1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Pleksi şekil verme teknikleri.

Başlığı 'Kendin Yap-Kendiniz DIY Yapabilirsiniz' kategorisinde Okurt tarafından 22 Şubat 2013 başlatılmıştır.

  1. Okurt

    Okurt

    Mesajlar:
    2.079
    İsim:
    Özdemir Kurtman
    Arkadaşlar bir pleksi levhaya silindir şekli vermek istiyorum, hazır silindir pleksiler yok mu var ama benim istediğim ebatların dışındalar. 12x82 bir levha kestirdim 12lik uçlarını birleştirince 26 cm çaplı bir silinir elde ediyorum. Peki nasıl yapıcaz bunu. Son pleksi bükücü arkadaşlar yardım ederse iyi olur. ?
     
  2. bulents

    bulents Özel Üye

    Mesajlar:
    5.730
    Yer:
    İstanbul
    Last airbender avatar dan yardım isteyelim. Hava,su,toprak,ateş bükebildiğine göre pleksi de büker :D
    Fırında ısıtıp bükebilirsin. 80 derecede uzun sürede yapılan ısıtma pleksiyi bozmuyor benim gözlemim.
    Ama 26 cm çapında silindir bulunabilir bir ölçü.
     
    harfuzmani bunu beğendi.
  3. Okurt

    Okurt

    Mesajlar:
    2.079
    İsim:
    Özdemir Kurtman
    Piyasada 25 var 30 var ama ara değerler satan var mı bilmiyorum aslında?

    bükerken de tencerenin etrafını sararak yuvarlatırım diye düşündüm:) uygun tencereyi annemde buldum hafta sonu pleksimi ve sıcak hava tabancasını alıp annemin elini öpmeye mi gitsem ??? :)

    Aslında bir tane avatarımız vardı ama oda hobiye ara verdi :)


    .
     
    taakaa bunu beğendi.
  4. Alparslan

    Alparslan

    Mesajlar:
    19.706
    Yer:
    Kartal-İst
    İsim:
    Alparslan İşken
    Özdemir abi şömine de kullanılan meşe odun al bir tornacıya git orada istediğin ölçüde iki dakikada tornalat sonra yağ sür yapışmasın diye ve ikisini fırına at...:D
     
    Okurt bunu beğendi.
  5. taakaa

    taakaa

    Mesajlar:
    2.446
    İsim:
    Doğan AYDIN
    Buradayım telaş etmeyin :D :D

    abi önce şunu diyeyim sana yarı çap kenar uzunluğundan formülü hesaplayıp aldıysan ölçüyü onu geç.
    Çünkü sıfır olacak şekilde birbirine yapıştırman çok çok zor
    üst üste bindirmen lazım kenarlardan bu payı da hesaplayıp çevre uzunluğuna dahil etmen gerekiyor . BUnun dışında çevre üst üste gelecek yerleri inceltmen gerekiyor.Bunun içinde al levhanı git marangoza yatar testeresini indirsin epeyi 1 mm kalacak şekilde ve levhayı geçirsin üzerinden aynı şekilde diğer tarafta üstüne bineke kısmınada aynı işlemi uygulasın. Yani silindiri kapattığında iki tırnak birbirine geçecek ve kot farkı olmayacak.

    Gelelim ısıtma işlemine fırında çok rahat yaparsın bu işlemi ama tüm tepsileri çıkart yani ısınan bölmeye en fazla 20 25 cm mesafede olması gerekiyor yoksa baloncuk baloncuk atıyor pleksi. Zaten ısınınca başlıyor kendini bırakmaya .ELDİVENLERİ UNUTMA :D

    Gelelim şekil vermeye tencere işini unut eğer tam istediğin ölçüde ve uzunlukta değilse çünkü olay 10 saniye içinde gerçekleşecek tencerede ben bunu yuvarlatayım sonra biraz el ile hallederim falan düşünüyorsan öyle birşey yok :D

    Kırtasiyeden git al mukavva silindirini yap içine bas alçıyı ama et kalınlığını hesaplayarak yap kalıbını ki üstüne saracağın pleksi tam istediğin ölçüde olsun yani atıyorum yapacağın pleksi 20cm çapında olacaksa ve et kalınlığı 2 mm ise yapacağın kalıbınçağı 196mm olmalı.

    Gerisi el becerisi zaten çok acele değilse ben yapar yollarım ..
     
    Saruman, Okurt, YIKIKTEMO ve diğer 1 kişi bunu beğendiniz.
  6. Okurt

    Okurt

    Mesajlar:
    2.079
    İsim:
    Özdemir Kurtman
    Hay allah yanlış kestirdik o zaman :confused:
     
  7. taakaa

    taakaa

    Mesajlar:
    2.446
    İsim:
    Doğan AYDIN
    Bana yavaş ilerliyosun derler ama konuları yapıma başlamadan açmak gerek abi :) para tutmaması lazım
     
  8. yekim

    yekim

    Mesajlar:
    897
    Yer:
    Samsun
    Peki Doğan, pleksi de delik delerken hızlı delme işine çözüm var mı? :D
     
  9. taakaa

    taakaa

    Mesajlar:
    2.446
    İsim:
    Doğan AYDIN

    Hızlı delme derken abi?
     
  10. yekim

    yekim

    Mesajlar:
    897
    Yer:
    Samsun
    20x20 plakside yaklaşık 50-60 arası 5mm delikler deleceğim. Bunu nasıl delebilirim.
    -Tek tek matkaplamı?
    -yoksa bunun için hazır sistem varmı?
     
  11. taakaa

    taakaa

    Mesajlar:
    2.446
    İsim:
    Doğan AYDIN
    cnc de yapılır ama ne kadar para alırlar bilmem . Vaktin varsa tek tek del :D
     
  12. halilkocan

    halilkocan

    Mesajlar:
    7.761
    İsim:
    halil kocan
    Tek tek ve yavaş yavaş delin yoksa çıt diye catlatirsiniz fazla bastırmadan.


    Seyyar cihazdan online.
     
  13. Alparslan

    Alparslan

    Mesajlar:
    19.706
    Yer:
    Kartal-İst
    İsim:
    Alparslan İşken
    Çatlatmaya koruyorsan mutfakta matkap ucunu ısıtıp del daha garantili ve çabuk delersin,ilk önce şablon yap işaretle sonra işi bitir...temo4
     
  14. taakaa

    taakaa

    Mesajlar:
    2.446
    İsim:
    Doğan AYDIN
    Delikleri bir program aracılığı ile çizip(şablonunu oluşturup) delincek yerin altına tutturun.düşük devirde bastırmadan tek tek delin :D Tam kullanma klavuzu gibi yazdım he :)
     
  15. yekim

    yekim

    Mesajlar:
    897
    Yer:
    Samsun
    Lehim aletiyle veya havyayla delsek ;)
     
    Alparslan bunu beğendi.
  16. Alparslan

    Alparslan

    Mesajlar:
    19.706
    Yer:
    Kartal-İst
    İsim:
    Alparslan İşken
    Bende öyle yapmıştım ama istediğin ölçü tutsun diye matkabı ısıt dedim...:)
     
    yekim bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş