1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Protein Skimmer Hakkında Önerilerinizi Bekliyorum

Başlığı 'Tuzlu Su Kimyası ve Ekipman Portalı' kategorisinde kunteper1zzz tarafından 8 Mart 2011 başlatılmıştır.

  1. kunteper1zzz

    kunteper1zzz

    Mesajlar:
    22
    İsim:
    emre
    Arkadaşlar Selam,

    130*50*60H DIY tatlı su akvaryumunu tuzlu suya dönüştürmeye karar verdim.Sump yapıcam bununla beraber 350lt akvaryum, 150 lt gibi sump buna protein skimmer,kafa motoru,devirdaim motoru ve ışıklandırma önerilerinize ihtiyacım var.Canlı olarak yumaşak mercan ve balık görsel bir resif oluşturmak istiyorum. Resif terimini doğru mu kullandım ? Uygun ve kullanışlı malzemeler sonuçta bir kere alınıyor.Sizler su olayını nasıl hallediyorsunuz ozmos hakkında Temel bey olumlu söylemde bulunmamış, bana damacanadan daha mantıklı geldi fakat işlevligini siz üstadlardan öğrenicez inş.

    Herkese güzel, şağlıklı ve nazarsız canlılar dilerim...
     
  2. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Protein Skimmer Hakkında Önerilerinizi Bekliyorum

    Hoşgeldin Emre, akvaryum kararın hayırlı olsun. Su konusunda Ro kullanımı hakkındaki fikirlerim benim şahsi fikirlerim ve her zaman söylediğimiz gibi iyi bir Ro cihazı alınacaksa neden olmasın ama bana denk gelmedi. Önceki tecrübeleri geçtim hani olur Ro cihazı hatalıdır vs vs ama son 10 gündür müdürün evine bağlattığım son derece pahalı ve su çıkışı ölçümleri süper sudan alıp kullandım o da 2 damacana değişim, ve buharlaşmalar için tatlı su haznesinde. Akvaryum hemen camlarını yeşilimsi bir tabaka kaplayarak tepki verdi. Benim aram olmayacak sanırım Ro ile. Fakat dediğim gibi karşı değilim uygun cihaz kullanılırsa neden olmasın.

    Akıntı motorlarını bence Newave 3000 ve üzeri gibi modellerinden seçebilirsin. Kullanıyoruz memnunuz. Devri daim motoru önemli bir ekipman ve arızasında sistemin durması demektir. Bu yüzden kaliteli marka olursa iyi olur. New Jet, Aquabee olabilir, uygun fiyatlı arasan Sicce olabilir. Güç olarak saatte 3000 litre su basan modeller uygundur.

    Protein skimmer önemli bir konu bunu ciddiye almalısın. Bu konuda bize ayrıbileceğin rakamı yazmalısın. 500 ila 1200 lira arası olabilir. Çok fazla model ve marka var.
     
  3. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: Protein Skimmer Hakkında Önerilerinizi Bekliyorum

    Hoşgeldin Emre. Umarım hayalindeki kurmayı planladığın resif akvaryumunu kurarsın ve bizlerede güzel bir görsel ziyafet verirsin.
     
  4. kunteper1zzz

    kunteper1zzz

    Mesajlar:
    22
    İsim:
    emre
    Cevap: Protein Skimmer Hakkında Önerilerinizi Bekliyorum

    Hoşbulduk bende evimde böyle bir akvaryum çok istiyorum inş başarabilirim yardımlarınızla.Protein skimmer buble magus nac7 düşünüyorum sizce bu ürün iyimidir,bu litrede bir akvaryumun yükünü kaldırabilirmi.Sump da ps den başka bir şey kullanılırmı 3 bölme mi yapsam iyi olur.ilginiz için çok teşşekkür ediyorum allah razı olsun
     
  5. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: Protein Skimmer Hakkında Önerilerinizi Bekliyorum

    Sumpun girişine güzel bir kule yapabilirsin.Ps nin olduğu kısma bir bölme cam koyarsın. Çoklu bölmeye gerek yok bence.

    [​IMG]
     
  6. kunteper1zzz

    kunteper1zzz

    Mesajlar:
    22
    İsim:
    emre
    Cevap: Protein Skimmer Hakkında Önerilerinizi Bekliyorum

    Olcay bey kule de kullanılacak malzeme var mı ? Bazı yerlerde sadece ps konması yeterli deniyor.Ben üç bölmeli şaşırtmalı bir sump düşünüyorum sizce en ideal sump hangisidir.
     
  7. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: Protein Skimmer Hakkında Önerilerinizi Bekliyorum

    Sumptaki malzemeler tabi birazda canlı yüküne bağlı ama tabi ben olsam kesinlikle sumpa filitre malzemeleri koyardım. Sonuçta sumptaki kafa motoru dönüyor ve ben bu döngüden en üst randımanı almak isterim.Şaşırtmalı sistem sumpta olabilir tabi ama sumpun bulunduğu yerin geniş olması ve gene sumpun geniş olarak yapılması lazım bu durumda. Sumpu koyacağın yer dar ise şaşırtma yerine kule sistemide yapabilirsin. Sonuç olarak ikiside olur.
     
  8. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Protein Skimmer Hakkında Önerilerinizi Bekliyorum

    Sump sisteminde kule olması bazı avantajları getiriyor tabii yanında ama olmadan da olur. Burada aslında önemli olan Protein skimmerin gücüdür yani filtre malzemelerine gerek bırakmayacak güçte bir ps kullanılırsa sump yalın olmalıdır. 3 bölmeli bir sump tasarımı yerine sadece devridaim motorunun çalışacağı bölümü tek cam kullanarak veya şaşırtma ile ayırmak yeterli.
     
  9. kunteper1zzz

    kunteper1zzz

    Mesajlar:
    22
    İsim:
    emre
    Cevap: Protein Skimmer Hakk?nda Önerilerinizi Bekliyorum

    Yani iki bölme mi yap?y?m sumpu ?
     
  10. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Protein Skimmer Hakkında Önerilerinizi Bekliyorum

    Protein skimmerin ve gerekirse kule ve yine reaktor kullanilacak buyuk bolme ve devridaim motorunun bulunacagi bolme olmak uzere 2 bolme olabilir.
     

Sayfayı Paylaş