1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Van Gölünden Kum

Başlığı 'Tatlısu Genel Konular Portalı' kategorisinde lepistes tarafından 9 Nisan 2009 başlatılmıştır.

  1. lepistes

    lepistes

    Mesajlar:
    979
    İsim:
    Muhammed Ali Tavur
    Çalıştığım fabrikanın pazarlama bölümünden bir arkadaşıma Van'a gideceği zaman gölün kumundan getirmesini istemiştim. İki gün önce kumu getirdi. Dere kumuna benziyor, geneli 1 mm çapında. Göldeki suyun tuzluluk oranı %o19, pH'sı ise 9.8 dir. Bu kumu akvaryum tabanında kullanabilirmiyim?
     
  2. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.342
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Volkan
    Ph'ı bu şekilde ve tuzluluk oranı verdiğin değerlerdeyse hiç uğraşma Muhammed'cim boşuna maceraya kalkışma zararlı çıkarsın.. Van gölünde bildiğim kadarıyla canlı yoktu bununda sebebi buna bağlanabilir belki kimbilir..
     
  3. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Van Gölü'nün suyu sodalı,İznik Gölü'nde olduğu gibi.İznik'te maşallah eskiden bol miktarda balık vardı.Chicled akvaryumlarında kullanılabilecek bir kum sanırım ama tuzluluk can sıkabilir...
     
  4. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.342
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Volkan
    9,8 chicled'lere de fazla gelmez mi peki ? Hiç anlamam chichled'lerden meraktan soruyorum ...
     
  5. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Volkan Abi Van Gölü suyunu kullanmayacağız,sadece kumunu kullanacağız.Chicledçiler suyun asitleşmesinden yakınır hep.O kum alkaliteyi koruyacaktır.Asla o seviyeye çıkaramaz yani anlayacağın.
     
  6. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.342
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Volkan
    Anladım ama Van gölünün suyunun o şekilde kalmasının en önemli sebebide tabanın böyle olması değil mi ?
     
  7. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Kum defalarca iyice yıkandıktan sonra kullanılabilir bence. huh:
     
  8. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Olcay Abi,eğer kumdan kaynaklanıyorsa eriyene kadar yıkamak lazım :)
    Aslında taban malzemesinden kaynaklandığını sanmıyorum zira soda üretimi için suyu kullanılıyor,taban malzemesi değil...
     
  9. lepistes

    lepistes

    Mesajlar:
    979
    İsim:
    Muhammed Ali Tavur
    Volkan abi Van Gölünde incikefal balığının bol bulunduğunu biliyorum.

    Van Gölü’nün bir gidegeni bulunmadığından sular ancak buharlaşma yoluyla kaybedilmekte ve bu olay da tuz birikmesine sebep olmaktadır. Zira kapalı bir gölde tuzluluk oranı zamanla orantılı olarak artmaktadır. Tuzluluğu %21.6 olan Van Gölü'nün suyunda en fazla bulunan tuzlar sırasıyla: Na (%58.2), Na2CO3 (%25.4), Na2S04 (%16.1), NaH-COg (%14.0), KCl (%4.5), MgCO3(%1.5), CaC03 (%0.008), LiCl(%0.04), SrCOs (%0.005), Ca2PO4 (%0.003)'dür. Görüldüğü gibi suyun bileşiminde sodyum klorür oranı en fazla olmakla birlikte, sodyum karbonat oranı da yüksektir. Van Gölü suyunda çözülmüş karbonat türleri, deniz suyuna oranla 100 kat daha fazla bulunur. Bunun başlıca nedeni, dışa akışı olmaması yanında özellikle volkanik CO2 aktivitesidir. Bünyesinde başlıca anyon olarak bikarbonat bulunan çok sayıda kaynağın varlığı, Van Gölü çevresinin volkanizmadan sonra da hidrotermal olarak aktif olduğunu gösterir.

    http://www.van.gov.tr/cografya/cografya.php
     
  10. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Düzeltme:
    Biraz araştırma yaptım ve Van Gölü'nde torona yataklarının olduğunu öğrendim.Rezervi 240 milyon ton.Dünya'daki en büyük doğal soda kaynağı gölü ama herhangi bir sondaj yapılmamış hala.Susuz doğal karbonat kaynağı bulmak imkansızmış.Oluşum şekli magmanın su ile buluştuğunda içindeki alkali maddeleri suya vermesiymiş.Ben pek birşey çıkaramadım.Başka bir yerden kum alsanız olmaz mı acaba?Dere falan yok mu oralarda :)
     
  11. Emrah Ece

    Emrah Ece

    Mesajlar:
    2.341
    Yer:
    İSTANBUL
    İsim:
    emrah ece
    Ben inşaatçıdan istedim bir torba dere kumu getirdi bitkili tankta kullanıyorum, çok memnunum.
     
  12. lepistes

    lepistes

    Mesajlar:
    979
    İsim:
    Muhammed Ali Tavur
    Cem kardeş dere çok, dere kumu zaten bende de var. Farklı bir çalışma olsun diye deneme amaçlı istemiştim arkadaştan. Acaba akvaryuma bir katkısı olurmu diye bakalım dedik.
     
  13. RuPTuR

    RuPTuR

    Mesajlar:
    1.486
    İsim:
    Cem
    Yok zaten işin espirisiydi o.Aslında denemek lazım.Ph metrem olsa hemen ben de bir torba isterdim.Kum deyip geçmemek lazım,iyi bir piyasası var.250-300 litrelik bir tankta,deneme amaçlı,canlı olmadan,normal zamanlı su değişimi yaparak,Ph metre ile gün-gün Ph ölçerek gerekli su değişimi süresini hesaplayıp bir makale bile yayımlanabilir.Türkiye'de ne kadar çok cichlid besleyen olduğunu düşünürsek...
     
  14. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.342
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Volkan
    Cem'cim sodanın kumdan yapılmadığını bende biliyorum :uyari: Hani dedim suyun o kıvamda kalmasını gölün dibinde ki kumun bileşiklerinden olabilir mi diye sormuştum.. ama işin içine şimdi magma falan mevzusu girdi konunun seyiri değişti.. sonuçta akvaryumumuzunda suyunun sertliğini vede diğer değerleri ile ilgili ayarlamaları başta taban olmak üzere kurmaya başlamıyormuyuz ? Muhammed kardeş eğer canlı doğuranlarının olduğu tankta bu kumu kullanıcaksan ben hiç girme derim ph ve diğer değerler bu şekilde ise o kum tankında tüm değerleri alt üst edecek ve sende van gölünde ki balıklardan beslemeye başlayacaksın :)
     
  15. lepistes

    lepistes

    Mesajlar:
    979
    İsim:
    Muhammed Ali Tavur
    Volkan abi verdiğin tavsiye için teşekkür ederim. Bu kumu isterken aklımda canlıdoğuranlar için kullanmak gibi bir niyetim yoktu. Burda paylaştıktan sonra hani belki olabilir deyip güzel bir bitkili kurmayı planlıyordum. Ama olmicak gibi. Ciklet besleyene kadar bekletirim yada besleyen bir arkadaşa veririm. Bu arada kumu karıştırdıktan sonra fark ettim baya da inceymiş.
     
  16. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.342
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Volkan
    İmzanda lepistesleri görünce dedim ona mı kullanıcak acaba diye ondan dedim :) yani ben mantığıma göre yorum yaptım deneyip denememek sana kalmış tabii ki.. Bende ince kum hastasıyımdır daha doğal geliyor bana.. Tabanda balıklar gezerken kumun havalanıp inmesi falan çok güzel görünüyor..
     
  17. lepistes

    lepistes

    Mesajlar:
    979
    İsim:
    Muhammed Ali Tavur
    Abi mesajını az önce gördüm. Dün akşam son mesajları okuyunca bizimkilere bunu atın dedim. Öğlenden sonra eve gideceğim, madem çok seviyosun atmamışlarsa sana gönderebilirim.
     
  18. volkantr34

    volkantr34

    Mesajlar:
    3.342
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Volkan
    Sağol kardeşim düşünmen yeter..
     
  19. emmi_06

    emmi_06

    Mesajlar:
    1.114
    İsim:
    Özgür ABAY
    Tropheus akvaryumuna çok güzel olur bu kum.Ph maşallahı var hiç bir kimyasal kullanmadan balıkları ekle.Bitkiler içinde kesin kez bu kum olmaz.
     
  20. Muzikopat

    Muzikopat

    Mesajlar:
    2.629
    İsim:
    Hüseyin ÇELİK
    Güzel bilgiler için teşekkürler Cem abi. Bunları bilmiyordum. Öğrenmiş oldum. Muhammed abi bence uğraşma dere kumu en iyisi. Sen dere kumuna devam et derim.



    Saygılar...
     

Sayfayı Paylaş