1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Yangın !

Başlığı 'Akvaryum Kahvesi' kategorisinde methapor tarafından 18 Mayıs 2011 başlatılmıştır.

  1. methapor

    methapor

    Mesajlar:
    505
    İsim:
    Polat
    Arkadaşlar öncelikle Merhabalar,
    Akvaryumumuzu kurarken bir hata yaparız,bu hatada filtre vb. şeyleri kablosunun kısa olmasından prize yakın kurarız bu çok büyük bir hatadır!Çünkü Hava motoru dalga motoru vb. şeyler elektrik kablosundan damla gelip , prize ulaşabilir! Bazılarıda bu konuda diyorki, sigorta atar atmadan önce kıvılcım çıkabilir ve halı veya perde ... şeyler tutaşabilir, Allah korusun yangın çıkabilir! Bunun olmaması için suyu en az camın tepesinden 4cm olmalıdır. Üstadlarımızın bu konuyu kitlemesini isterim!
     
    Cikletci bunu beğendi.
  2. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Yangın !

    Konuyu neden kilitleyelim anlamadım ama uyarılar yerinde. Gerçi ben akvaryum dolabının içine yaptım priz tertbatını ama korunaklı bölümde ve su geçirmez priz kullandım.

    [​IMG]
     
    yasemin elif, METİN SUVAR ve Heliak bunu beğendi.
  3. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Cevap: Yangın !

    Prize su damlaması sadece yangına sebebiyet vermemekle beraber aynı zamanda olası bir çarpılamayada sebep olabilir.Su + elektrik = ölüm. :dikkat: Dikkatli olmak lazım.
     
    grafikdelisi ve METİN SUVAR bunu beğendi.
  4. E.Özdemir

    E.Özdemir

    Mesajlar:
    140
    İsim:
    Egemen Özdemir
    Cevap: Yangın !

    Temel abi Sigortanın yanındaki solda olan zaman ayarı mı? Sağındaki büyük beyaz kutu nedir?
     
  5. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Cevap: Yangın !

    Sol taraftaki kutuda zaman ayarlayıcılar var ve çok memnunum onlardan. Sigortanın sağ tarafındaki kutu bir buhattır. Yani içi boş bir kutudur ve tüm kablo bağlantıları onun içindedir. Kısaca tüm kablolar buhat içinde toplanır ve orada bağlanır bağlantı şemasına göre.
     
  6. BassKiller

    BassKiller

    Mesajlar:
    544
    İsim:
    mehmet yılmaz
    Cevap: Yangın !

    Temel abi bende senin gibi dolabın içine yerleştiricem prizi atölyede bulursam birde sigorta eklerim..
     
  7. Courageous

    Courageous

    Mesajlar:
    2.314
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Özkan Yürekli
    Cevap: Yangın !

    İlk akvaryumumda elektirik tesisatını dolap altında sumpun bulunduğu bölgeye koymuştum, uzun vadede çok sağlıklı bir sistem değil. Tuzlu su korozyonu çok hızlandırdığı için ikinçi akvaryumda bütün elektirik tesisatını akvaryumun yan tarafına kurduğum ikinci bir dolap içinde sigorta panosu kurup burda toparladım.
    Avantajları.
    Su buharlaşması ve sudan uzak olması.
    Müdahalesi çok kolay olması.
    Bütün cihazların ayrı ayrı sigortaları olmasından dolayı kapatıp açması çok kolay oldu.
    En büyük artısı sumpun veya akvaryumun patlaması veya çatlaması su sızdırması dahilinde siğorta paneli başka bir yerde olduğundan güvenli olması.
     

Sayfayı Paylaş