1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Pc Özellikleri

Başlığı 'Hayata Dair Her şey' kategorisinde emmi_06 tarafından 13 Ocak 2009 başlatılmıştır.

  1. emmi_06

    emmi_06

    Mesajlar:
    1.114
    İsim:
    Özgür ABAY
    Arkadaşlar böyle bi konu aklıma geldi.Son yıllarda hayatımızın parçası olan bilgisayarlarımızın özelliklerini yazalım.
    Masaüstü
    19'' Samsung Flat ekran
    Intel(R) Pentıum(R) Dual CPU E220 @ 2.20GHz
    P5GC-MX-GBL ASUS Anakart
    Ati Radeon 9500 512 mb ekran kartı
    2.20 GHz 2.00 GB DDR 2 Ram
    300 Gb Samsung Sata hardisc+120 gb Samsung Sata hardisc+300 Gb Samsung taşınabilir hardisc
    Asus DVD-RW+LG CD-RW
    Creative 7+1 ses kartı
    Asus ATX-kasa
    Microsoft klavye+optic mouse
    Creative 7+1 T900 inspire ses sistemi
    Windows xp Professional Service pack3

    Notebook
    Toshiba QOSMIO F50-10B Notebook
    Intel(R)Core 2 duo p8400 2.26GHz 3MB L2 1066 Mhz
    3Gb bellek 640 gb hardisc
    512 mb (1791 mb paylaşımlı)NVİDİA GEFORCE 9700M GTS eKRAN KARTI
    Windovs Vista Home premium TR/EN(Bu bilgisayarın tek eksiği vista olması.Nefret ediyom




    Bilgisayar konusunda yüzüm hiç gülmedi.5 yıldır,herhalde 6. bilgisayarım olmuştur.Bu sayede yeni meslek edinmiş oldum.Pc tamircisi :D :D2 ay önce evimin elektrik hatası yüzünden 2 pc pert oldu.

    Her 2 pc yeni alındı.
     
  2. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.342
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Volkan
    Hayırlı olsun güle güle kullan Özgür hocam. Power Supply'ın kaç watt acaba ? Kasanın üzerinde çıkan standart p/s'imi kullanıyorsun ? Birde önerim olacak bilgisayarın içindeki parçaların kendi driver'larını cd'lerinden kurmayın.. Donanım özelliklerine baktığınızda çoğu driver'ın 3-4 senelik olduğunu görürsünüz.. Tüm parçaların (monitörden mouse'a kadar) driverlarını kendi sitelerinden indirip öyle kurmanızı tavsiye ederim.Birde çift işlemci kullanan arkadaşlar mutlaka optimizer programını işlemci adına göre indirip kursunlar.Çünkü amd olsun intel olsun kutularından cpu için optimizer programı çıkmaz.Hiçbir pc satıcısıda kolay kolay kurmaz.. Çift işlemci hatalarınıda ilerde ya oyunlarda yada ağır işler yaptırdığınızda pc'nizdeki yavaşlamadan farkedebilirsiniz.

    Saygılar
     
  3. emmi_06

    emmi_06

    Mesajlar:
    1.114
    İsim:
    Özgür ABAY
    Power'ı abi yurt dışından getirtim.Biliyorsun abi kasanın içinden çıkan powerlar okadarda iyi değil.Birde bende çift hardisc ve çift cd rom olduğu için kaldırmaz diye düşündüm.Sabit kasalar 30_80 dolar arası değişiyor.Ben powerı 50 dolara aldım.(Elektrik gittiği anda yaklaşık 2_3 dakika bekleme süresi var)

    Optimizer konusu ise senin anlattığın şekilde bilmiyorum.Windovs xp'de tüm yapılan işlemler.Net üzerinden girilen adresler,resimler,videoların imageleri yerel dics c'de bulunur.Temizlik yapılamdığı için hardics te yer kaplar ve bilgisayar bi nebze olsun yavaşlar.Halk arasında bilgisayar çöktü derler.Windows vista ise bu çöplükler yanlış değilsem otomatikman siliniyor.Masaüstü pc'de ise yerel disc C'nin içine çöplük dosyası açıyorum tüm biriken çöpler ve imageler orda toplanıyor haftada 1 temizlik yapıyorum.Drive konusu ise bilmiyorum abi bildiğin vardır ama her parçanın ayrı bi driveri vardır. Senin dediklerin abi vebcam,klavye mouse,ses kartı,tv kartı için geçerlidir.Üretici mesala 10 ürün için ayrı ayrı cd çıkarmaz.Anakartlarda asla olmaz.1 cd içinde hepsinde toplar.Mesala Ses kartını bağlayınca cd'den kurmayıp bilgisayardan donanım arattırıp veya otamatık olarak sorar.İşlemleri yaparken o donanıma ait driveri cd'den bulup yükler.Eger direk cd'den kurarsak.Donanımız çalışır ama tam performans vermez.

    Belki arkadaşlara yarar.3.5 Yıldır antivırüs kullanmıyorum ve format atmıyorum.Bilgisayar ilk formatlı iken tüm kullanacağım programları kurup Windovsun olduğu yerel disc C'nin imagesini alıyorum.Bilgisayar çöktüğü anda kopyaladığım imageyi yeniden kuruyorum.
     
  4. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.342
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Volkan
    Özgür aldığın p/s 'in fiyatı özelliğine göre süper valla ama kaç watt olduğu önemli.. Senin kafadan bu kadar donanıma 800 watt'lık bir p/s şart.. Ekran kartın ve diğer parçaların çok elektirik harcarlar.. Driver'lara gelince tabii ki her parçanın ayrı bir driver'ı var.. Senin yapman gereken ise pc'deki tüm parçaların driver'larını cd'lerinden değil internette kendi sitelerinden indirip kurman.. Şöyle ki xp olsun vista olsun her firma kendi ürettiği malın daha iyi hizmet vermesi için sürücülerini yenilerler.. Örnek Ati ve Nvidia keza bu anakartlar içinde geçerlidir. Aklına gelebilcek her parçanın driver sürümleri sürekli güncellenir.. Pc'den daha fazla verim alabilmen için.. Bilgisayarcıdan aldığın tüm parçalarla beraber gelen cd'lerde ki driverlar eskidir.İster xp ister vista senin pc'deki parçanı tanısın o önemli değil.Onlar sadece taktığın kartların xp ile uyumlu olmasını sistemin tanımasını sağlamak için eklenmiş sürücülerdir.Daha iyi ve randımanlı çalışmasını sağlamazlar.Mevcut sürücülerde bulunan hatalar bir üst sürümünde ortadan kaldırılır.O bakımdan söylüyorum.Pc'deki herhangi bir parçanın driver bilgisine bakıp kaç senesine ait olduğuna görebilirsin.Sonra sitesine girip yeni sürücünün tarihini karşılaştırabilirsin.Ben bu zamana kadar topladığım hiçbir pc'nin cd'sini kurmadım hepsi internetten indirilmiş son sürüm sürücülerdir.İnternete bağlanacak kadarını cd'lerden, sonrada internetten hepsini tekrar kurarım ve herkesede şiddetle tavsiye ederim.. Ve her 3 ayda birde kontrolünü yaparım.. İmage olayı apayrı bir olay kullanışlılığı tartışılmaz bile ama inanırmısın 1 kere bile kurmadım onu :) Üşeniyorum nedense :)
     
  5. emmi_06

    emmi_06

    Mesajlar:
    1.114
    İsim:
    Özgür ABAY
    Windovs imageyi şiddetle tavsiye ederim abi.Pc'ye format atmak basit gelgelimki programları kurmak adamı çileden çıkarıyor.Bekarkene adımız mahellede bilgisayarcıya çıkmıştı.Haftanın 3 günü format atmak için tanıdığım tanımadığım evlere gidip tamirat yapıyordum.Kendi bilgisayarım çökük olduğu halde üşeniyordum.Bi laf vardır.''terzi kendi söküğünü dikemezmiş''
     
  6. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.342
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Volkan
    Aynen katılıyorum sana :))) Aynı durumdayım emin ol :) kader arkadaşım benim :)))
     

Sayfayı Paylaş