1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Protein Skimmer Yapımı (1)

Başlığı 'Kendin Yap-Kendiniz DIY Yapabilirsiniz' kategorisinde YIKIKTEMO tarafından 30 Mart 2009 başlatılmıştır.

  1. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Selam arkadaşlar,

    Yapım aşamalarının anlatımına geçmeden önce, Yapımında emeği geçen ve bu güzel ortamı hazırlayan Orhan abiye, Teoman abiye, Olcay'a ve Mesut kardeşime teşekkür ederim. İzleyeceğiniz videoda çalışan Dıy yapım motorlu ps'de gövdeye göre daha zayıf bir kafa motoru kullanılmıştır. Kafa motorunun gövdeye göre seçilmesi mükemmel olan verimi daha mükemmel hale getirecektir. Açık konuşmak gerekkirse, bu yapımın ortaya çıkarılması sadece bu platformda gerçekleşebilirdi ve öyle oldu. Maliyet olarak kafa motoru hariç 40-45 lira cıvarındadır. Orjinalleri ile fiyat kıyaslaması yaparken, performans kıyaslamasına mütavazilik yaparak girmeyeceğim.

    İşte dere, işte arşın.................

    Revizyondan önce:

    [GOOGLE]5898520705208046065[/GOOGLE]


    Revizyondan sonra son hali.

    [​IMG]

    [GOOGLE]6887238928266309072[/GOOGLE]

    Akvaryum boru tesisatını çekecek malzemeyi alırken kafamızdan ps yapımına burdan nasıl malzemeler çıkar diye etrafımıza bakarken alıverdik gerekenleri.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Malzemeleri aldıktan sonra etrafa bakınırken gerçekten çeşitlilik karşısında akılımız karışırken, kafamızda binbir tilki dolaşmaya başladı. O olur mu, Bu hoplar mı derken, 220'lük pimaş ve 100 pimaş ve bağlatı adaptörünü alıverdik. Kimse ne olduğunu ve ne olacağını anlamadı bile... Bakalım neler olmuş.

    [​IMG]

    Gövdenin içini zımparaladık, içine geçecek olan küçültme adaptörü rahat çalışsın diye.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Olcay ps gövdesinin içine ızgara görevi görecek kısmı hazırlarken. Süper oldu.

    [​IMG]

    [​IMG]

    200'lük ve 100'lük boruları keserek uygun boya getirdik.

    [​IMG]

    Ardından çay molası verdik. Dalgın gibi görünüyor olabilirim :bilmem: kafam ps nasıl olacak nerden ne yapılacak ondaydı sanki.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gövdenin içine süzgeci tutacak mandal ekledik.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Atık kabı için Mesur'la Olcay'ın mücadelesi. İçinden yüzlük boru çıkacak ve bir kısmı atık kabının içinde kalacak, bir kısmı alttaki adaptöre oturacak. Tamamen Mesut'un fikriydi ve harika fikirdi. :helalolsun:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gövdenin borular için delinmesi, heM 200, hem 100'lük borudan geçirilerek takılacak kafa motoru borusu.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Fazla suyun çıkış yeri. Boru takacağız ve ayar anahtarı yapacağız. Yoksa su seviyesini ayarlıyamayız.

    [​IMG]

    Gövdeyi ve içindeki ilk su karşılama borusunu yapıştıracağımız taban kesiliyor.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Önce iç boruyu yapıştırdık. Ardından ana gövdeyi iç boruya kadar gidecek olan boruyla birlikte yapıştırdık.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mesut atık kabının bağlantı olacağı aparatın kesimi için ayarını yapıyor.

    [​IMG]

    Gövde ve içi yapıştıktan sonra su tahliye borusunu yapıştırdık.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Süzgeçi yerine yerleştirdik.

    [​IMG]

    Yavaş yavaş parçaları bir araya getirip kurumasını bekledik.

    [​IMG]

    Teoman abi işi bitirmiş edasında başına geçerek pozunu verdi. :D

    Bize katlanan yardım eden tüm arkadaşlara teşekkürler.

    www.akvaryumportali.com bak:

    Saygılar...
     
    yekim bunu beğendi.
  2. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Motorlu Ps yapımı

    Hocam senden kurtulmaz bu işler. :helalolsun: İnşallah dahada geliştirir en güzelini yaparız sistemin.
     
  3. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Motorlu Ps yapımı

    Olcay, esnaf yakalarsa perişan edecek bizi. :D

    Ben ps'mi satıyorum, şaka değil ciddi olarak stıyorum. Yaptığımız ps'yi kullanacağım.
     
  4. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Motorlu Ps yapımı

    Hocam esnaflarla başımız derde girsede,çıkarsız bir paylaşım adına onuda göğüsleriz Evvelallah. ;)

    Hocam bu arada şeffaf pleksiyi dört dörtlük istediğimiz şekilde bükmenin detayını çözdüm. ;) Ben dememişmiydim '' ben bu pleksiyi hertürlü bükerim'' diye. :D :D :D

    Orhan abide göya yılların pleksicisi ama bir pleksiyi bükemiyor,hatta bükemezsin diye benle iddia ediyor. :D Bir bükeyimde görsün bakalım. :D :D :D

    Yani hocam artık pimaş devri kapandı. ;)
     
  5. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Motorlu Ps yapımı

    Olcay, açıkcası bende bükemeyeceğini düşünmüştüm. Tabi halen öyle düşünüyor olsam da, sen formülünü buldum diyorsun. Merak etmiyor değilim. Sanırım daha profesyonel yapacağımız ps'yi pleksiden yapacağız. Ben çırpıcılı kafa motoru işini halletme aşamasındayım. ;)

    Bu arada Ati ps'mi yarın sattığım arkadaş gelip alacak. Ben artık bu ps'yi kullanacağım. Daha ne olsun, en azından emeğim var ve kullanılmayıda sonuna kadar hak ediyor.
     
  6. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Motorlu Ps yapımı

    Hocam ben o pleksiyi çok göze batmayan hataları saymazsak,bardak gibi bükerim.ve deneme amaçlı bir tane büktüm bile. ;) Ancak Orhan abi girdiğimiz iddia üzerinde geri vites yaptığı için bükmekten vazgeçtim. :hasta: O kadar biliyorsa kendisi büksün yada sözünden dönmesin. :D

    Hocam sen çırpıcılı kanat motoru hallet,Orhan abi de sözünden caymasın Evelallah ps nin kıralını yaparız. ;)
     
  7. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Motorlu Ps yapımı

    Ateş bükücü,su bükücü ve bir de pleksi bükücü :D Portalımızdan yakında bir avatar çıkmazsa bana da RuPTuR demesinler :D :D
     
  8. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Motorlu Ps yapımı

    Cem ps yapım gurubu diye bir avartar çıkacak sanırım. :D
     
  9. okan058

    okan058

    Mesajlar:
    820
    İsim:
    okan sakal
    Motorlu Ps yapımı

    Olcay abi pleksi için nacizane bir fikir.
    Yıllardır plastik profil üretiyoruz ürettiklerimizi bir ara dolphin akvaryum kullandı ve istediğimiz şekli verebiliyoruz pleksinin ham maddesi kristal dediğimiz antişottan daha nazik bir malzeme ilk basıldığı zaman enjeksiyon dediğimiz makina yapıyor ama daha sonradan şekil vermek istenirse fırınlanma yapılıyor. Bu fırınlanmada ateş kesinlikle kullanılmıyor elektirikli resistanslar ve fanlar kullanılıyor resistansların ısısını yaklaşık 150 derece bir fan pleksiye üfleyerek sağlamlığını ve şeffaflığını kaybetmeden yumuşamasını sağlıyor . Elimizdeki malzeme yumuşadıktan kağıt gibi bükülebilir hale geliyor sonra daha önceden hazırladığımız kalıba koyabiliriz bu pimaş borunun etrafına sarmak olabılır ama yapısadabilir pleksi krom ve paslanmaza yapışmıyor . Kalıp işini çözdükten sonra hemen soğuk suya girmeliki gözenek oluşumu olmasın ve şekli bozulmadan donsun ama ateşle bence deneme yapma yamuk yumuk bir ps çıkar abi ...
     
  10. verko

    verko

    Mesajlar:
    156
    İsim:
    Orhan ÖZALAN
    Motorlu Ps yapımı

    Bir söz vardı o geldi aklıma (lafla peynir gemisi yürümez).

    Eline bir plexi parçası alıp tüpte veya herhangi bi şeyle ısıtıp yuvarlak hale getirmeye ben plexi bükmek demem. Bizim girdiğimiz idda ne için di? ne yapmak için büküceğiz diye uğraşıyoruz bu plexiyi?
    güzel bir PS ortaya çıkarabilmek için.
    Ben her zaman sözümdeyim dört dörtlük bir PS. plexisi bük demiyorum. Ama büktüğün plexiden iş yapabilecek bir PS çıkaralım. O zaman sen kazanırsın iddayı.

    Sadece ana dış gövdesini iyi kötü bükmekle iş bitmiyorki, bu gövdenin üstüne toplama haznesi dediğimiz kısımda güzel bir şekilde oturacakki PS randıman versin.

    Yani geri viteste filan değilim yap, bitir kazan :) :)
     
  11. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Motorlu Ps yapımı

    Orhan Abi, Olcay yapar elinden geleni. Benim Ati ps artık yok satıldı. Şu an yaptığımız ps üzerinde bazı rütüşlar yaptım. Sen de son halini bir gör. Benim için görüntü önemli değil. Ama biliyorsun çabuk ve üzerine fazla düşmeden yaptık. Yani sana yapacağımız ps çok daha projesyonel olacaktır. ;)

    Ben bu gün ps'nin son halini paylaşmaya çalışacağım. Kuruyor şu anda. Akvaryumda ps yok dün akşamdan beri. Bitmek üzere bakalım yorumlarınız ne olacak.

    Saygılar...
     
  12. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Motorlu Ps yapımı

    Ps'mizin rutujlarını paylaşıyorum arkadaşlar, akşama çalışır videosunu tüm portal ailesine gururla sunacağım. Artık bu ps'yi kullanacağım Ati ps'im satılmıştır. Teoman üstada tüm fikir ve yardımları için şükranlar. em32:

    Atık kabı revizyon edildi, dolap altında daha rahat çıkarılıp takılacak mesafeye getirildi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bu memleketten gelen reçelin kabıdır (Reçelde bir numara Trabzon'dur) Reklam alıyorum mesaj aralarına kusura bakmayın. :D Kapağına havanın çıkması için delikler açıldı. ;)

    [​IMG]

    Bu gördüğünüz bir büyük iğne enjektörüdür. Ben bunu hava tüpü olarak kullanacağım. Hava içindeki elyaftan geçecek ve toz içermeden giriş yapacak. ;)

    [​IMG]

    Altından delerek sıkıca hava hortumunu geçirdim.

    [​IMG]

    Üst kapağına hava girmesi için delikler açtım.

    [​IMG]

    İçine elyafı yerleştirdik durum budur. ;)

    [​IMG]

    Daha sonra ps gövdesine vantuz yapıştırdım.

    [​IMG]

    Daha sonra tüpümüzü hortumunu vantuz içinden geçirerek tüpü tutturdum Yüksek olması lazım su düşmemeli çünkü. ;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Genel görüntü ve artık sumpumda Ati yok, Tem Ati olacak. Videosunu en kısa zamanda paylaşacağım. Fotoğraflar izinsiz olarak başka yerde yayınlanamaz. Fikirler dahil Tamamı portal'a ayitir. :hepiniziseviyorum:

    Saygılar...
     
  13. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Motorlu Ps yapımı

    Tem Ati ps sumpa yerleştrildi, eski Atman marka ps kafa motoru takıldı. Motor üzerinde oynama yapılmıştır, çalışmaları sonuçlandığında ayrı olarak paylaşıma açılacaktır. :)

    Toplama videosunda buluşmak üzere.
    :horon:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Saygılar...
     
  14. lepistes

    lepistes

    Mesajlar:
    979
    İsim:
    Muhammed Ali Tavur
    Motorlu Ps yapımı

    :helalolsun: :cicek: em34: söylenecek söz bulamadım.
     
  15. verko

    verko

    Mesajlar:
    156
    İsim:
    Orhan ÖZALAN
    Motorlu Ps yapımı

    Temel hocam elinize sağlık. Son yapılan çalışmalar çok güzel olmuş. PS. nin alt tarafındaki ana gövde nin içinin görünmesi o kadar önemli değil, fakat toplama kabının içinin görünmesi şart bence. Ne temizlik yaptı, nasıl temizliyor, doldumu, boşmu bunları görmek önemli. yoksa diğer yaptığımızda her gün içini açıp bakmak zorunda kalıcaktık.
    videoyu sabırsızlıkla bekliyoruz.


    Haftaya sıra bende. :)

    Elinize emeğinize sağlık.

    Sevgiler.
     
  16. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Motorlu Ps yapımı

    Teşekkürler arkadaşlar,

    Orhan Abi, senin ps çok daha şık ve profesyonel olacak.Biliyorsun hem çok hızlı, hem çok düşük maliyetle yaptık bunu. Kendi ps'mi sattım, bu yaptığımıza güvenimizi gösterir. Tekrar tekrar emeği olan herkesi kutluyorum. Sırada çırpıcılı bir kafa motoru yapmak var. Onuda çözeceğiz inşallah. Ben senin ps'yi çift motorlu yapalım diyorum. Akvaryum büyük, daha fazla verim alırız.
     
  17. verko

    verko

    Mesajlar:
    156
    İsim:
    Orhan ÖZALAN
    Motorlu Ps yapımı

    Dün akşam forumları karıştırırken bir DIY sistem PS yapımı ile ilgili bir konu buldum yapılan malzemeleri görseniz :) adam evde bulduklarından yapmış bitirmiş işi.
    Konunun en altındada video sunu eklemiş.
    Bir bakın isterseniz.
    http://www.reefworkshop.com/DIY_proteinskimmer1.htm

    Sevgiler.
     
  18. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Motorlu Ps yapımı

    Orhan Abi, hem karışık buldum, hem akvaryuma kabarcık salacağını düşünüyorum. Topladığını göremedik ama yine yapmış tebrik etmek lazım.
     
  19. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Motorlu Ps yapımı

    Tek kelimeyle yüzüne gözüne bulaştırmış :D
    1. Su yükseklik ayarı yok.
    2. Hava ayarı yok.
    3. O motor o şekilde uzun süre çalışırsa yanar.Hava-su karışımını yandan veya alttan vermeli akvaryuma.

    Nasıl yorumlar Temel Abi?Diy Ps'çi olur mu benden :D
     
  20. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Motorlu Ps yapımı

    Etüt mükemmel + 10.000. Gerçekten aynen hepsine katılıyorum. Ama uğraşıp yaptığı için tebrik ediyorum. Birileri yanlış eksik yapacak, birileri yanlışları bulacak ve ortaya mutlaka birgün doğrusu çıkacak.

    Yapan arkadaşın ellerine sağlık.
     

Sayfayı Paylaş