1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Poliplerin çoğaltımı...

Başlığı 'Deniz Akvaryumu Üretim Forumu' kategorisinde can24 tarafından 15 Nisan 2010 başlatılmıştır.

  1. can24

    can24

    Mesajlar:
    59
    İsim:
    can
    Merhabalar
    Çok güzel bir polip kayası aldım fosforlu yeşil akvaryumda çok güzel gözüküyor.
    Acaba bunu çoğaltma ihtimalim varmı?
    Bir yöntem duydum 3 kafayı başka bir kayaya aşılarsam 1 ay sonra 3-4 kafa verir diyorlar böyle birşey mümkünmü?
     
  2. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Can bir fotoğraf eklersen türünü öğrenirdik. Birçok polip türü var. Düğme polip veya zoo polip sanırım. Fraglamak çok kolaydır onları. Elbette çoğaltabilirsin.
     
  3. can24

    can24

    Mesajlar:
    59
    İsim:
    can
  4. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Düğme polip almışsın düşündüğüm gibi. Yerini severse hızlı gelişir. Çoğaltmak için yapman gereken çok basit. İster polip kayasının sağına soluna ufak kaya parçaları koyarsın kendi atlari istersen tek tek yani açmış olan her bir kafa polibi dibinden dikkatlice koparır japon yapıştırıcı ile küçük kayalara yapıştırabilirsin. Bu küçük kayaları çoğalarak sarıyorlar. Mesela kökleri kayadan ayırmak için jilet kullanabilirsin. Burada önemli olan kayadan mümkün olduğunda zarar vermeden ayırmaktır her bir polibi. Videoyu izlersen zaten ne demek istediğimi anlayacaksın.

    http://www.youtube.com/watch?v=DHBr3UpvRHg
     
  5. can24

    can24

    Mesajlar:
    59
    İsim:
    can
    Tamamdır abi ellerine sağlık, gelişmelerden haberdar edeceğim, yapımını fotoğraflarım.
    Ama kafama bir şey takıldı,bu japon dediğin bildiğimiz japon mu yoksa silikon gibi akvaryum içi özel olan bi yapıştırıcımı ?
     
  6. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Aslında özel yapıştırıcısı akvaryumcularda var. Fiyatı bana pahalı gelmişti ve bildiğimiz nalburdan 502 evo bond adlı yapıştırıcıyı kullanıyorum ve birçok arkadaş kullanıyor.
     
    can24 bunu beğendi.
  7. can24

    can24

    Mesajlar:
    59
    İsim:
    can
    Peki abi dediğim gibi gelişmelerden haberdar edicem,teşekkürler.
     
  8. can24

    can24

    Mesajlar:
    59
    İsim:
    can
    Temel abi
    Poliplere bugün daha bi dikkatli baktım açanların altlarıda yeni açmaya başlamış olanlar var daha küçük acaba onlarımı fraglasam daha iyi olur yoksa tamamen açmış büyük olanlarımı?
     
  9. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Büyük olanları ayırmak en doğrusu olur. Bu ne hız maşallah. :nazar: Ayırıp fraglarken yani yapıştırırken fotoğraflar paylaşırsan ne güzel olur. Ayrı bir konu altında polip fraglama görsün millet.
     
    can24 bunu beğendi.
  10. can24

    can24

    Mesajlar:
    59
    İsim:
    can
    Yarın yapıcam inşallah abi sabah neşter takımı ve yapıştırıcı alıcam ondan sonrada işe koyulucam akşama foruma ekleriz inşallah.
    İlgine teşekkürler...
     
    YIKIKTEMO bunu beğendi.
  11. U.Uçar

    U.Uçar

    Mesajlar:
    219
    İsim:
    Ufuk UÇAR
    Yalnız frag için kes yapıştır yerine beklemeyi bilirseniz yanına canlı kaya koyup atlamasını beklerseniz atlayan polipler daha sık, gür ve sağlıkla gelişiyor.
     
  12. can24

    can24

    Mesajlar:
    59
    İsim:
    can
    Maalesef yaptım ama fotoğraflayamadım sizlerle paylaşmayı çok isterdim hem benimde bir katkım olmuş olurdu.
    Peki tahmini ne kadar sürer diğer kayalara atlaması.
    Birde bir sorum olacak bağzıları resmen kendi kendine kopuyor dışarı çıkartınca farkettim zaten bende bu kopanları fragladım iki tane dibinden kestim o kadar.
    Bunun nedeni ne olabilir suda bi dengesizlikmi var?
     
  13. U.Uçar

    U.Uçar

    Mesajlar:
    219
    İsim:
    Ufuk UÇAR
    Zoantid yada poliplerin diğer kayalara atlaması, şartlar olumlu olduğunda bir kaç ay yada daha fazla sürebilir, bu hobide aceleye yer yoktur çünkü uzun soluklu bir hobidir bu.Normal şartlarda polipler kopmaz mutlaka bir hata yapılmıştır.Alınan canlı ilk alımda sağlıklı değildir, sizin akvaryum koşulları uygun değildir, canlıyı ilk akvaryuma koymada iklimitasyonda yani canlıyı suya alıştırmada ( damla damla 1 saat içerisinde örneğin) acele etmişsinizdir. vs. vs. vs.
     
  14. haves

    haves

    Mesajlar:
    580
    İsim:
    lutfu havesoglu
    Cevap: Poliplerin çoğaltımı...

    Merhabalar bu düğme poliplerin yer seçimi nasıl olmalı acaba akıntı çok veya az bi yermi olmalı yada ışığı çok veya az bir yer mi olmalıdır ? Teşekkürler şimdiden..
     
  15. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Orta siddet ve biraz alti akinti uygundur, orta seviyeler denilen dekor kisimlari ve yine isik alan bolumler tercih edilmeli.

    Sent Tapatalk
     
  16. haves

    haves

    Mesajlar:
    580
    İsim:
    lutfu havesoglu
    Cevap: Poliplerin çoğaltımı...

    Çok teşekkürler ilk başlarda en tepeye koymuştum sonra küçüldüler biraz şimdi yerini değiştirdim az akıntı alıp ışık alan bir yere koydum
     
  17. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Mercanlarla konusamazsin ama konusabilsen senin dusuncen ile onlarin dusuncesi arasindaki farki anlardin. Hobici sadece dogru yaptigini dusunur ama gercekte bunu bilemese de gozlem ile anlar.

    Kendinden pay bicmen bazen anlaman icin yeterlidir.

    Ellerimiz asagida iken biri bizi surekli yedirirse kimse ellerini iyice yukari kaldirip bir sey almak ister gibi kollari havada gezmez. Fakat yemegin kollarini uzatarak alabilecegin noktada ise ellerin asagi inmez, almak icin yukari uzanirsin.

    Sozunu ettigin tarzdaki Polip budur...yeterince varsa fazla mucadele etmez, almak icin uzanmaz ve oturur. Yeterince yoksa almak icin ihtiyacina uzanir yani daha cok acar ve boyunu uzatarak yaklasmaya calisir.



    Mobil Tapatalk
     

Sayfayı Paylaş