1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

maya akvaryuma kaçtı

Başlığı 'Tatlısu Genel Konular Portalı' kategorisinde ozcan13 tarafından 18 Mayıs 2010 başlatılmıştır.

  1. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Arkadaşlar maya akvaryuma kaçmış.
    Suyu değiştiriyorum ama su hala bulanık napmalıyım acill.
     
  2. LostRua

    LostRua

    Mesajlar:
    3.530
    Yer:
    Konya
    İsim:
    Doğuş ARISOY
    Maya uygun ortamı bulursa çok hızlı yayılacaktır baıklarınızı başka bir yere alıp tamamiyle boşaltmanızı öneririm camları da iyi temizleyin tekrar kurarken biraz kalıntı bile çok hızlı bir artışa neden olabilir.
     
    volkantr34 bunu beğendi.
  3. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    ya zaten su bembeyaz suyu tamamen değiştirdim yine beyaz acaba balıklara bir zarar verirmi ona göre balıkları akvaryuma salcam
     
  4. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.174
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Suyunu %80 kadar değiştirip, filtrene karbon kömür koy, Özcan abi, iki gün sonra %50 su değişimi yap.

    Geçmiş olsun.....
     
    ozcan13 bunu beğendi.
  5. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Ya şuan delircem acayip sinirlendim.Balıklara bir zarar verirmi bu maya onu bir söylerseniz
     
  6. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.174
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Sen dediğimi yap yeter, su değişiminde ısıya dikkat etmen yeterli, balıklarına bir şey olmaz..... Hemen yap su değişimini. Veya balıklarını başka bir yere aktar.
     
  7. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Suyun tamamına yakın bir kısmını değiştirdim.Yeni su doldurdum.Su hala bembeyaz görüş mesafesi 0.Balıklara inş.Bişey olmaz.
     
  8. LostRua

    LostRua

    Mesajlar:
    3.530
    Yer:
    Konya
    İsim:
    Doğuş ARISOY
    Mayalandırmada yararlı bakterilerden yararlanılır akvaryumunuzda ise o kadar çok bakteri vardır ki balıklarınıza birşey olucak mı olmayacak mı çok zor bir konu daha önceden hiç yaşamadım ama biyololoji bilgilerimizi kullanırsak akvaryumunuzda o bakterilerden daha kötü bakterilerde var yani daha da zararlı sadece reaksyona girecek mi girmeyecek mi bunu bilmemiz lazım birkez maya dökülmüşse belli bir müddet sonra kendiliğinden o bakteriler ölecektir emin olun ki besin bulamıyacaklardır en fazla bir mayalı sistemin ömrü 1 ay hemde akvaryumunuzda sürekli su konum değiştirdiği için ise o kadar hızlı kaybolacak ki bakteriler siz bile inanamayacaksınız.Ama önlem olsun diye balıkları bir taşısanız yeterli olur inşallah akvaryum sağlıgınız eski haline gelecektir.
     
    volkantr34 ve murer bunu beğendi.
  9. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.174
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Suyun tamamına yakın değişen su nasıl görüş mesafesi olmaz . Karbon koydunmu filtrene Özcan abi.
     
  10. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Karbonlu süngerim vardı onu taktım.ya suyu tamamen değiştirdim su hala bulanık böyle birşey yok ya.Sıcak su ekledim bayağa düzeldi gibi.Motor gözükmeye başladı.
     
  11. bolulu14

    bolulu14

    Mesajlar:
    19
    İsim:
    Yasin Yılmaz
    Vay Özcan abi geçmiş olsun.
     
    ozcan13 bunu beğendi.
  12. murer

    murer Kıdemli Üye

    Mesajlar:
    4.174
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Murat ERCAN
    Karbonlu sünger ne oluyor anlamış değilim doğrusu. Rengi siyah diyemi karbonlu zannediyorsunuz, yoksa benmi bilmiyorum bu ürünü?
     
  13. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Alırken adam öyle dedi.Benim bir bilgim yok.
     
  14. lepistes

    lepistes

    Mesajlar:
    979
    İsim:
    Muhammed Ali Tavur
    Geçmiş olsun abi, aynı durum benimde başıma gelmişti. Hazırda dinlenmiş suyum var diye ısıyı ayarlayıp tamamını değiştirmiştim, balıklarda sorun olmamıştı. Suyu değiştirip filtreyi çalıştırın inşallah bir sorun olmaz. Bulanıklık geçer orasını merak etmeyin.
     
  15. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Suyu değiştirdim fakat filtre zor gözüküyor.Bakterilerin ölmesini beklicez.Zaten ondan sonra yeni kurulum yapcam.
     
  16. fth-94

    fth-94

    Mesajlar:
    5.333
    Yer:
    Türkiye
    İsim:
    Fatih BAŞBAĞ
    Suyun tamamını değiştiysen nasıl hala bembeyaz oluyor su anlamadım :smiley33: Çok aşırı mayamı kaçtı ?
     
  17. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Fatih sen o anı görseydin akvaryumu çöpe atardın.Salona bir gittim.Bir baktım akvaryumun suyu bilgidiğin süt beyazı balıklar yok zaten o beyazlığın içinde kendilerini yukarı atmışlar.Zor bela çıkardım balıkları.Vatoz zaten yok meydanda kepçeyle karıştırırken ön cama fırladı ordan aldım.
     
  18. LostRua

    LostRua

    Mesajlar:
    3.530
    Yer:
    Konya
    İsim:
    Doğuş ARISOY
    Zemin kumu gibi bir madde filtre süngeri gibi farklı etmenlerde onu su değişiminden sonra saklamış olabilirler zaten yakında maya bakterileri kalmayacaktır sonrasında ise yeni kurulum zemin kumundan tüm iç donanımlara kadar temizlenirse bile o bulanıklık yine yaşanabilir. Bu arada nasıl kaçtı o maya akvaryumun içine çok mu günü geçmişti gün geçtikçe basınçta artmalar yaşanabilir de ?
     
  19. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Ya mayalı sistemi hazırladım hortumu akvaryumun içine atıverdim.Şekeri çok gelmiş olacakki.Salona geldiğimde şişeye bir baktım ağzına kadar kabarmış ordan akvaryuma gitmiş.Bu bulanıklık gitmez mi?Ben yeniden kurulum yapcam fakat kumu çıkarmıcam.
     
  20. LostRua

    LostRua

    Mesajlar:
    3.530
    Yer:
    Konya
    İsim:
    Doğuş ARISOY
    Kumu yıkamanız iyi olacaktır ama zaten belli bir süre geçsin akvaryum durumunuzu değerlendirerek bir şeyler bulacağız artık. İnşallah bir daha yaşanmaz öyle birşey.
     
    ozcan13 bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş