1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Kaçın Tuzlucular Bastı ?:)

Başlığı 'Tatlı Su Akvaryum Tanıtım Portalı' kategorisinde rappier tarafından 20 Eylül 2010 başlatılmıştır.

  1. rappier

    rappier

    Mesajlar:
    326
    İsim:
    Mecit BAĞCI
    Son zamanlarda forumun tuzlu su akvaryumu ile ilgilenen üye sayısı baya bir arttı. Bu bazı açılardan sevindirci bazı açılardansa üzücü. Ben kendi adıma kaliteli bitkili akvaryum oluşturan arkadaşlarımı tuzlu olayına kaptırmak dolayı üzüntülüyüm. Ama yinede tuzlu su akvaryumuna ilgi duyan sayısının gün geçtikçe artması güzel.
     
    murer bunu beğendi.
  2. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.174
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Mecit'ciğim, tuzluyu kurduk ama bitkiliyide bırakmış değiliz, her zaman kafamızda, buradaki arkadaşları aşılıyoruz, şimdilik.

    Şu akvaryumum bir otursun, minik bir şey yapacağım gene.
     
  3. Erman Pehlivan

    Erman Pehlivan

    Mesajlar:
    2.843
    Yer:
    İzmir / Torbalı
    İsim:
    Erman PEHLİVAN
    Kışa giriyoruz. Havalar soğuyor. Bitkili tank kurmak için 30 litrelik bir tankım var. Tabanım hazır, iç filtrem falan da var DIY, bende düşünüyorum yapmayı.. Yavaş yavaş girişeceğim bende. Bakalım şu armatürü bir toplayalım, bakarsınız 30 litre bitkili kesmez, 250 L high tech te yapabilirim. :D
     
  4. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Benimde tuzum biraz kurusun tuzluya geçeceğim.:)
     
  5. cirol

    cirol

    Mesajlar:
    4.090
    Yer:
    Avcılar-İSTANBUL
    İsim:
    İsmail ATEŞ
    Abi süpersin ya :F:F
     
    reis bunu beğendi.
  6. rappier

    rappier

    Mesajlar:
    326
    İsim:
    Mecit BAĞCI
    Tuzcuların tuzu kurumu ??
    alın size bir tartışma konusu daha Reis hocam iyi konuya parmak basmış =)
     
  7. fth-94

    fth-94

    Mesajlar:
    5.333
    Yer:
    Türkiye
    İsim:
    Fatih BAŞBAĞ
    Siz kurun kurun bitkiliyi. Ben size bitki yollayacağıma söz veriyorum. Ama yeterki kurun. Yeni slogan buldum kendime.'' Kurun bitkiliyi, kapın bitkiyi'' Artık bu slogan ile yola devam ediyorum.
     
  8. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Mecit hocam adı üstünde,tuzlu. Tuzlu işler bunlar tuzlu.:D Bu iş için adamın biraz tuzunun kuru olması lazım.Hernekadar Başta Temel abi olmak üzere birçok tuzu kuru arkadaşlar aksini savunsada deniz akvaryumu normal akvaryumlara göre maliyeti çok daha fazla akvaryumlardır. Başta onu dıy yaparız,bunu şöyle yaparız,suyu denizden alırız vs densede işin içine girdinmi işinde adamında rengi kaçıyor biranda.:) Tuzu biberi,aydınlatması,canlı kayası,ölçüm aletleri,calsiyumu,enerji sarfiyatı vs derdi hiç bitmiyor.:) Ama yalan yok hiçbir akvaryumdada o mavi akvaryumların tadı yok. Parasına göre zevk yani. Bigün bizdede para var huzur var dediğimizde,yani tuzumuz biraz kuruduğunda kurarız İnşallah.:)

    Dip not: Temel abi ve Murat abi parçalayacak beni bu yorumdan sonra:F
     
  9. camfaus

    camfaus

    Mesajlar:
    96
    İsim:
    M.S.ÖZKAN
    Fth-94 nikli kardeşim kurduk bitkiliyi bakalım şimdide bitkilerimizi bekliyoruz.:d
     
  10. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Tuzumuz kuru değil bence, en azından kendi açımdan. Bende 300lt tuzlu var ama tamamen dıy, yani aynı çaptaki bitkinin maliyetiyle asagı yukarı aynı, o yuzden tuzumuz kuru lafına katılmıyorum. Ne kuru, ne yaş, gelin rutubetlide anlaşalım.
     
  11. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Dıy mıy sonuçta bisürü para harcadın Mesut hoca bırak şimdi yaa.:sar:
     
  12. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    4 frontasaya arabasını veren tuz gölü canavarı kim acaba?
     
  13. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.174
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Evet aslına bakarsak Mesut doğru söylüyor, 300 litre High-Tech bitkili ile maliyetler aynı hiç bir farkı yok. Birinde taban, birinde canlı kaya, birinde Co2, birinde PS, birinde gübre, birinde katkı. Aydınlatma ise deniz akvaryumunda daha ekonomik, heee canlı fiyatlarında fark var, ama High-Tech den bağsediyorsak, 5 lirayada bitki var, 80 80 lirayada. Balık evet biraz tuzlu, onuda şöyle düşünürsek, tatlı suda nedir türün yavrusuna 100 lira verdiğimiz olmuyormu, oluyor.

    Son olarak, balık akvaryumları ile kıyaslanıyorsa, evet tuzunuzun kuruması lazım.:F

    Olcay, tuzunu tam kurutuyorduk ki, kolunu bacağını kırdın be dostum. :F

    Süpersin Mesut.dans:
     
  14. fth-94

    fth-94

    Mesajlar:
    5.333
    Yer:
    Türkiye
    İsim:
    Fatih BAŞBAĞ
    Bende bitki şuanda mevcut bekleyen yok diye biliyordum. Siz bitkimi bekliyorsunuz ? Eğer öyleyse tankınızı portalda paylaştığınız zaman bitki yolluyorum.
     
    murer bunu beğendi.
  15. Sky2007

    Sky2007

    Mesajlar:
    781
    Yer:
    Konya
    İsim:
    Mustafa Sırlı
    Ben önceden bitkili akvaryum kurmuştum ama javamosstan başka hiç bir bitki gelişmemişti. Küçük bir akvaryumum vardı 50lt falan teyzeme vermiştim onlarda bıraktılar geri alıp bitkili akvaryum kursammı diye düşünüyorum yine kolay bitkiler seçecem mesela tabanı komple javamoss olan bir akvaryum ve canlı doğuran tankı ? tabi bu javamosslar başta az olacak zamanla olcak bu işi baya kaparsam yeniden büyük tankımı bitkiliye çevireceğim bana küçük akvaryum için neler lazım elimdeki malzemeler...

    Lav kırığı kum - çok çok ince silis kum - 100w ısıtıcı - 1 adet iç filtre - hava motoru - mango kökü sadece javamoss ve ışık eksik ne dersiniz bitkili arkadaşlar ???
     
  16. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    O yunustu yunus.:serda:

    Valla aynen öyle oldu be abi.:yun: Bakalım bidahaki sefere ne sakatlık çıkartıcam.Forumda Olcay arkadaşımıza geçmiş olsun başlıkları gelenekselleşti artık. Her yıl yeni versiyonla karşınıza çıkıyorum.:) Hey Allah ım yaa gülüyoruz acıncak halimize.:sar:
     
  17. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Öncelikle forumu tuzlu sucular basmadı ben buna katılamıyorum nedense. Beni aslında ençok sevindiren de burası. Çünkü tuzlu sucuların basmasından ziyede burada ortaya çıktı çoğunlukla. Bir anlamda buranın kendi tuzlu su hobicisini yaratmasıdır.

    Ben bunun avantaj olduğunu düşünüyorum çünkü böyle olunca aynı kafa yapısına sahip ve yine birbirini çok daha iyi anlayan bir tuzlu su kavramı olmuş oluyor. Sonuç olarak ister suyunu Marmara'dan almış olsun, ister suni tuz kullansın genel yapıda memnuniyet olması çok daha güzel. Tatlı su bence daha ağırlıkta forumda tuzlu suya göre ama paylaşım hızı ve konulardaki görsellik yapısı tuzlu su katagorilerinde daha fazla. Bu yüzden son aktif konular içinde tuzlu su konuları hatırı sayılır oranda oluyor. Biraz da Mecit Hoca'm siz ayağa kaldıracaksınız tatlı su bölümlerini.

    Çok samimi birşey yazacağım ama çok çok dürüstçe. Bunu yazarken tamamen buraya dışardan bakan biri olarak yazacağım. Bazı tuzlu su forumları tamamen kopyala yapıştır ile başlamış, çünkü makalelerim orada. Şikayet etseniz de fayda etmiyor. Burada insanlar özgürce paylaşım yapıyor kisfesine gizlenmek var ve yazılanları anlamanız mümkün değil, inanın mümkün değil, tam bir Türkçe katliamı söz konusu. Üstelik bu yüzden zamanında yasaklanmış biri olarak rahatsız oldum okuyamadım bile. 30 liraya alınmış yetkiyi benim makalem dediğiniz mesajı silmeye kullanan ortamları görünce inanın bu forumun ara yüzünü açtığımda kendimi Avrupa yakasından Anadolu yakasına geçmiş gibi hissediyorum. :D Milyarı geçti bu paltformun alt yapı sistemi ama asla ve asla yetkiyi bu şekil kullanmadı kimse.

    Kesinlikle alıntı sokmama, tamamen özgür ve portala ait içerik hayali kararımızın ne kadar doğru bir karar olduğunu çok daha iyi anladım. Alıntı sokmamak ve aslında buna ramen bu içeriğe sahip olmak inanın çok güzel.

    Olcay bu soruyu yanıtla bir görelim tuzlu su sahiden tuzlu mu ? :der:
     
    fth-94 bunu beğendi.
  18. fth-94

    fth-94

    Mesajlar:
    5.333
    Yer:
    Türkiye
    İsim:
    Fatih BAŞBAĞ
    Olcay abi ne alem adamsın yahu. Birde yunustu o yunus diyor :F :F :F

    Temel abi alıntı yapmak bir platformun kalitesini gösterir. Neden burada alıntı yok ? Çünkü burada görmüş-denemiş ve yaşamış olanlar yani tecrübesi olanlar var. Bu abiler-kardeşler olduğu sürece alıntıya gerek kalmayacaktır.
     
  19. rappier

    rappier

    Mesajlar:
    326
    İsim:
    Mecit BAĞCI
    Temel Hocam dediklerine katılıyorum. Bu forumda olay tamda senin dediğin gibi oldu. İnsanlar basamak basamak tuzluya yöneldiler. Ama konu başlığı öyle oldu ne yaparsın. Yinede bu olaya kızamıyorum. Sonuç olarak tuzlu suda hobinin apayrı ve gerçekten güzel farklıı bir yüzü. Serzenişimin nedeni bitkili tank ile uğraşan fazla kimsenin kalmaması. Bunu çoğaltmak bizim elimizdemi. Hem evet hemde hayır. Evet eğer bizler güzel tanklar oluşturabilirsek insanları bu yöne kaydırabiliriz. Hayır çünkü yeni nesil kolaycılığı tercih ettiği için malavi yada tanganyiki onlara daha fazla hitap ediyor.

    Tuzlucuların tuzu sana göre kurumu derseniz. Kusura bakmayın ama bana görede biraz kuru :)
     
    cimlikaya ve YIKIKTEMO bunu beğendi.
  20. fth-94

    fth-94

    Mesajlar:
    5.333
    Yer:
    Türkiye
    İsim:
    Fatih BAŞBAĞ
    Mecit abi sıkma sen o güzel canını burada ben varım. Ben yeterim tüm tuzculara :F ( portalı karıştırayım az. Çok sakin bu aralar :F )

    Ben yeni bitkili tanklar kurdurmaya çalışıyorum hediye bitkilerimle. Başta Görkem olmak üzere bitkili kuracak bir kaç arkadaş var...
     

Sayfayı Paylaş