1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Ps motoru hava kaçırıyor.

Başlığı 'Tuzlu Su Kimyası ve Ekipman Portalı' kategorisinde MYTHDIVER tarafından 25 Eylül 2009 başlatılmıştır.

  1. MYTHDIVER

    MYTHDIVER

    Mesajlar:
    169
    Arkadaşlar yaklaşık 2 haftadır ps kahverengi köpük yapmıyor bence bunun nedeni suyun daha kirlenmemiş olması .Fakat akvaryumda aşırı bir küçük kabarcık oluşumu vardı.Temel Abimin de tavsiyesiyle iniş hortumuna süger koyarak bu engeli aştım.Şimdi ise motorun gövdesi ve ucunun kilitlendiği yerden hava kaçağı var.Aşırı şekilde kabarcık bırakıyor.Görüntülerde görebilirsiniz.Acaba sakıncası var mı?Zamanla geçer mi?Yapılması gereken nedir?
    İkinci sorumda her ne kadar sump kadar olmasada bir owerflof sistem kurmayı düşünüyorum ps yi de içine yerleştirmeyi bu sayede kabarcık oluşumunu engelleyip daha sağlıklı bir akvaryum elde edebilirmiyim.Tavsiye edermisiniz.DIY bölümünde çok hoş ve pratik owerflof sistemler mevcut onlardan yapmayı düşünüyorum.
    [izlesene=432,344]1175841[/izlesene]
     
  2. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Fotoğraf göremiyorum şu anda ama sump sistemi iyi olur elbette. Ancak bir hatırlatma yapmak gerekirse mevcut canlı yoğunluğuna ihtiyaç yok. İlerde canlı yükü artar diyorsan ekleyebilirsin hocam. Overflow yapımı belirttiğin gibi var katagorilerde. Birini gözüne kestirsen gerisi gelir inşallah.

    Ps nerden hava kaçırıyor görmek lazım. Toplamamasına sebeb olabilir belkide. Müsait olunca fotoğraflara bakmak lazım.
     
  3. MYTHDIVER

    MYTHDIVER

    Mesajlar:
    169
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Abi görüntülerde acıkca görünüyor akşam çaresini söylersin sen bana :heyo:
    Hanımı kandırdım abi bir owerflow sistemi akvaryumun yanına kurmaya hak kazandım.Sonradan da güzelce bir dolap yaptık mı gözükmez.Yapım aşamasına geçince bir kaç sorum olacak tabikide :)
    Amma devrik cümle kurmuşum :D
     
  4. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Kamil Hoca'm, şimdi bu kaçırma normal değil. Sorunu çözmek gerek yani bu şekilde sorun yok diye kullanamazsın. Kaçırdığı yer pervane kapağı. Bu kısıma her hangi bir tahribat yaptın mı ? tırnakları vardır takılır bu tırnaklardan birinde kırılan var mı ?
     
  5. MYTHDIVER

    MYTHDIVER

    Mesajlar:
    169
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Abicim akşam çok inceledim hiçbir tahribat yada kırılma yok kapağı oturuyor ama gördüğün gibi kaçırıyor acaba silikonlasam mı diye düşünüyorum.
     
  6. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Hocam şimdi şöyle bir durum var silikonlarsan çıkarmak ve müdahale zor olur. Kaçırması enteresan geldi bana. Contası var üzerinde her halde ?Gözden kaçmasın ve eğer kapağı farklı yönden takmayı denersen düzelebilir.

    Yine bu kaçağı kapaktan değil motorun ön kısmına takılan hava hortumunun bağlı olduğu aparattan yapabilir. Dikkatli bak hocam kaçağın yerine, dediğim yerden kaçırma yapar bunlar.
     
  7. MYTHDIVER

    MYTHDIVER

    Mesajlar:
    169
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Abicim kaçırmayı kapaktan yapıyor kapağı sıktıkca kaçağın yeri değişiyor contasına baktım sorun yok bir de dediğin gibi ters takarak deneyeyim belki sorunu çözerim.
     
  8. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Dene ve sonucu yaz hocam buluruz çaresini belki. kapağın üstündeki contayla birlikte fotoğrafını ekleyebilirmisin.
     
  9. MYTHDIVER

    MYTHDIVER

    Mesajlar:
    169
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Ne yaptıysam kesilmiyor abi contaya vazelin sürsem yada poşet geçirsem olur mu?
     
  10. MYTHDIVER

    MYTHDIVER

    Mesajlar:
    169
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Conta ve kapak sağlam abi ama tam sıkmıyor yani gevşeklik var çok az.Conta yı çıkartımp kanalına sterch sarıp tekrar üzerine contayı geçirsem biraz daha kalınlaştırmış olurum belki?kesermi sence.
     
  11. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Hocam bu conta çıkan bir çonta mı, yoksa sabit yapışmış mı ? Birkaç yol var aslında ama önemli olan zarar vermemek yeni bir alet sonuçta ve bu sorunu yapması zaten başlı başına saçmalık. Garantisi var sanırım önce bu yolu denemek gerek diye düşünüyorum.
     
  12. okan058

    okan058

    Mesajlar:
    820
    İsim:
    okan sakal
    Kamil abi bendede var aynısından ama bende hiç conta felan yok dirk takılıyor saşırdım valla birde contasız dene abi !
     
  13. MYTHDIVER

    MYTHDIVER

    Mesajlar:
    169
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Conta çıkıyor abi.Çıkarıp inceledim sorun yok.Çıkartıp deneyeyim birde.Garantisi var abi ulaşırım yetkililere ama bir conta için bir hafta ps siz kalmak düşündürüyor.Sence hala köpük toplamaması normal mi abi.Aşırı yemleme yapmıyorum ve canlı olarak temizlik ekibi ce 2 adet percula var.
     
  14. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Ne kadar olsa bir yemleme yapılıyor, bir miktar toplaması gerek. Ayarında bir sorun var sanırım onun Hocam. Motor önünde bir parça var üzerine hava hortumu takılı olan o aparat çıkıp takılıyor. Ben kullandığım dönemlerde onu sağa sola çevirdiğinde köpük oranı değişirdi. Ayarı iyi olmalı macro ps'lerin.

    Son videoda ayarı yaptım demiştin tarif üzerine ama köpüğün ne kadar olduğunu ve nerede tırmanmaya başladığını bilemiyorum şu anda. Contayı daha kalın bir conta ile değişirsin diye düşünüyorum. Fıratboru bayisinden ben aldım kendi yaptığım ps motorlarına. Onlar az daha kalın ve böyle onunca kapağı tam sıkıyordu.
     
  15. MYTHDIVER

    MYTHDIVER

    Mesajlar:
    169
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Contasızda kaçırdı.şimdi contaya sterch sarıp deniyeceğim.
     
  16. MYTHDIVER

    MYTHDIVER

    Mesajlar:
    169
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Contayı dediğin gibi yarın sucuları gezip uaynını bulmaya çalışacağım abi .Ayar konusunda dediğin gibi boğumlarda başlıyor köpük ama bembeyaz ve yukarı hiç biriktirmiyor dediğin hortumlu kısmı kurcalayayım biraz.
     
  17. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Kamil hocam,motor çok abartlı kaçıyor gibi görünmüyor videoda. .8.

    garanti kapsamında işi çözmek belli bir süre alır evet. Bu süreyi göze almaz kendim hallederim dersen,bence o bölgeyi iyice slikonla kapat gitsin. burda:gif Oraya uygun contayı bulmak güç. huh:
     
  18. MYTHDIVER

    MYTHDIVER

    Mesajlar:
    169
    Ps motoru hava kaçırıyor.

    Arkadaşlar kaçıran contaya dıy formül :D strech film :D kanala sardığım 1,5 tur sterch kaçağı kesti,eğer conta bulamazssam böyle idare ederim.
    Temel Abi senin dediğin hava hortumlu kutuyla oynayınca köpükler irileşip ufaklaşıyor şimdi onu da ayarladım artık volkan gibi püskürüyor :D Hepinize yardımlarınız için teşekkürler.İyi ki varsınız.
     

Sayfayı Paylaş