyata o ürün balıklar üzerinde çok fazla artısı olmayacağı düşüncesindeyim ve kaliteli yem kullanıyorsan sonuçta buda kimyasal neden kullanıyorsun? kaliteli aldığın yemler bu vitaminleri karşılıyor.
     
  9. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Balıklar sağlıklı Doğuş tebrikler. Güzel yem alıyorlar. Konuya tam hakim olamadım yani konu tam nedir anlamadım açıkcası. O yüzden yorum yapamadım.
     
  10. LostRua

    LostRua

    Mesajlar:
    3.531
    Yer:
    Konya
    İsim:
    Doğuş ARISOY
    Aslında bu sorununda cevabı çok basit. Aynı üretim yerlerini tercih etmiyorum. Vitaminim sera veya tetra gibi herkesin kullandığı markalar olmasaydı vitaminim o markalar olacaktı. İçinde kullanıyorum dedikleri vitamin a aynı oranda olabilir. Ama farklı kaynaklar her zaman tercihimdir. Aynı kaynaktan çıkan ürünleri tam anlamıyla tercih etmiyorum. Farklı markalar ver farklı ürünler çok güzel. Şahsen serayıda kullandım. Ama 3.5 TL olsa bile bu vitamini gerçekten çok seviyoruz. Hem balıklarım hemde ben. Evet bu vitaminleri karşılıyor. Portakalın içerisinde c vitamini var. Başka bir meyveninde içerisinde c vitamini var ama bunlar aynı koşullardamı c vitamini eşdeğer mi ? Üretimi o bölgedeki sıcaklık hava koşulları o ayki hava etkilemeyecek mi ? Bir meyve ağacını her dalı aynı lezzettemidir ? İşte bu soruların cevapları bu farklı ürün kullanımınıda açıklıyor. Bu balıklarım sadece pul yem veriyorum. Sera vipan. Başka yem bile kullanmıyorum. Ama yinede gerçekten çok memnunum. Zaten balıklarımda bunu gösteriyor.


    İnşallah Temel Abi balıklarım gerçekten sağlıklı gözüküyor ama inşallah sorun olmaz. Balıklar hakkındaki beslenme çeşitleri vitaminlerin oksijenle reaksyonu sonucundaki özelliklerini yitirmesi gibi konular üzerinde konuşuyoruz Temel Abi seninde bu konu hakkındaki deneyimlerin bizi daha fazla aydınlatacaktır diye düşünmemekte elde değil. :)
     
  11. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Teşekkürler Doğuş ama zaten kalıplaşmış bazı gerçekler bu konuya hakimdir. Yemler bazen büyük, bazen küçük paketlerde satılır. Paketleme yemin kalitesine göre daha kalitelidir ve doğru olan en kısa sürede bitirecek kadar yem satın almaktır. Bu sayede her zaman taze yem verilmiş olur. Çünkü yemlerin kapakaları açılıp kapandıkça uzun vade de bozulur bu bir gerçektir. Bazen ise akvaryumcular yine kaliteli yemlerin kovalarından günlük veya birkaç günlük satacağı kadar yemi GR olarak kovalardan paketler ve satar. Bunlar hobinin yıllanmış gerçekleridir. Önemli olan yani doğrusu budur bence.

    Bunun dışında vitamin konusu ise eğer vitaminden kasıt yemin içindekiler ise zaten yukardaki tanımlar geçerlidir. Yok sıvı suya katılan vitaminler ise zaten ve zaten her şekilde çöpe gidecek ürünlerdir bir halta yaramaz. Eğer sıvı olup yeme karışan vitaminler ise konu zaten buzdolabında saklanır ve zaten büyük paketlerde değildirler zamanlı tüketilirler, en azından böyle olmalı.
     
  12. ozlemm

    ozlemm

    Mesajlar:
    136
    İsim:
    Özlem Ulukan Yayık
    NEW LIFE SPECTRUM CICHLID FORMULA Spirulina Tetra bits aldım. 30-40 saniyede bitecek şekilde veriyorum ama sanki doymamışlar gibi. :smiley33: Yarım saat sonra akvaryumun karşısına geçiyorum sanki yem istiyolar gibi şebeklik yapıyolar. :basardim:
     

Sayfayı Paylaş