1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Sudaki bulanıklık...

Başlığı 'Tatlısu Genel Konular Portalı' kategorisinde ozcan13 tarafından 13 Şubat 2010 başlatılmıştır.

  1. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Sa arkadaşlar
    Su niye bulanıyor anlamış değilim.Yemlemeyi gözlemleyerek yapıyorum.Yemediği yemi alıyorum.Bitkiler gelmeden önce bu kadar bulanıklık yoktu.Bitkiler gelince bulanıklık arttı.Nitrat patlaması desem.Suyun üstünde bayağa su mercimeği var.Yine az çok çekerler nitratı.O kadar bitki var onlarda az çok çeker.Eee bu bulanıklığın sebebi ne?
     
  2. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Sudaki bulanıklık...

    Filitrende sorun olmasın Özcan abi ?
     
  3. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Sudaki bulanıklık...

    Filtre küçük geliyor sanırım senin dediğin gibi.40lt akvaryum filtrenin boyu 10cm bile yoktur. olma:gif
     
  4. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Sudaki bulanıklık...

    Kullandığın filitre nedir abi ?
     
  5. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Sudaki bulanıklık...

    Dolphin kf-150
     
  6. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Sudaki bulanıklık...

    Filitren çok küçük abi. İmkanın varsa filitreni değiştir derim. burda:gif
     
  7. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Sudaki bulanıklık...

    Değiştircem en yakın zamanda.Teşekkürler saygılar:gif
     
  8. Kubilay*

    Kubilay*

    Mesajlar:
    577
    Yer:
    Bahçeşehir / İST
    İsim:
    Kubilay Atik
    Sudaki bulanıklık...

    Özcan abi şelale öneririm.Kenara koyarsın olur biter :) Diğer küçükte Co2 te işine yarar ;)
     
  9. taygun

    taygun Guest

    Sudaki bulanıklık...

    Ozcan hocam,

    Senin akvaryumunda balık yok ki ne nitrat patlaması olsun. Bir betta ilk birkaç lepistes yavrusu yokmuydu? Üstelik böyle bir durumda suyunuz yani akvaryumun suyu :D kokar. Koku var mı?
     
  10. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Sudaki bulanıklık...

    Evet ılık bir koku var olma:gif
     
  11. taygun

    taygun Guest

    Sudaki bulanıklık...

    Ilık bir koku nedir Ozcan hocam? Bitki, yosun, su gibi bir koku mu? Öyle ise öenemli değil. Yok eğer amonyak gib birşey kokuyorsa ki ben sanmıyorum, öncelikle filtrenizin süngerini yıkayın üzerindeki çamur birikintisi gitsin. Sonra da filtrenin yüzeyini iyice temizleyin. Daha sonra da %50 su değişimi yapın.
     
  12. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Sudaki bulanıklık...

    Sanki haşlanmış ot kokusu var sıcak sıcak üfürüyor koklayınca tıkanıyom ya balık nasıl duruyor bilmem smiley18.gif
    Bugün filtreyide temizledim %30luk da değişim yaptım aynı değişen bişey yok acaba camlardamı bişey var .8.
    Ama camlardada bişey yok ya yosun felan yok filtrenin orda biraz yosun olmuş o kadar...
     
  13. Neverlander

    Neverlander

    Mesajlar:
    2.924
    İsim:
    Abdullah Üüzümcü
    Sudaki bulanıklık...

    Filtre süngerini geç değiştirdi iseniz süngerdeki pisliklerden aşırı bakteri oluşmaya başlamış olabilir ve bunlar suya yayılmıştır... Önemli birşey değildir.. Süngeri yıkadıktan sonra da devam edebilir... 3 gün sonra geçmesi lazım... Ancak devam ediyorsa hava motorunu kökleyin... 2 günde geçer...
     
  14. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Sudaki bulanıklık...

    Çok saolasın kardeşim.Hadi iyi akşamlar saygılar:gif
     
  15. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Sudaki bulanıklık...

    Ya ben süngeri musluk suyunda yıkıyorum o da bulanıklık yaparmı .8.
     
  16. Neverlander

    Neverlander

    Mesajlar:
    2.924
    İsim:
    Abdullah Üüzümcü
    Sudaki bulanıklık...

    Yapmaz daha doğrusu yapmaması lazım... Sadece bakteri patlamış... Bunun çeşitli nedenleri olabilir... Mesela siz bilmeden biri içine şeker atmış bile olabilir... Ama korkulacak bir şey değildir... Çözümünü yukarıda yazmıştım...
     
  17. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Sudaki bulanıklık...

    Mayalı co2 yaparken elime biraz şeker bulaştıydı bende suya soktum elimi yanlışlıkla.Sorunun kaynağı çıktı meydana smiley18.gif
     
  18. Neverlander

    Neverlander

    Mesajlar:
    2.924
    İsim:
    Abdullah Üüzümcü
    Sudaki bulanıklık...

    İyi sevindim... Kurtuluşu basit... Şeker tükenince kendi kendiliğine bile geçer...
     
  19. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Sudaki bulanıklık...

    Sağolasın.. saygılar:gif
     
  20. ozcan13

    ozcan13

    Mesajlar:
    571
    İsim:
    Özcan Kayahan
    Filtrenin neden hemen tıkandığını buldum.Pervanenin içine küçük salyangozlardan kaçmış yanındaki delikten girmiş.Bugün temizledim canavar gibi şuan.Ama su yine bulanık.Sudaki bulanıklık şöyle bazen musluğu açtığınızda bembeyaz su akar ya kireçli kireçli o şekilde(o kadar yoğun değil tabi).
    Bunun sebebi ne olabilir?
     

Sayfayı Paylaş