1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Led Armatür by Myillar Prodiction

Başlığı 'Kendin Yap-Kendiniz DIY Yapabilirsiniz' kategorisinde myillar tarafından 27 Şubat 2011 başlatılmıştır.

  1. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Arkadaşlar selamlar.
    Düşündüm dedimki kendi kendime madem sevigili murat abiyle aynı tabaktan yemek yemişliğimiz var eh bizede biraz ustalık bulaşmıştır ordan diyerek armatürümü büyütmeye ve geliştirmeye karar verdim. Amacım boynuz kulağı geçeri ortaya koymak değildir zaten boynuz kulağı geçsede içi boş olur derler o yüzden murat abime saygıda kusur etmeden eserimizi tanıtalım.

    Yapım aşamalarını tek tek fotoğraflayamadım çünkü az çok beni bilen bilir bende işler biraz ağır ilerliyor gerek yapı itibarı ile gerek sağlık nedenleri itibarı ile projeler bende hep 6 aylık:heyo:
    Dediğim gibi yapım aşamalarını görüntüleyemesemde son durumu sizlere anlatayım kısaca.
    Amatürün gövdesi noktalı paslanmazdan yapıldı ve büktürüldü iç kısmı ise aynalı paslanmazdan yapıldı ve büktürüldü. genel itibarı ile kullanılan malzemeler.

    -noktalı paslanmaz
    -aynalı paslanmaz
    -8 adet swich
    -1 adet timmer
    -1 adet 220 v giriş soketi
    -1 adet 48 v 30 amper röle
    -2 adet t 8 mavi florasan 18 w
    -2 adet beyaz t8 led florasan 9w
    -2 adet beyaz led spot 3w
    -2 adet mavi led spot 3 w
    -2 adet elektronik balast
    -8 adet t8 florasan papucu
    -vida . kablo. silikon

    Malzemeler bundan ibarat toplamda armaturun ışık gücü gücü 66 w
    kullanılan swich ler sayesinde her ışığı ayrı ayrı açıp kapatabilirsiniz spotların yönlerini isteğiniz açıda ayarlayıp mercana özel mavi yada beyaz noktasal ışıklandırma yapabilirsiniz timmer sayesinde ise haftanın 7 günü ayrı ayrı 8 adet açılma ve kapanma süresi belirleyebilirsiniz.
    Arkadaşlar bildiğiniz üzere bu hobi biraz tuzlu maliyetli bir hobi bu nedenle elimizden geldiğince maliyet hesabı yapmak zorundayız ee elektrik masrafıda hiçde yabana atılacak bir şey değil hem mercanlar mutlu olsun hemde ben mutlu olayım derseniz armaturunuzu kendiniz yapmak zorundasınız yettimi bence yetmez armaturun elektirik tüketimide uçuk olmamamlı yani lpg li olmalı şehir içinde az yakmalı benim armatürün ışık gücü ortada budurumdan benim tankta herkes mutlu hem ben hem mercanlar şikayet eden mercan varsa da buyursun marmaraya deniz orda.

    Buyurun fotolar daha sonra üstünde konuşalım.

    mavi power lwd spot 3 w
    [​IMG]
    beyaz florasan led 9 w
    [​IMG]
    beyaz led spot 3w
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. zgrkaralar

    zgrkaralar

    Mesajlar:
    600
    İsim:
    Özgür KARALAR
    Cevap: Led armatur by myillar prodiction

    10 numara olmuş çok güzel eline sağlık abi :)
     
    myillar bunu beğendi.
  3. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: Led armatur by myillar prodiction

    Sen yaparsında olmazmı hocam.em34:

    Maliyet ne tuttu bu arada ?
     
    myillar bunu beğendi.
  4. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Cevap: Led armatur by myillar prodiction

    Tam aklımda değil ama 150 yi geçmez hocam
     
  5. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: Led armatur by myillar prodiction

    Komplesimi ?
     
  6. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Cevap: Led armatur by myillar prodiction

    Paslanmazlar hariç tabiki onlar şirketten atıl malzemelerden.
     
  7. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: Led armatur by myillar prodiction

    Paslanmazlar hariç,floresanlar balastlar,ledler,trafo vs yani ? İyiymiş hocam birşey değil 150 tl böyle bir armatür için.
     
  8. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Cevap: Led armatur by myillar prodiction

    Hocam projeler boşuna 6 ay sürmüyo :)
    lpg li olma meselesi
     
  9. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: Led armatur by myillar prodiction

    Sen bilirsin işini.pardon:gif
     
  10. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.174
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Cevap: Led armatur by myillar prodiction

    Ne boynuzu ne kulağı kalmış kardeşim bunun, geç bu işleri mesleği elimden almışsın resmen.:D

    Ellerine kollarına sağlık süper olmuş.em34:

    Roleyi ne için kullandın Mesut?
     
  11. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Led armatur by myillar prodiction

    Ellerine emegine saglik Mesut harika olmus. Yaraticilik budur ve senin su durup patlamalarini cok seviyorum.

    Murat uzme kendini senin tarzin farkli yani kulvar degisik. Led ve T5 armaturler carpisiyor bu ara forumda. Bakacagiz artik bizim armatur led mi olacak T5 mi. Yuregine saglik Mesut.

    Cep mesaj...
     
    murer bunu beğendi.
  12. cirol

    cirol

    Mesajlar:
    4.090
    Yer:
    Avcılar-İSTANBUL
    İsim:
    İsmail ATEŞ
    Cevap: Led armatur by myillar prodiction

    Mesut hocam tebrikler süper olmuş,emeğine sağlıkem34:
     
  13. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Cevap: Led armatur by myillar prodiction

    Eyvallah elimizden geldiğince bişeyler yapıyoruz.

    İhtiyaca göre bişeyler uyduruyoruz Temel abi senin armatur bunların yanında çok fazla iyi ama yakıt bakımından bunlar lpg li bu garanti

    Abi idolümüz sensin sen ne dersen de. Röleyi kullanma sebebim ben timmerı florasanları sürmek için değil komple sistemi sürmek için kullanıyorum. yani sistem kapandığında balanslarda kapanıyor açıldığında onlarda açılıyor bu da ilk yanma anında çok akım çekmesine neden olduğundan timmer ın rölesini yapıştırdı bende bunun üzerine röleyi harici yüksek akımlı bir röle kullandım böylece ilk açılma anında yapışma durumunu ortadan kaldırdım. Sende bu tür problem yaşadınmı?
     
  14. Courageous

    Courageous

    Mesajlar:
    2.315
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Özkan Yürekli
    Cevap: Led armatur by myillar prodiction

    Mesut Hocam eline sağlık çok güzel olmuş...
     
    myillar bunu beğendi.
  15. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Led Armatür by Myillar Prodiction

    Mesut inan Lpg bile pahalı kalır Led ile metal halide arasındaki fark olarak. Faturalar maalesef 190 liradan aşağı gelmiyor. Zaten Murat ile benim armatürün orta metal halide kısmınıLed yapmayı düşünüyoruz. Yanlardaki T5 florasanlar yine destek olacak.

    Senin ledleri gözlemleyelim bakalım durum nedir, olmadı yanaşırız artık sana hafiften.
     
    myillar bunu beğendi.
  16. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.342
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Volkan
    Cevap: Led Armatür by Myillar Prodiction

    Mesut hocam ellerine sağlık o nasıl bir armatürdür öyle :) Valla tebrik ederim.. Dışıda güzel işlevide ortada.. Isınma olayı nasıl peki ? Acil durumda kaldırman gerekirse yandım anam durumu olmaz dimi :) Bide ağırlığını merak ettim ??
     
    myillar bunu beğendi.
  17. Heliak

    Heliak

    Mesajlar:
    859
    İsim:
    Anıl
    Cevap: Led Armatür by Myillar Prodiction

    Mesut abi gerçekten güzel olmuş. Ellerine sağlık :)
     
    myillar bunu beğendi.
  18. myillar

    myillar Marmara Tuzlucu Üstad Üye

    Mesajlar:
    1.204
    Yer:
    istanbul-pendik
    İsim:
    Mesut YILLAR
    Cevap: Led Armatür by Myillar Prodiction

    Volkan ben florasanla sistemin ısısını hiç bilmiyorum ama dediğin gibi el yakma falan sözkonusu bile olamaz elimde yeterince fan ve teşkilat olmasına rağmen koyma ihtiyacı duymadım ordan anla artık diyeyim. Ağırlığına gelince evet paslanmaz oldukça ağır bir malzeme armatürün tamamı atıyorum 6-8 kg vardır.
     
  19. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: Led Armatür by Myillar Prodiction

    Mesut armatürü bir ara getir buraya güzel bir folyo kaplayalım ne dersin ?
     
    myillar bunu beğendi.
  20. Erman Pehlivan

    Erman Pehlivan

    Mesajlar:
    2.843
    Yer:
    İzmir / Torbalı
    İsim:
    Erman PEHLİVAN
    Cevap: Led Armatür by Myillar Prodiction

    Mesut abi ellerine sağlık. Malzeme listesini okurken noktalı paslanmaz ne olabilir diye düşündüm, görünce hatırladım malzemeyi. Ellerine sağlık ben çok beğendim armatürü. Ağırlığı oluyor evet saç malzemeden olunca. Ama görüntüsünü de hiçbirşey vermiyor be :D Kendi adıma saç malzemeyi seviyorum ben. Hafiflik önemli tabi ama, görüntü dolgun oluyor ya, o yüzden seviyorum. Ağırlık dezavantajını önleyecek bir askı sistemi düşünüyorum paintte çizebilirsem sizlerle de paylaşmak isterim. Tekrar tebrik ederim mesut abi, ellerine sağlık :emt::emt::emt::emt:
     
    myillar bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş