1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Salatalığı herkez sever ...

Başlığı 'Tatlı Su Genel Paylaşım Portalı' kategorisinde gokhanaltintas tarafından 15 Mayıs 2009 başlatılmıştır.

  1. gokhanaltintas

    gokhanaltintas

    Mesajlar:
    70
    Yaş:
    44
    Eski ve yeni akvaryumlarımdan salatalıklarla ilgili bir derleme...
    salatalık sevenler.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Selamlar Sevgiler.
  2. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO Editör Üye

    Mesajlar:
    26.914
    Bulunduğu Yer:
    İstanbul
    Yaş:
    45
    Ad-Soyad:
    Temel Sert
    Gökhan Bey, paylaşım için teşekkürler. Vidayı sanırım salatalığı suyun dipinde tutmak için kullanıyorsunuz. Bir tuzlu su akvaryumu sahibi olarak vida uygulaması tuzlu suda mümkün değil. Sizin işinize oldukça yaradığı görünüyor. Balıklarınızın sağlık durumlarının devamını dilerim.

    Saygılar...
  3. gokhanaltintas

    gokhanaltintas

    Mesajlar:
    70
    Yaş:
    44
    Tuzlu suda belki paslanır ama zararı olurmu bilmiyorum ama paslanmayan vida ve çivilerde var.
    Selamlar
  4. stablizer

    stablizer

    Mesajlar:
    285
    Yaş:
    36
    Valla bende seviyorum.Nezaman akvaryuma atmak için bir salatalık kessem birazını ben güpletiyorum. pala:
  5. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.464
    Yaş:
    38
    Ad-Soyad:
    Olcay Aksu
    Salatalığı suya batırmak için çay kaşığı da kullanabilirsiniz. ;)

    Ayrıca hazır aklıma gelmişken bir zamanlar salatalığı suyun dibinde tutmak için bir DIY çalışmam vardı.Eski resimleri bir tarayayım bakalım bulabilirsem o sistemide paylaşırım. :)
  6. gokhanaltintas

    gokhanaltintas

    Mesajlar:
    70
    Yaş:
    44
    Resimdeki balığın türünü bilebiildinizmi?
    Selamlar.
  7. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.449
    Bulunduğu Yer:
    İstanbul
    Yaş:
    37
    Ad-Soyad:
    Volkan
    Hangisinin Gökhan bey ? Bu arada müsait bir zamanınızda synodontisinizide fotoğraflayabilirseniz memnun olurum :) sizdeki nin boyu ne kadar merak ettim..
  8. gokhanaltintas

    gokhanaltintas

    Mesajlar:
    70
    Yaş:
    44
    vantuza benzeyen minik balık salatalığın üstünde, bu arada 12 synodontiste öldüelimdeki her biri sov boydu ama öldüler.
    Selamlar.
  9. taygun

    taygun

    Mesajlar:
    2.099
    Yaş:
    50
    Ad-Soyad:
    Tamer Aygün
    Süperdi valla. Öldüm gülmekten. :D Yazık değil mşi yavrucaklara, aman aç kalmasınlar...
  10. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.449
    Bulunduğu Yer:
    İstanbul
    Yaş:
    37
    Ad-Soyad:
    Volkan
    Ah be Gökhan bey naptınız :( Nasıl öldü onlar ya , onlara karşı ayrı bir zaafım var benim.. Gerçi bakması zor olmayan bir balık ama o boylara geldiğinde canlı doğuranlar için tehlikeli oluyorlar.. 12 tanesinin birden ölmesi için o tankta çok önemli ve acaip kötü bir durum olması lazım acaip dayanıklı balıktır çünkü ters yüzen çöpçüler.. Bendekilerden teki 13 cm'e geldi diğeride o yolda ilerliyor.. Üzüldüm valla balıklarınıza.. Bide vantuz yerine vatoz balığı daha doğru olur ;)
  11. taygun

    taygun

    Mesajlar:
    2.099
    Yaş:
    50
    Ad-Soyad:
    Tamer Aygün
    Volkan Merhaba,

    Bir zamanlar ben de Synodontis Eupterus beslemiştim. Boyları 10 cm kadar olduklarında akvaryumcuya vermiştim. Keşte o zaman tanışmış olsaydık, sana verirdim balıkları.

    Ya bıyıkları ne kadar sert biliyor musun? Oğlumla birlikte götürüyorduk balıklar, iki katlı naylon poşeti deldi bıyıkları. Onda poşeti oğlum taşıyordu. Tekinin bıyıkları iki kat kalın naylon poşeti delip oğlumun bacağına sapladı bıyığı. Ona bir şey olamdı ama biz hemen eve dönüm balıkları plastik kovaya aktarıp o şekilde taşıdık.

    Seranın çiklit yemini veriyordum. Leblebi gibi yiyorlardı.
  12. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.449
    Bulunduğu Yer:
    İstanbul
    Yaş:
    37
    Ad-Soyad:
    Volkan
    Merhaba Tamer abi, ben izlediğim bir videodan sonra bunları üreticem diye kafaya takmıştım.. Ama tür farklılığı olduğundan videosunu izlediğim gibi olmadığı için vazgeçmiştim.. Valla benimkide çok büyüdüğü ve bi tane ay molimi kıstırıp omurgasını yamulttuğu için yan atelyedeki frontosa'ların olduğu daha büyük bir tanka transfer ettim.. Hayvanada yazıktı şimdi, ona cennet gibi oldu orası uslu uslu takılıyor.. Benim tankta ışıklar kapandığı zaman terör estiriyordu.. Yavruyken bir numara yok ama büyüyünce eyvah eyvah.. Bıyıkları ve sırtı aynen dediğin gibi abi bende 20 mt'lik yere gidene kadar poşetin delmediği yeri kalmadı acaip dikenli bir balık.. Üst yüzgecinin ucuda aynı şekilde.. Ne bulursa yiyor normal bir balık değil abi o zaten :) Dip yemi attığımda 2 dakika sonra başına üşüşüyordu, konuşan vatoz gelene kadar yediğini yiyordu.. Benim tankın ağır abisi konuşan vatozdu sonra synodontis :)
  13. gokhanaltintas

    gokhanaltintas

    Mesajlar:
    70
    Yaş:
    44
  14. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.449
    Bulunduğu Yer:
    İstanbul
    Yaş:
    37
    Ad-Soyad:
    Volkan
    Ona şüphem yok Gökhan hocam.. Felaket hızlı büyüyorlar.. Bu balıkların yaşayacağı akvaryumlar hem büyük ve geniş hemde biraz loş olması gerekiyor.. O koca boyuyla konuşan vatozuma yaptığım yuvanın içine ıkış tıkış girmeye çalışıyor yada en gölge yerde tüm gün takılıyordu... Her gören o balığı istiyormuş ama ben hediye ettiğim için kimseye vermiyorlar su üstünde ters şekilde yüzeyi gezip yem aramasına hasta herkes :) Şuanda işyerindeyim resimler link halinde olunca bakamıyorum , konunuza bakiyim ordan görürüm inşallah..
  15. taygun

    taygun

    Mesajlar:
    2.099
    Yaş:
    50
    Ad-Soyad:
    Tamer Aygün
    Gökhan Merhaba,

    Hakikaten yazık olmuş balıklarına bayağı da büyüklermiş. Nasıl ya da neden öldükleri konusunda bir fikrin var mı?

    Tşk.
  16. gokhanaltintas

    gokhanaltintas

    Mesajlar:
    70
    Yaş:
    44
    Evet hava moturunun fişinin çıkması sonucu.
    Selamlar.
  17. taygun

    taygun

    Mesajlar:
    2.099
    Yaş:
    50
    Ad-Soyad:
    Tamer Aygün
    Başka bir sebebi olabilir mi acaba. Çünkü ben de onların birkaç tanesini beslerken akvaryuma hava motoru bağlı değildi. Halen de üç tankımda hava motoru bağlı değildir.

    Selamlar
  18. gokhanaltintas

    gokhanaltintas

    Mesajlar:
    70
    Yaş:
    44
    Yoktur çünkü 2 büyük koi 12 ters çöpçü 4 büyük vatoz ve bir miktar gümüş balkonda bir plastik küvette idi yani balık sayısı çok fazşla idi suyun oksijen toleransı yoktu kalabalıktan dolayı bir de motor çıkınca bir kaç saatte ölmüşler, ters çöpçüler oksijensizliğe en az dayanıklı tür bence daha önce de başıma geldi. Ama en dayanıklısı hem sıcağa hem oksijensizliğe pangasus tek geçerim yaz günü tavan arasında benim ısı 45 dereceden aşağı düşmez klimalıdır ama normalde camı açık bırakırım. Neyse ben tatıle cıktım :) sen su ısın ısın ısn ,içinde bir de florasan vardı su içinde çalışan türden oda suyu ısıtmış her şey ölmüş ev kokmuş 3 gün sonra döndüğümde neyse ben suyu dökuyorum falan su simsiyah göz gözü görmüyor vatoz lar bile ölmüş bir ara boşaltırken bir çırpıntı oldu baktım pangasus en ufak bir problem yok inan elimi suya zorlanarak soktum arkadaşlarla şok geçirdik. O balığı ölene kadar en iyi şartlarda baktık mübarek hayvandı bizim için.
    Selamlar.
  19. taygun

    taygun

    Mesajlar:
    2.099
    Yaş:
    50
    Ad-Soyad:
    Tamer Aygün
    Anladım. Çok kalabaık bir akvaryumuş. Orada herşeyin olması normal bence.

    Neyse, geçmiş olsun. Yeni kurulumda ya balık sayısını azaltman ya da akvaryumu büyültmen gerekecek değil mi?
  20. gokhanaltintas

    gokhanaltintas

    Mesajlar:
    70
    Yaş:
    44
    Bu gun nasipse bi mıktar balığımı akvaryumcuya vereceğim.
    Selamlar.

Sayfayı Paylaş