1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Tanganyika Türleri ve Tecrübelerimizi Paylaşalım

Başlığı 'Tanganyika Balıkları Forum' kategorisinde kaan07 tarafından 24 Kasım 2009 başlatılmıştır.

  1. kaan07

    kaan07

    Mesajlar:
    636
    İsim:
    Kaan ÖNCÜ
    Arkadaşlar tanganyika cichlidleri ile gözlem düşüncelriniz hertürlü bilginizi paylaşabilirsiniz.Yeni başlayan yeni üye olan arkadaşlara için güzel bir konu olur.Mesaj yazma hakkını size bırakıyorum.Ben daha sonra paylaşırım.
    saygılar:gif
     
  2. james_34

    james_34 Üstad Üye...

    Mesajlar:
    1.103
    İsim:
    can candaş
    Tanganyika Tecrübelerimizi Paylaşalım

    :) Tanganyika geniş bir kavram :) Yelpazesi çok geniş . . .

    Birkaç cümle ile olacak birşey değil yani. Zaten sabit konularda birçok tanganyika türü ve tanganyika gölü hakkında konuda mevcut...
     
  3. kaan07

    kaan07

    Mesajlar:
    636
    İsim:
    Kaan ÖNCÜ
    Tanganyika Tecrübelerimizi Paylaşalım

    Konularda mevcut fakat kendi beslediğimiz türlerin üzerindeki tecrübelerimizi yazarsak faydalı bir konu olur. saygılar:gif
     
  4. Lake Tanganyika

    Lake Tanganyika

    Mesajlar:
    1.888
    Yer:
    İstanbul/Tepekent
    İsim:
    Yavuz Kaçar
    Tanganyika Tecrübelerimizi Paylaşalım

    Ben yazarsam veya bulursam paylaşırım ;) paylaşırsam aralarda benimde 10 15 cümlem geçer :) ;)
     
  5. Lake Tanganyika

    Lake Tanganyika

    Mesajlar:
    1.888
    Yer:
    İstanbul/Tepekent
    İsim:
    Yavuz Kaçar
    Tanganyika Tecrübelerimizi Paylaşalım

    Cyphotilapia Frontosa

    Tanganyika gölünün en uzun ömürlü ve en büyük balıklarından olan C. Frontosa, gölün kıyılarında yaklaşık 40-50 metrede ve kayalık bölgelerde yaşar. Gölden avlanması ve çıkartılması biraz zahmetli olduğundan ve Batılı akvaryumcular tarafından çok popüler olduğundan, tatlı su balıkları arasında en pahalı balıklardandır. Bugün İnternet üzerinden C. Frontosa’nın en güzel ve en popüler türü olan Blue Zaire Moba, açık arttırmada tanesi 300 doları buluyor. Bugün piyasada birçok C.Frontosa alt tipi bulunmaktadır. Bunlar arasında en yaygını Burundi olamk üzere, Kigoma, Zaire, Kavala, Zambia, Mpimbwe ve Karliani vardır.

    Fronotsalar Tanganyika gölünün sakin ve ürkek üyeleridir. Hareketleri genelde yavaştır, ve loş mağara tarzı yerlere girmekten hoşlanırlar. Yemlenirken bile pek heyecan duymayan balıklardır.

    Dış görüntülerinden bahsetmek gerekirse; 6 beyaz-mavi üzerine di*** siyah bantları vardır ancak Kigoma’da 7 di*** bant bulunmaktadır. Vücutlarındaki beyaz kalan kısımları mavinin tonlarından bulundururlar ve alt türleri arasındaki en büyük ayrım özelliğidir. 3 yaşından sonra erkekte daha belirgin olmak üzere her iki cinste de alın hörgücü belirginleşir, bu hörgüç içerisinde yoğun yağ dokusu bulunmaktadır. Bir diğer çarpıcı özellik karın yüzgeçleridir. Arkaya doğru ince beyaz-mavi uzantılar balığın adeta boşlukta uçtuğu hissini verir. Yetişkin bir Frontosa yaklaşık 30-35 cm kadar ulaşır.40 cmye ulaştıklarıda görülmüştür.

    Frontosanızdan bu güzel görsel özelliklerin hepsini tadabilmek için ona gerçek yaşam alanının özelliklerini sunmak gerekir. Frontosa için gerekli olan optimum akvaryum şartları, tam olarak Tanganyika gölünün taklidi ile sağlanır, yani suda sert(GH,KH) , alkali(pH) ve 27 derece santigratın sağlanması ile. Öncelikle Akvaryumunuzun büyüklüğü Frontosalar için çok büyük bir önem taşır, ve en az 350-400L akvaryumlarda beslenmelidirler. Tanganyika gölünün pH’sı yaklaşık olarak 8.5-9.0dur, ancak bu değerler akvaryum şartlarında sağlanması biraz güç değerlerdir. Ancak pH değerini yükseltmek için bir çok ürün akvaryumculara sunulmuştur, ve bunlarla en azından belli bir zaman için bile olsa pH’nızı 8.2nin üzerinde tutabilirsiniz; tabi su değişimlerinde bu kimyasalları tazelerseniz akvaryumunuzda sabite yakın yüksek pH sağlamış olursunuz. Bununla birlikte sertlik(GH, KH) de önemli bir parametredir ve sudaki çözünmüş kalsiyumu ve diğer mineralleri gösterir. Sudaki sertlik ve pH birbirleriyle paralel seyrederler ve birbirlerini sabitleyici(tamponlayıcı) ilişkileri vardır. Kalsiyumun sudaki çözünmüş hali Kalsiyum karbonattır(GH, KH) ve buda güçlü bir Alkalidir, yani pH ve GH paralel olarak azalıp-artacaktır. GH’yı arttırmak için de özel tuzlar mevcuttur. Tabiki her zaman için Nitrit değeri 4 haftalık bir akvaryumda 0 çıkmalıdır. Kurulumundan 4 haftadan daha kısa süre geçen akvaryumlarda balıklı-balıksız cycle başlatılmalıdır, ve ancak o zaman balıklar içerisine konmalıdır. Nitritin 0’a düşmesi , ve nitratın yavaşça yükselmesi cycle’ın oluştuğunu ve balıklar için hazır bir ortamın yaratıldığının göstergesidir.
    Tam değerler: pH:7.8-8.7 GH:12-20 Isı:26-28C ( Bu yazı bana ait diğildir, ama bazı yerlerinde düzeltmeleri yaptım )


    Bu yazı bana aittir.

    Frontosa için Hazırlık

    Akvaryumunuzu Frontosalar için hazırlarken bir iki önemli noktaya dikkat etmelisiniz. Öncelikle dekorasyon; Frontosalar doğalarında derinde ve kayalık alanlarda yaşadıklarından akvaryum ağırlıklı olarak kayalardan ve bunlardan oluşturulmuş mağara ve tünellerden oluşmalıdır. Böyle bir kurulumda Frontosalar daha rahat ve sıkıntısız olacaklardır. Akvaryumun tabanı koyu renk tercih edilebilir, ne var ki Tanganyika gölünün tabanı koyu renktir ve kahverengi tonları hakimdir. Akvaryuma tamamen yanlış olarak lav taşı, lav kumu veya mango kökü koymak suyunuzun istediğiniz sertliğe ve pH’ya ulaşmasına engel olacaktır. Bitki, her Cichlid akvaryumunda olduğu gibi gerekli değildir, ancak konacaksa Anubias, veya Vallisneria cinsi dayanıklı bitkilerin konması tavsiye edilir.

    Filtreleme: Frontosaların yaşayacağı büyük akvaryumlarda iç sünger filtreler yeterli olmayacaktır. Dolayısıyle en az kanister filtre tercih edilmelidir. Filtre içine konacak materyal burada asıl dikkat edilmesi gereken noktadır. Filtre içine seramik halkalar en alta gelecek şekilde yerleştirilmelidir bunun amacı akvaryumdan çekilen suyun filtre içerisine eşit olarak dağılmasıdır. Filtre içine girecek birçok malzeme arasından bir seçim yapabilirsiniz. Bunlar arasında aktif kömür, bioball, substrat…vs. Substrat kullanılarak cycle için gerekli bakterilerin kolonizasyonu rahatça oluşur ve istenen bio filtrasyon sağlanabilir.

    Başka balık olarak Frontosaların yanına A.Calvus, A.Compressiceps veya diğer agresif olmayan etobur Afrika cichlidleri konabilir, ancak tercihen Tanganyika gölünden seçilmelidir. Frontosaların yanına koyacağınız balığın çok küçük olmamasınada dikkat etmelisiniz, yem olabilirler.

    Frontosalar etobur avcı balıklardır. Dolayisiyle verilecek yem protein ağırlıklı olmalıdır. Normal günlük beslenme için granül yem uygundur. Haftada 2 gün yem değişimi yapmak balıkların bağırsak sağlıkları için ve büyümeleri için önemlidir. Erişkin frontosalara karides, daphnia veya kan kurdu değişmeli olarak verilmesi uygundur. Ama her akvaryum için geçerli olan kural, fazla yem atmamak burada da geçerlidir. Zaten erken doyma eğilimindeki Frontosalar akvaryumda yüzen bolca yem bırakacaklardır.

    Frontosalar derin kayalıkların bilindik türüdür ve 40-50 metreden derin bölgelerde yaşarlar. Fronotsalar gruplar halinde yaşarlar. Doğada geceleri avlanan enteresan bir cichlid türüdür. Bir erkek, birkaç dişi ile beraber tutulmalıdır. Büyük bir erkeği tek olarak görmek zordur genelde dişiler ve küçük erkeklerden oluşmuş bir grupla beraberdir. Yavrular daha sığ bölgelerde bulunabilirler. Frontosa çok ağır bir canlıdır rahatsız edilmedikçe heyecanlı davranmazlar.

    Yavru frontosalar; kabuklular ve diğer küçük canlılarıyla beslense de genç ve yetişkin frontosalar balıkla beslenirler. Akvaryumdaki kendisinin yarı boyundaki balıkları bile iştahla yiyebilirler. Frontosalar doğada Leptosomalarla beslenirler. Frontosalar gündüzleri Leptosomaları yakalayacak kadar hızlı olamazlar ancak gece çöktüğünde kumun üstünde dinlenen Leptosomaları yakalayacak kadar sessiz olabilirler.

    Kafadaki hörgüç erkeklerde çok fazla gelişebilir dişiler de bu özellikten yoksun değildir. Dişilerin de hörgüçleri büyür ancak hiçbir zaman baskın yaşlı bir erkek kadar olamazlar. Frontosaların üremesi de yavaşlıklarına yaraşır bir şekilde olur. Erkek kendisine bir yuva kazmaz hazır erkek ve dişi de ürerlerken gruptan uzaklaşmazlar. Uygun buldukları bir yerde erkeğin zayıf koruması altında yumurtlarlar. Bu yüzden akvaryumda hızlı yumurta çalıcılar olmamalıdır yoksa dişi ağzına alacak yumurta bulamayabilir.

    Dişi diğer cichlidler gibi yumurtasını almak için dönmez aksine geri yüzer ve yumurtayı alır. Yumurtalar serbest kalmadan 5 haftaya kadar ağızda tutulabilir. Frontozalar gölde geniş şekilde dağılmışlardır. İlk önce Burundi'den çıkan Frontoza akvaryum severlere sunulmuştur. Ardından da Kigoma akvaryumdaki yerini almıştır. Burindi'den bir tane daha fazla bandı olduğundan 7 bantlı Frontosa olarak adlandırılmıştır.

    Fakat diğer türler keşfedildikçe 7 bantlı Frontosa değil de Kigoma Frontosa olarak adlandırmanın daha uygun olacağı düşünülmüştür. Kigomanın yanaklarında koyu mavi bir renk dorsal fininde ise sarı bir renk vardır. Oldukça popüler bir türdür. Ancak bazı hobiciler Frontosa'yı Amerikan ve Malawi Cichlidleriyle beraber besleme hatasını yapmaktadır.

    Latince Adı: Cyphotilapia Frontosa
    Habitatı ve Anavatanı: Tanganika Gölü’nün Derin Kayalıkları
    Beslenme Biçimi: Etçil
    Davranış Biçimi: Yutamayacağı boydaki balıklara karşı barışçıl.
    Kendi Türlerine Davranışı: Orta Derecede Agresif
    Yüzme Seviyesi: Taban
    Cinsiyet Ayrımı: Erkekler daha iri olur. Hörgüçleri de daha gelişkindir.
    Üreme: 25 – 70 Yumurtayı 28 Gün Ağzında Kuluçkaya Yatırır Erkek Dişi Oranının 1/3 Olması Önerilir.
    Sıcaklık: 24 °- 25 °
    En Fazla Büyüdüğü Boy: 35 cm
    En Az Akvaryum Hacmi: 400 litre
    Su Sertliği: Çok Sert
    pH: 85 – 91


    Frontosa Brundi

    http://img695.imageshack.us/i/cfrontosa11.jpg/

    http://img248.imageshack.us/i/fcfrontosa1.jpg/

    Frontosa Zambia

    http://img117.imageshack.us/i/zambiaoq9.jpg/

    http://img157.imageshack.us/img157/4634/zairebluezenkawo8.jpg

    Frontosa Blue Zaire Moba

    http://img95.imageshack.us/i/mobafrontozayv5.jpg/

    http://img512.imageshack.us/i/cyphotilapiafrontosajt4.jpg/

    Frontosa Kigoma

    http://www.cichlids.com/uploads/tx_usercichlids/user_pics/199/01_kigoma62807.jpg

    http://img255.imageshack.us/i/kigomafrontoza1ph4.jpg/

    Frontosa Kavala

    http://www.livefishdirect.com/images/fish/thumbs/Kavala%20Congo%20Frontosa.jpg

    http://www.reservestockcichlids.com/images/P/sm-F%20Kav.jpg

    Frontosa Blue Zaire Mpimbwe

    http://www.akvaryum.com/foto_arsiv/930.jpg

    http://www.tomiakva.cz/foto/85.jpg

    Frontosa Karliani

    http://img239.imageshack.us/i/goldfinkanilarinm3.jpg/

    NOT: Tanganyika gölü hakkında birşeyler daha koyucağım ;) Vede Tanganyika cichlidleri üzerinde yazları paylaşıcağım + yazıcağım ;)

    http://www.frontosafanatics.com/Frontosa%20map.png
     
  6. Lake Tanganyika

    Lake Tanganyika

    Mesajlar:
    1.888
    Yer:
    İstanbul/Tepekent
    İsim:
    Yavuz Kaçar
    Tanganyika Tecrübelerimizi Paylaşalım

    Yaşadığı yer:Tanganyika gölünün kayalık ve yosunlu bölgeleri
    Boyları:Erkek 14 cm-Dişi 10 cm
    Beslenmeleri:Otçul
    Üreme:Ağızda kuluçka
    Yüzme seviyesi:Orta ve taban
    Su sıcaklığı:24°-28°C
    Su şartları:pH 7,8 - 9.0,Üreme ve sağlık açısından nitrit-nitrat düzeylerini düşük tutmalıyız.
    Bakımı:Diğer balıklara göre daha zordur

    Tropheus'lar cıchlıd türlerinin bakılması zor ve bir okadar da beslenmesi ve akvaryumda seyri açısından çok güzel balıklardır.

    Tropheus akvaryumu kurulumu: Tropheus akvaryumu kurarken ilkönce hangi türünü besliyeceğimize karar vermeliyiz.Tropheus'ları koyacağımız akvaryum geniş ve derin ve büyük olmalıdır.Akvaryumda ilk önce kayalar ön plana çıkmalıdır.Kayalıklar sadace bir köşeye üst üste koymak yerine akvaryumun 2-3 köşesine ayrı ayrı koymak gerekmektedir.Böylelikle akvaryumda baskın olan tropheus diğer balıkları rahatsız edemiyecektir.Eğer kayaları belli bir bölgeye yığarsak,akvaryumda hakım olan balıgımız diğer balıklar ile sürekli kavga edebilir ve bu kavgalar ölümler ile sonuçlanabilir.Akvaryumdaki dişi ve erkek tropheuslar'ı mümkün olduğunca aynı anda akvaryuma koymak gerekmektedir.Yanlarına sonradan dahil edilen balıklardan hiç hoşlanmazlar,sürekli kavga ederler,Akvaryum malzemelerimizin çok iyi olması gerekmektedir,suyun ısısının ortalama 24-27 derece olması istenmektedir.Akvaryumun taban malzemesi seçiminde ince taneli deniz kumu tercih edilmelidir.Suyun pH ını dengede tutmak için ayrıca midye kırığı koyabiliriz.

    Tropheus'larda beslenme: Tropheus'lar vejeteryen balıklardır.Akvaryumdaki kuvvetli aydınlatma sonucunda kayaların üzerinde oluşan yosuunlar tropheuslar için vazgeçilmez yiyecek kaynağıdır.Bu balıklar ağız ve çene yapıları itibari ile bu yosunları oldukları yerinde adeta jilet gibi kazırlar.Ama balıklarımıza zaman zaman etçil besinler vererek balıklarmızın gelişiminde önemli rol oynayabiliriz.Tropheus'ları yemlerken dikkat etmeliyiz,aşırı derecede yemleme yapmamaya,yemlemeyi az ve sık aralıklarla yapmalıyız.


    Tropheus'larda üreme ve üretim: Tropheus üretimi oldukça zordur,dişileri üreme çağına getirmek için yemlemeyi çok
    güzel bir şekilde yapmamız gerekmektedir.Çiftleşme esnasında eşler birbirlerinin etrafında daire çizerek,dişi erkekği üreme organına burun kısmını yanaştırır,bu sırada dişinin ağzındaki yumurtalar erkek tarafından döllenmiş olur.Tropheus'lar bir seferde 10-15 kadar yumurta dökebilirler.Kuluçka süreleri 28 gündür,anne ağzından çıkan yavrular diğer balık türlerine göre büyüktürler.Anne balığı ayrı bir akvaryuma almaya gerek yoktur,balıklar güzel beslendikleri sürece yavrulara dokunmazlar.Dişi tropheuslar tehlike anında yavrularını çok iyi korurlar.Yavrular iyi beslendikleri sürece çok çabuk büyür ve olgunluğa erişirler.

    Tropheus'larda cinsiyet ayrımı: Bu türlerde cinsiyet ayrımı çok zordur,tecrübe ve bilgi gerektirir.Cinsiyet ayrımında ilk yöntem erkek tropheuslar dişi tropheuslara nazaran daha çabuk gelişme gösterir ve dişilere göre daha iri olurlar.İkinci yöntem ise balıklarımızın akvaryum içinde yaptıkları hareketlerini gözlemliyerekte yapabiliriz.Erkek balık sürekli yer kazar ve oraya sahip çıkar,dişiyi sahiplendiği yere çekip çiftleşme girişiminde bulunur ve cinsiyet ayrımı yapılmıs olur.Bir başka yöntem ise balıkların baş yapılarının farklılıklarıdır,erkek balıkların burnu daha kalkık ve uca yakındır,dişilerin ise aşağıya doğrudur.
     
  7. Lake Tanganyika

    Lake Tanganyika

    Mesajlar:
    1.888
    Yer:
    İstanbul/Tepekent
    İsim:
    Yavuz Kaçar
    Tanganyika Tecrübelerimizi Paylaşalım

    Latince ismi: Neolamprologus Leleupi
    Anavatanı: Tanganyika Göl’ünün kayalık bölgeleri
    Davranış Biçimi: Agresif kendi türüne karşı orta derece agresif
    Üreme: 100 ile 200 yumurtayı kovuklara bırakarak ürerler.
    Beslenme biçimi:Etçil
    Sıcaklık: 26 ile 28 derece arası
    En Fazla Büyüdüğü Boy: Erkekler: 10-11 cm arası Dişiler 9-10 cm arası
    Su sertliği: Çok sert
    Ph: 8,6 - 9,1

    Tanganyika Göl'ünün kayalık bölgelerinde yaşamakta olan cichlid türlerindendir.Yaşayış yeri olarak kayalık bölgeler olduğu için akvaryumlarımızında kayalıklarla dekore edilmesi gerekmektedir.Bunun yanında taban malzememizinde ince olmasında fayda vardır.Üremek için akvaryumda oluşturduğumuz kayaların oyuklarını kullanmaktadırlar.Yumurta döktükleri alanın giriş kısmının dar olması onların en çok tercih ettikleri yerlerdir.Bunu göz önüne alaraktan akvaryuma ekstradan koymak istediğimiz testi türü ürünlerin sadece giriş kısmı için ufak bir oyuk olması yeterlidir. (Balıkların geçebilecekleri boyutta) Beslenmelerinde de protein ağırlıklı yemlerin faydası büyüktür.Renklerini muhafaza etmeleri bakımından.(kararmaları önlemek için) En sık rastlanan türleri sarı leleupi ve turuncu leleupi türleridir.
    Boyları 6-7 cm kadar olduğunda eş tutmaya başlamaktadırlar.Dişi ve erkek leleupi görüntü bakımından erişkinlik döneminde farklıdır.Dişiler erkeklere nazaran daha ufak boyda ve sivri kafalı olurlar.Erkeklerin kafa ve yüzgeç yapıları daha iri ve küttür.Erkek lelelupiler eş tutucakları dişileri yaptıkları yuvaya çekerler.Eş tuttuktan sonra yumurta dökmeye hazır olan dişi yuvadan dışarı pek çıkmaz.Yumurtalarını düz bir alana dökmektedirler.Yumurta döküm işlemi döllenmeden sonra yumurtalar 2 gün içinde çıkmaya başlar.Tutan yumurtalar beyazlaşıp oldukları yere dökülmeye başlar.Çıkan yavrular ilk anda karınlarında ki keseciklerden beslenmeye başlarlar.Keseciklerde besinleri kalmadığı zaman beslenme ihtiyacı duyarak tamamen yüzmeye başlarlar.Bu aşamada istersek ince hava hortumu yardımı ile bulundukları ortama artemia bırakabiliriz.Gelişim süreçleri boyunca anne ve baba yavrulara çok iyi gözkulak olmaktadır.Dışarı kaçan yavruları yakalayıp yuvaya geri bırakmaktalar.Anne ve babanın yavrulara daha fazla bakmasını istiyorsak eğer akvaryumumuzda başka leleupilerin olmamasında fayda vardır.Yoksa erkek diğer dişilerle eş tutar ve yavrular yem olabilmektedir.Leleupi çifti yavrularına çok güzel bakabilen balıklardandır.
    Leleupi akvaryumlarında diğer bir husus ise nitrit ve nitrat gibi değerlerin düşük düzeyde olmasıdır.Su değerlerine karşı çok hassas balıktırlar.Bunun için elimizde test kitlerinin olmasında fayda vardır.

    Bu yazı bana aittir.

    Limon sarısı renginde veya açık turuncu tonlarında, ince uzun, orta boylu bir cichled türüdür. erkekler 10 cm e dişiler ise 8 cm kadar büyüyebilirler. Erkekler daha iri ve geniş yüzgeçlidirler. ortalama 100 litrelik bir akvaryum yeterli büyüklüktür leleupiler için.

    Daha çok canlı yemler, alıştırılabilirlerse kuru yemlerle beslenmelidirler. Renklendirici yemler vermekte yarar vardır.

    Yetişkin Limon chicledleri eşleri dışındaki hem cinslerine karşı son derece saldırgandırlar. Bu yüzden, akvaryum çok büyük olmadığı sürece (1,5 metreden büyük) sadece bir çift barındırılabilir. İnce kumlu akvaryumları severler. Kumları kazmazlar. Akvaryumu kayalarla dekore ederek saklanabilecekleri kovuklar oluşturmak gerekir. Diğer Tanganyika balıklarında olduğu gibi, etkin bir biyolojik filtrasyon ve düzenli su değişimleriyle, akvaryumdaki nitrit/nitrat gibi metabolik artıkların yoğunluğunu düşük düzeyde tutmak önemlidir.

    Genellikle gizli bir kovuğa 200 kadar yumurta bırakırlar. Doğada veya büyük bir akvaryumda erkek, aynı anda birkaç dişiyle yumurtlayabilir (poligami) fakat genellikle en son dişinin yavrularıyla ilgilenir. Yumurtadan yeni çıkan yavrular, bir pipet veya plastik enjektör aracılığla kovuklarına doğru püskürtülen artemia (tatlı su karidesi) larvalarıyla beslenebilirler. Çiftler, tekrar yumurtlamaya giriştiklerinde çevrelerinde eski yavruların varlığını istemezler. Bu yüzden, yumurtadan çıktıktan 6-8 hafta sonra, eğer akvaryum yeterince geniş değilse, yavruları anne-babalarından ayırmak gerekir. Yavrular oldukça yavaş ve eşitsiz bir hızda büyürler. Kardeşler arası yamyamlığı önlemek için, büyüme süreci içinde, benzer boydaki yavruları gruplandırarak farklı boyları ayrı akvaryumlarda tutmak önerilir.

    Limon cichled yavruları, özellikle boyları 2-3 cm civarındayken zor bir dönem geçirirler. Bu dönemde iştahları kesilir ve hemen hemen hiç büyümezler. Kolayca da hastalanabilirler. Bu devrede fazla yem atıp suyu kirletmemek gerekir. Bir süre sonra tekrar toparlanıp büyümeye başlarlar. Cinsel olgunluğa yaklaşık 18 aylık olduklarında (erkeklerin boyları 6,5cm, dişilerinki biraz daha küçükken) ulaşırlar.
     
  8. kaan07

    kaan07

    Mesajlar:
    636
    İsim:
    Kaan ÖNCÜ
    Tanganyika Tecrübelerimizi Paylaşalım

    Güzel olmuş Yavuz Teşekkürler. saygılar:gif
     
  9. Lake Tanganyika

    Lake Tanganyika

    Mesajlar:
    1.888
    Yer:
    İstanbul/Tepekent
    İsim:
    Yavuz Kaçar
    Tanganyika Tecrübelerimizi Paylaşalım

    Rica ederim aklıma geleni yazdım ama dediğim gibi üstteki yazı benim diğil ama bazı yerlerinde düzeltmeler yaptım. :) Onun altındaki yazılar kendi şahsıma aittir :) Ama sadece frontosa,tropheus,leleupideki üst yazılar alıntıdır ve bazı yerlerinde düzeltmeler vardır. diğerleri bana aittir :)
     

Sayfayı Paylaş