1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Köpek Balığımın Karnı Şişti

Başlığı 'Tatlı Su Hastalık Tedavi Portalı' kategorisinde aslankaya tarafından 11 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. aslankaya

    aslankaya

    Mesajlar:
    22
    İsim:
    anıl deniz aslankaya
    Arkadaşlar merhaba 2 tane yavru pengasus balığı aldım 1 ay önce kadar baya büyüdükler . Fakat birinin karnında şişlik ve davranışlarında farklılıklar gözlemledim . Hep 2 si beraber akvaryumun dibinde dururlardı fakat karnı şişen diğerinden ayrıldı şimdi suyun üstünde yüzüyor hep . Sanki dibe inmeye çalışıyor fakat duramıyo su onu üste çıkarıyo gibi dibe inmeye kalkıyo ama beceremiyo gibi .yüzerkende zorlanıyor sanki çırpınıyor gibi . 2 çöpçü 1 vatoz 2 köpek balığı için toplam 12 13 dip yemi atıyorum akşamları . Akvaryumda filtre hava taşı ısıtıcı ve beyaz kum var . Bilgisi olan varsa yardım bekliyorum şimdiden teşekkür ederim
     
  2. Alparslan

    Alparslan

    Mesajlar:
    19.706
    Yer:
    Kartal-İst
    İsim:
    Alparslan İşken
    Pangasus bence kabız olmuş rahatsız,haşlanmış sebze "ıspanak" verin deneyin derim...
     
  3. aslankaya

    aslankaya

    Mesajlar:
    22
    İsim:
    anıl deniz aslankaya
    ne kadar vermeliyim arkadaşım ?
     
  4. Alparslan

    Alparslan

    Mesajlar:
    19.706
    Yer:
    Kartal-İst
    İsim:
    Alparslan İşken
    Balıkların çoğunda doyma hissi yok seninki de öyle zaten,bu durumdan beli fazla yem verilmiş dikkat etmek lazım,fazla yemlemeden çatlayıp ölen balık çok,onun için az ve sık diyoruz haşlanmış sebzeyi de öyle ver diyorum...:)
     
  5. aslankaya

    aslankaya

    Mesajlar:
    22
    İsim:
    anıl deniz aslankaya
    Sağolasın arkadaşım denicem saolasın yardımcı olduğun için :)
     
    Alparslan bunu beğendi.
  6. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Aynı zamanda yemlerine zeytin yağı emdirerek verirsen çok faydalı olur. Kabızlık sorunu ise çözüm olacaktır.
     
    H.Kaya.Gemlik. ve Alparslan bunu beğendi.
  7. H.Kaya.Gemlik.

    H.Kaya.Gemlik.

    Mesajlar:
    916
    Yer:
    Gemlik-BURSA
    İsim:
    Hüseyin KAYA
    Anıl kardeşim, merhaba. Balığının karnındaki şişlik büyük ihtimalle Alparslan ve temel Bey'in belirttiği gibi fazla yem yemesindendir. Tedavi şekli de belirtilmiş. Daha önceki konularınız dan yanlış hatırlamıyorsam, akvaryumunuzun
    hacmi 40 litre. Pengasus balıkları ihtişamlı görünüşleriyle, köpek balıklarını andıran vücut yapılarıyla hepimizin bir ara akvaryumlarımızda barındırdığı bir türdür. Bu balıklar aslında akvaryumlar için uygun bir tür değildir. İllaki beslenmek istenirse, en az 2000 litrelik tank tavsiye edilir. Bunları yazmamdaki neden, seçtiğiniz türün akvaryumunuz için elverişli olmamasıdır. Elinizdeki akvaryumu büyütmediyseniz size tavsiyem, bitkili canlı doğuran
    akvaryumuna dönüş yapmanız. Anlayışla karşılayacağınızı ümit ederim. Saygılarımla.
     
    Alparslan bunu beğendi.
  8. DALGIÇ

    DALGIÇ

    Mesajlar:
    359
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Koray akpınar
    Akşamdan akşama 12 13 yem sindirim problemi yaratmaz.(kaliteli yem ise) Problem sindirimden çok bakteriyel iç hastalğa benziyor.
     
  9. aslankaya

    aslankaya

    Mesajlar:
    22
    İsim:
    anıl deniz aslankaya
    arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim balığımın sorununu öğrendim hava kesesi patlamış o kadar şiştiki karnı suyun üstünde ters durdu 2 gün . Bugünde öldü . Üzüldüm ama yapacak bişey yok sanırım kendi problemiymiş içten bi hastalıkmış ve tedavisi yokmuş . Şundan olur demedileri yani bilemiyorum neden bu hastalığa yakalandığını .
     

Sayfayı Paylaş