1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Ne Önerirsiniz

Başlığı 'Akvaryum Kahvesi' kategorisinde Muzikopat tarafından 25 Eylül 2009 başlatılmıştır.

  1. Muzikopat

    Muzikopat

    Mesajlar:
    2.629
    İsim:
    Hüseyin ÇELİK
    Arkadaşlar malumunuz Diyarbakır'da lepistes bulamayınca ve her tarafın cichlid özellikle de sarı prenses dolduğunu görünce tepem attı ve cichlidlerimi götürüp verdim.

    Benim cichlidlerden kalma çok güçlü bir iç filtrem var. O kadar güçlü ki havayı 100'lük akvaryumun ortasına kadar rahatlıkla üflüyor. Çekim gücü çok fazla. Bana bir kaç güne kadar sağolsun Muhammed abi ( şimdiden teşekkürlerimi iletiyorum ) lepistes gönderecek. Ben bu filtreyi kullanırsam sorun olur diye tahmin ediyorum. Çünkü siz de biliyorsunuz ki lepistesler cichlidlere oranla daha da güçsüzler. Bu filtre yerine ne kullanabilirim sorum bu.


    İki tane 100-45-35 akvaryuum var. Yavru akvaryumlarımı saymıyorum zaten. Bu iki tanka nasıl bir filtreleme önerirsiniz. Diğer tankımda hiç filtre yok zaten. Önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar. Akvaryum boş. İçinde balık namına bişey bırakmadım. Su duruyor tabii. Cichlidlerden kalma suyu değiştirsem mi acaba ? Fikirlerini paylaşacak arkadaşlara teşekkür eder saygılarımı sunarım...
     
  2. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Ne Önerirsiniz

    Leptosomada ısrarcıyım. Eninde sonunda aldıracağım birine. Tanganyika hamsisi, bitkili akvaryuma uyar, yavrularını yemez, uyumlu, üretken, akvaryumun tabanına çöreklenmez gezer, kibar ve çarpıcı renkleriyle Leptosoma... :)
     
  3. lepistes

    lepistes

    Mesajlar:
    979
    İsim:
    Muhammed Ali Tavur
    Ne Önerirsiniz

    Ben de şiddetle tavsiye ediyorum leptosmayı sevdiğim bir balık. Ev deki yer darlığından kurtulduğum an da boşluğu leptosoma besleyeceğim akvaryumla dolduracağım.
     
  4. Muzikopat

    Muzikopat

    Mesajlar:
    2.629
    İsim:
    Hüseyin ÇELİK
    Ne Önerirsiniz

    Valla abilerim güzel söylüyorsunuz da canım Diyarbakır'da lepistes bulamamak beni kahretti. mız mız:gif En azından piyasaya biraz sürene kadar lepistes üreteyim. Temel abi müsaaden olursa bir müddet lepistes üreteyim sonra leptosoma ''bulursam'' söz senin için alıp üreteceğim. em32.gif
     
  5. MYTHDIVER

    MYTHDIVER

    Mesajlar:
    169
    Ne Önerirsiniz

    Leptosoma yı bende şiddetle tavsiye ederim.Ama senin fikrinde iyi biraz Diyarbakıra lepistes kazandırıp sonra gecebilirsin.
     
  6. hasanacar

    hasanacar

    Mesajlar:
    786
    İsim:
    Hasan Acar
    Ne Önerirsiniz

    Bence başkalarına değil kendine yönelmelisin ve Leptosoma beslemelisin, vooaaa :F
     
  7. Emrah Ece

    Emrah Ece

    Mesajlar:
    2.341
    Yer:
    İSTANBUL
    İsim:
    emrah ece
    Ne Önerirsiniz

    Ben Leptosama beslemedim hiç, ama google'nin görsellerine aldanıp leptosoma almam, dereden balık tutar beslerim (ki besliyorum) ama leptosomaya o parayı vermem, parana yazık gider masraf eder alırsın sonra bön bön akvaryuma bakar düşünürsün ben nerede hata yaptım diye o balık öyle renk vermez Hüseyin, ha diyorsanki ''ben çok çok çok iyi bakarım, hiç bir şekilde strese sokmam balık kendini doğal ortamında hisseder ve renklenir'' onada ben karışmam saygılar:gif
     
  8. hasanacar

    hasanacar

    Mesajlar:
    786
    İsim:
    Hasan Acar
    Ne Önerirsiniz

    Tanesi 30 liraya bir arkadaş Leptosoma almış. Fiyatı bu ise ve renklenmesi problemse Discus al daha mantıklı ne yapalım Leptosomayı ;)
     
  9. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Ne Önerirsiniz

    Sen benim Tanganyika hamsime laf mı ediyorsun şimdi Emrah ? aliye:gif Niye renklenmesin ne kadar güzel türleri var ve erkekler son derece renklidir.

    Ama gelelim acı gerçeklere sen akvaryumcularda bir arada gördüğün leptosomaların tamamı veya %95 oranı erkek olduğundan ve bu erkekler baskın olanlar yüzünden renk gizlediğinden öyle görünür. Tabi bu erkekleride genelde dişi diye satarlar. :)
     
  10. Emrah Ece

    Emrah Ece

    Mesajlar:
    2.341
    Yer:
    İSTANBUL
    İsim:
    emrah ece
    Ne Önerirsiniz

    Yahu Temel abi şimdi burada besleyipte memnun kalmayan arkadaşın adını vereceğim olmayacak, istavrit işte tatlısu istavriti :D yaramaz balık. Ancak koskoca bir biyotop akvaryumda uyumlu türlerle beraber küçük bir kolonisi balkılabilir diye düşünüyorum sevmedim bu balığı hiç ısınamadım google görselleri yanıltıyor, o şekilde renklendirecek babayiğit lazım.
     
  11. hasanacar

    hasanacar

    Mesajlar:
    786
    İsim:
    Hasan Acar
    Ne Önerirsiniz

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hangisi istavrit :F
     
  12. Muzikopat

    Muzikopat

    Mesajlar:
    2.629
    İsim:
    Hüseyin ÇELİK
    Ne Önerirsiniz

    Üsttekiler Palamut'a benziyor. :D Amma da severim ha palamut.

    Arkadaşlar sanırım bir müddet lepistes yapma konusunda ısrarcıyım. Akvaryumcularla konuştum. Lepistes üreten insan yok biz nerden getirelim dediler. Sen üret biz de alalım. Hem sen faydalan hem biz faydalanalım dediler. Onlar da şikayetçi Diyarbakır'da lepistes olmamasından. Eskiden Mehmet ve Ali amca diye iki tane amcamız vardı. Bunlar lepistes aşığıydı. Üretmekten vazgeçtiler de biz lepistessiz kaldık. Bir üretimhaneleri vardı görmeniz lazım. Karman çorman üretirlerdi ama hakkını da verirlerdi. Ahh ahhhh. em32.gif


    Saygılar...
     
  13. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Ne Önerirsiniz

    Leptosamayı bende tavsiye etmem. Çok hassas balıklar. Su ısısı vs derdi bitmiyor. :hasta: Üstelik Karadeniz hamsisi bile ondan daha güzel. :D
     
  14. Muzikopat

    Muzikopat

    Mesajlar:
    2.629
    İsim:
    Hüseyin ÇELİK
    Ne Önerirsiniz

    Temel abi senin hamsin nelerle kıyaslanıyor bak sen . :D Güler misin , ağlar mısın ? Ben ikisini de yapıyorum. mız mız:gif :D
     
  15. Emrah Ece

    Emrah Ece

    Mesajlar:
    2.341
    Yer:
    İSTANBUL
    İsim:
    emrah ece
    Ne Önerirsiniz

    Hamsi ile kıyaslanırsa ben hamsiyi seçerdim :) kocaman bir tuzlusu akvaryumu düşün içindede en aşağı 30 tane hamsi oynaşıyor, yaşatılabilirmi bilmem ama mükemmel olurdu.
     
  16. Muzikopat

    Muzikopat

    Mesajlar:
    2.629
    İsim:
    Hüseyin ÇELİK
    Ne Önerirsiniz

    Zevkler tartışılmaz. :)
     

Sayfayı Paylaş