1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Palyaço Balığı Üretimi

Başlığı 'Deniz Akvaryumu Üretim Forumu' kategorisinde YIKIKTEMO tarafından 10 Şubat 2009 başlatılmıştır.

  1. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Palyaço balığı üretimi konusunda ülkemiz henüz yol almış değil ve bu yüzden fiyatlar çok karmaşık olabiliyor. Pomacentridae ailesine mensup palyaço balıkları gerçekten hoş ve eğlenceli balıklar. Anemon Balıkları, halk dili palyaço balıkları olarak adlandırılıyor. Bakımları nispeten daha kolay olduğundan başlangıç için önerilen bir tür. Aslında tamamı bu sağlam yapıya sahip değil malesef. En büyük avantajları her türlü kuru yemi rahat kabul etmeleridir. Bazı yumuşak huylu türleri bir arada bulundururken, bazı türleri asla akvaryumda aynı türü barındırmıyor. Örnek olarak, Maron clown sert bir balık. Beslenme konusunda birçok deniz balığıyla benzerlik göstererek külden zengin temel bir deniz balığı yemleri ile beslenebilirler. Haftada 2-3 sefer canlı yem verilmelidir, beslenmeleri palyaço balığı üretimi için çok önemli. Diyetlerine midye, kalamar, karides gibi besinler eklenmelidir.

    Palyaço Balığı Üretimi Ön Bilgiler

    Beslenme Biçimi: kaliteli kuru yem ve canlı yem

    Kendi Türlerine Davranışı: Orta derecede agresif

    Işık: Normal

    Davranış Biçimi: Barışçıldır

    Tuzluluk: 1.023

    En Fazla Büyüdüğü Boy: 10 cm

    Sıcaklık: 25 - 28 ºC

    Reef Uyumu: Uyumlu

    pH: 8.2 - 8.5

    Plyaço Balığı Üretilmesi;

    Palyaço balığı üretimi.jpg

    Üretilmesi planlanıyorsa zaten her gün vermek başarıya yaklaştırır. Bitkisel yem verilmesine gerek olmayan bir tür. Hazır yemler içerisindeki bitkisel katkılardan bu ihtiyacını karşılarlar. Palyaço balıklarının tamamı erkek olarak doğar. Diğer tüm palyaço balıkları gibi hiyerarşik düzene göre en tepedeki balık daha fazla büyüyerek dişi olur. Sıradaki diğer güçlü balık ise eşi konumunda yerini alır. Baskın olanlar eş olurken diğer bireylerin tamamı erkek olarak kalır. Eğer bir çif palyaço elde edecekseniz mutlaka küçük yavru boyda satın alın, bu eşleşmeyi kolaylaştırır. Ya da çift olduğunu bildiğiniz balıkları satın almalısınız. Büyük balıklar satın alırken unutmamanız gerekenler var tabi, dişi balık erkeği yaralayıp öldürdüğüne çok kez şahit olunmuştur. Bu da seçimin önemini bize hatırlatıyor. Bir diğer yöntem ise, doğalarını taklit ederek üretmeyi düşündüğünüz akvaryumda büyük balık türleri veya başka balık yoksa kalabalık yavru sürüsünü eklemektir. Mutlaka aralarından akvaryumun boyuna göre 2-3 çift çıkacaktır.

    [​IMG]

    Larvaların akvaryumdan alınması konusu malesef anlatılmamış ve yüzeysel olarak üzerinden geçilmiş bir konudur. Larvalar tamamen karanlık ortamda 8-9. günün sonunda yumurtalardan çıkarak su yüzyine çıkarlar. Bu gün hesaplanmalı filtre sistemi kapatılmalıdır. Gece akvaryuma ışık tutarak larvalar sifonlama ile alınmalıdır. Yoksa hem filtre sistemine çekilir, hem anne baba dahil diğer balıklar trafından sabah yenirler. Yukarıda ki fotoğraf kafes sistemidir. Bu sistemde larvalar çıkış anından itibaren cam kafes içinde kalır ve rahat zarar görmeden larvaların alınmasını sağlar.

    [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]

    Palyaço balığı üretilmesi deniz balıklarına göre en kolay türdür. Cichlid balıkları gibi periyodik olarak yumurtlarlar. Yumurtaları oldukça büyük sayılır. Bu yüzden daha kolay yem kabul edebilirler. Anemon üretim sürecinde size yardımcı olabilir, bu şart olmasa da, güvende hissetmeleri açısından iyi olur. Anemon olmadan da yumurtlamak için kendilerine akvaryumda güvenli bir yer oluşturacaklardır. Düz bir kaya akvaryumlarda en çok tercih edilen bölgelerdir. Yumurtaların açılması sıcaklığa gre değişse de, ortalama 8-9 gün arasında açılır , larvalar serbest yüzmeye başlar. Sıkıntı asıl biraz bu noktada başlar. İlk bir iki hafta atlatılırsa zaten yaşama oranları çok çok yükselir. Her ne kadar Yumurta ve lavraları büyük olsa da, beslemek için kültür yemlere ihtiyaç vardır. Fitoplankton , clown fish icin S tipi rotifer, canlı yem ünitesi kurmanız şansını yükseltir. Ülkemizde kültürler temin edilebilmektedir. Bilgi almak için Rotifer ve fitoplankton üretim aşamalarım | Akvaryum Portalı adlı konuya göz atabilirsiniz.

    [​IMG]

    Üretim akvaryumu en az 250 litre civarı olmalı. Çok aşırı canlı kaya ilavesi yerine düz yüzeye sahip kaliteli kaya seçilmlidir. Beslenmeleri genellikle canlı yem gibi akvaryuma yük getirecek besinler olduğundan seçilecek ps kaliteli olmalıdır. Üremeye hazırlandıkları bariz olarak gözlemlenebilir. Sert mizaca bürünür ve ağızları ile seçilen kaya temizlenir. Yavrulara baba bakarken, annenin görevi korumadır. Bu dönemde akvaryum dostları yumurtalara saldıracak, stres yaratacak türler olmamalıdır.

    [​IMG]

    Ne dersiniz belkide bu görüntüler hakkında yorum yaparız yakında. ;)

    Palyaço Balığı Üretimi ve Faydalı ip uçları:

    Konak anemon olarak tercihleri, Heteractis magnifica- Stichodactyla gigantea- Stichodactyla mertensii.

    Diğer seçilen yumaşak mercanlar: Xenia, Leather coral.

    Kısa bilgiler: Küçük yavru alarak çift oluşturmak,Yavrular için kültür yem üretim ünitesi, Güvenli, stresten uzak bir ortam, Kaliteli güçlü bir ps palyaço balığı üretimi yolunda dikkat edilmesi gerekenlerdir.
     
    TencoMelih, DaPhNe, erdoganv ve diğer 3 kişi bunu beğendi.
  2. lepistes

    lepistes

    Mesajlar:
    979
    İsim:
    Muhammed Ali Tavur
    Volla abi eyvallah dedirtiyosun adama helal olsun. Hakkını helal et bu kadar bilgi ile bizi aydınlatıyorsun. Bu balık sevdasını daha da ateşletiyosun içimizde.
     
    TencoMelih bunu beğendi.
  3. gerçeküstad

    gerçeküstad

    Mesajlar:
    40
    Kutlarım sizi, paylaşımın adını gördüğümde lepistes üretimi kadar kolay açılmış diye düşündüm. İlgi alanım olmasa da, yazınızı keyifle okudum. Benim beğendiğim okuyanların kesinlikle korkutulmadığı, başarılabileceğinin altının çizilmesi oldu. Yapılması ve uyulması gereken kuralları belirtirken içinden çıkılamaz bir anlatım yerine basit ve teşfik edici bir dil kullanılmış.

    Ellerinize sağlık Temel Bey.
     
  4. Muzikopat

    Muzikopat

    Mesajlar:
    2.629
    İsim:
    Hüseyin ÇELİK
    Abi senin hakkını ödeyemeyiz. Sen bize hakkını helal etmesen bizim yerimiz yok valla :D . Paylaşım için çok çok teşekkürler. Emeğine, yüreğine sağlık.


    Saygılar...
     
  5. swat

    swat

    Mesajlar:
    153
    İsim:
    Nurullah AYDIN
    Sanki lepistes üretimi gibi ne varmış diyesi geliyor Temel hocam ,Ama senin tarzın bu en içinden çıkılamaz konuları sevimli hale getiriyorsun eline sağlık :)
     
  6. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Güzel yorumlar için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Bilimsel yazıları okumak herkese cazip gelmeyebilir. (Mesela ben) Bu açıdan sohbet havasında yazılar yazmayı seviyorum.

    Aslında itiraf etmem gereken birşey var;

    Ben bu tarz yazıların sevimli olmayacağını düşünerek biraz sıkılarak yazıyorum, siz böyle daha iyi dedikçe, paylaşımlar daha fazla sohbetle karışık ve keyifli hale gelir. Ben buna müsayitim. :D

    Saygılar...
     
    TencoMelih bunu beğendi.
  7. unalceleb

    unalceleb

    Mesajlar:
    10
    peki bu balıklardan üreten varmı acaba bu yakınlarda?
     
  8. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Akdeniz bölgesinde bir arkadaş üretiyor, ancak renk konusunda sıkıntı yaşıyor. Benim bu konuda mevcut bir hedefim var aslında. Ancak akvaryumla ilgilenemedim platformun iyice hızlanması yüzünden 2-3 yumurtlama boşa gitti. Hayırlısı artık bu konuda ciddi hedefim var.
     
    TencoMelih bunu beğendi.
  9. unalceleb

    unalceleb

    Mesajlar:
    10
    Bence üretime çok önem vermek gerekiyor, fiyatlar malum, hem bambaşka bir zevk olsa gerek.
     
  10. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Size tamamen katılıyorum, deniz canlılarında üretimi yapılacak her tür doğayı biraz daha rahat bırakmak demektir. Benim bu konuda net bir düşüncem vardır, eğer hobici yerinde sayıyorsa onun hobiciliğinden şüphe ederim.

    Hobici sürekli ilerlemek ve daha farklı, üretimi zor türlere geçmek ister. Bu hobinin zaten önemli bir parçasıdır ve üretim elbette belli bir aşamadan sonra her hobicinin hedefi olmalıdır bu anlamada.
     
    TencoMelih ve DaPhNe bunu beğendi.
  11. lcturkey

    lcturkey

    Mesajlar:
    832
    İsim:
    Levent Cepdibi
    Temel abi İnsallah bende yakında başlıcam üretim çalışmalarına.İnsallah saroz suyu doğumlu palyaçolarımız olacak :) Şimdi bazı arkadaşlar eminim sen ilk önce akvaryumu kur bilgi edinde ondan sonra üretimi düşünürsün diye söyleniyordur içinden ama insanın sonuçta bir hedefi olmalı ve o hedefe kilitlenmeli o hedef üzerine araştırmalarını sürdürmeli ve başarıya ulaşmaya çalışmalıdır.İşte benim hedefimde bu üretim yapmak.Üretimide ticari olarak istemiyorum istediğim sadece bazı insanlara çok zor gelen ancak bilgi , araştırma , sabır ve beceri ile birçok şeyin üstesinden gelineceğini göstermek olacak.

    İnsallah ilk senin bebişleri sonrada benimkileri büyüteceğiz :)
     
    DaPhNe bunu beğendi.
  12. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Yürekli bir geçsin Levent, zaten senin bunu başaramayacağını aklımdan bile geçirmedim zira seni gördük ve kabiliyetlerine şahit olduk. Valla önce sen mi, ben mi yavru alır bilemem. Ben Saroz suyuna yakın olman ve artık konuyuda iyice çözen biri olarak senin önce başarabileceğini düşünüyorum. Zaman zaman belirttim ve yazdım, sizlerin burada bizimle olması bizim için büyük şans. Önce yüreğine teşekkür ederim sonra becerilerini bizimle paylaşmana. em34:
     
  13. lcturkey

    lcturkey

    Mesajlar:
    832
    İsim:
    Levent Cepdibi
    Temel abi güzel sözlerin için teşekkür ederim.Abi saroz bana olduğu gibi sanada yakın istediğin zaman su alırız bidonlar duruyo evde :) valla doldurması 20 dakika bile sürmedi hepsini taşımasıda gördüğün gibi bagajda oldu :) valla sular ısınmasın diye akşam çıktım yola :) gece 2'ye kadar su boşalttım akvaryuma :)

    Abi sence yaptığım o ufak kayayı koymalımıyım akvaryuma ?
     
  14. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Levent, bu ihtiyaç meselesi. Şimdi ben doğaya en yakın akvaryum hayranı olarak koy dersem yanlış olur tezat düşer. Ancak, sende biliyorsun ki canlı kaya yokluğu ve maliyet sıkıntısı yüzünden yaptığın kaya bir tutar daldır. En azından diğer kayalar arasında ne olacağını görme açısından koy. Yok abi doğal olacak içime sinmez diyorsan tabiki koyma. Sen ne yapardın abi dersen, ben koymazdım. :D
     
  15. lcturkey

    lcturkey

    Mesajlar:
    832
    İsim:
    Levent Cepdibi
    Abi diğer kaya yok ki farkını anlayalım :) akvaryum boş duruyor şuanda resimlerini sende gördün.Kaya işini ve kum işini en kısa zamanda çözmem lazım valla herşey daha yeni başladı sayılır :) masraflar artacak.Bu arada abi suyu şuanda sürekli akvaryumda döndürüyorum bu şekilde su özelliğini kaybetmez değil mi ?
     
  16. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Asıl döndürmezsen kaybeder ;) Kumu ekle taban kumunda biyolojik hayat başlasın bu arada. Diğer kaya yok haklısın Sarozdan kaya çıkaramadın değilmi. Aslında bu durumda da düşüncelerim aynı okan, maliyet düşürmek zorundaysan yani başka çaren yoksa ne yapalım dıy canlı kaya olcak. Ya da canlı kaya ekleyeceksin. canım.gif
     
  17. taygun

    taygun Guest

    Teşekkürler Temel Hocam,

    Elbette bir gün tuzlu suya da sıra gelecek. O zaman bu konularda sizlerle daha çok buluşacağım.

    Sağlıklı Tanklar
     
  18. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Tamer abi seninle bir tuzlu su kurulumu için heyecanlamadım desem yalan olur. Tecrübeli bir akvaristtin kuracağı akvaryum elbette süper olacaktır. Titiz olduğunuda biliyorum vay halimize bu açıdan tabi. :D
     
  19. taygun

    taygun Guest

    Hocam inşallah o günler de gelecek. Hatta hazırlıklara da başlamadım desem yalan olur. Mesela, ne mi? Geçen gün eşime "Salona bir tane tuzlu su akvaryumu kurup, akvaryuma senin adını vermek istiyorum. pala.gif " dedim.

    O da, "yemezler" dedi. em32.gif

    Belli ki pırlanta filan istiyor hocam. Sıkı bir pazarlık olacak. :F
     
  20. MYTHDIVER

    MYTHDIVER

    Mesajlar:
    169
    Palyaço üretimi

    Arkadaşlar mercan balıkları yetiştiriciliği hakkındaki bir makalede şu bilgiye ulaştım.

    Larvalara yumurta kesesi çekildikten sonra ilk yem olarak döllenmiş midye, istiridye, deniz kestanesi yumurtaları veya rotifer türlerinden Branchiunus plicatilis verilmelidir.

    Döllenmiş midye, istiridye veya deniz kestanesi yumurtaları hemen yenmezlerse, mercan larvalarının yiyemeyeceği kabukla örtülür larva hemen gelişecektir. Bu yumurtalar balık larvaları için iyi bir yem değildirler. Bu nedenle rotiferler uzun süre kullanmak üzere en iyisidirler.

    Şimdi Rotierler kültürünü elde etmek zahmetli olacağından.
    Yumurta almış olan arkadaşların deniz kestanesi toplayarak bunları tuzlu suda taze bir şekilde bekletmeleri ve lavralar yumurtadan çıktıktan sonra kestanelerden alıp yemleme yaparak yavruları büyütemez miyiz?Yenilmeyen kestane yumurtalarının kabuklaştığı söyleniyor kabuklaşan yumurtaları alıp tekrar yeni bir kestane acıp yemelerini sağlayamaz mıyız.
    Umarım bir yardımı olur.
     

Sayfayı Paylaş