1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Yeni yavrulara neden saldırıyorlar ?

Başlığı 'Malawi Cichlid Forumu' kategorisinde Bash_BeLasi tarafından 12 Mayıs 2010 başlatılmıştır.

  1. Bash_BeLasi

    Bash_BeLasi

    Mesajlar:
    10
    İsim:
    Emre
    *Akvaryumumda 3 adet yunus chlid,11 adet sarı prenses(boyları 5-7 cm) var. amcamda 11 12 adet beyaz ve sarı prenses yavrusu(boyları 2 cm) vardı ve 1 günlüğüne benim akvaryuma koyduk. koyar koymaz yunus chilidlar saldırmaya başladı kaçıcak delik arıyolar yavrular. neden böyle olmuş olablr?


    *Yavruları kendi akvaryumuna koyduğunda yukarı çıkmışlar ve su pamukçuk olmuş bulanmış bunun sebebi nedir ??

    Teşekkürler..
     
  2. reis

    reis

    Mesajlar:
    6.008
    İsim:
    Olcay Aksu
    Emre kardeşim merhabalar,öncelikle aramıza hoşgeldin.

    Bilirsin bir tabir vardır,büyük balık küçük balığı yutar diye? 5-7 cm lik,özelliklede 7 cm olan balıklarınızın yanına 2 cm lik yavru koymakla hata etmişsiniz. Gelişim çağında olan balıkların kendi cüssesinin yarısından daha küçük olan balıklar avlanır. 5 cm likler pek birşey yapamasada ( sadece hırpalar) 7 cm lik olan balıklar yavruları avlarlar.Neysu bu size bir tecrübe olmuştur artık. Birdaha koymazsınız.:)

    Yavruların kendi akvaryumundaki pamukçukların sebebini anlayamadım. Filitrasyon,akvaryum hacmi,son yaptığınız değişiklikler vs biraz bilgi verebilirimisin?
     
  3. Bash_BeLasi

    Bash_BeLasi

    Mesajlar:
    10
    İsim:
    Emre
    teşekkür ederim kardeşim bilgilerin için. 1 günlük koyduk akvaryuma zaten. ilk koyduğumda kafa atıyolardı ama bugün iyiler bi sorun yok gibi görünüyor :S

    Pamukçuğun sebebi filtrasyon olabilir dediğin gibi ama tam blmiyorum. Akvaryum 50 60 lt. dış motor var ufak bişey modelini bilmiyorum. ince kum var tabanda. içinde iki tane süs ağaç (plastik) başka bişey yok akvaryumda yeni kurduk.suda sürekli bunalıyo
     
  4. cirol

    cirol

    Mesajlar:
    4.090
    Yer:
    Avcılar-İSTANBUL
    İsim:
    İsmail ATEŞ
    Emre bey portalımıza hoşlgeldiniz.;

    Sorun neden olduğu belli sizin akvaryum 60 lt ve içinde sizin balıklarınız 14 tane var bu hacimli tanka malawi türü beslenmez .Hacim küçük olduğu için yer yüzünden sert kavgalar olup kayıplar artacak.Balıklarınız gelişemeyip yanık kalacak,suyunuzun bulanması aşırı balık yükünden dolayı filitre yükü karşılamıyor.Bu nedenle bence balıklarınıa eziyet etmeyip verin ve yerine tankınıza göre uygun türler besleyin.


    Sağlıklı balıklar....
     
    reis bunu beğendi.
  5. DRaqoN

    DRaqoN

    Mesajlar:
    32
    İsim:
    Batın Hızgeçen
    Tankının boyutuna göre canlı doğuran türünden lepistes beslemeni tercih ederim.Veya tankınızın hacmini artırın sizin gözlemlerinize göre balıklarınız belki mutlu gibi gozukuyor ama onlara eziyet etmeyin.Ayrıca dekor olarak sert ve sivri hatlı kaya ve mağaralar kullandıysanız kavgalar esnasında ciddi yaralanmalara neden olabilir.Pamukcuk hakkında filitrasyon sorunu olabileceğine katılıyorum.
     
  6. Bash_BeLasi

    Bash_BeLasi

    Mesajlar:
    10
    İsim:
    Emre
    Kendi tankım 130 140 litre. 14 tane balık var toplam. Amcamın tankı 60 litre o tanka uygun başka balık türleri önerirmisiniz? Göze hitap edecek çikletler kadar bakımı kolay ve göz zevki verebilecek.?

    Ayrıca sarı prenseslerimin 1 2 tanesinde arka alt yüzgecinde beyaz benek oluştu.? bunun nedeni ve tedavisi nasıldır sizce?

    Bilgiler için teşekkrler arkadaşlar...
     
  7. YIKIKTEMO

    YIKIKTEMO

    Mesajlar:
    30.767
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Temel Sert
    Yumurta lekesi olabilir. Hemen bir tedaviye kalkışmayın. Fotoğraf ile benekleri gösterebilirseniz iyi olur. Yumurta lekeleri normal oluşumlardır.
     
  8. Bash_BeLasi

    Bash_BeLasi

    Mesajlar:
    10
    İsim:
    Emre
    Evet bi arkadaşıma gösterdim yumurta oluşumu benekleri dedi bazılarında 1 tane bazılarında 2 3 tane benek oluşuyomuş.
     
  9. cirol

    cirol

    Mesajlar:
    4.090
    Yer:
    Avcılar-İSTANBUL
    İsim:
    İsmail ATEŞ
    Emre bey resimdeki ok işareti ile gösterdiyim şekilde ise normal kendine has özelliği yumurta benekleri

    [​IMG]
     
  10. Bash_BeLasi

    Bash_BeLasi

    Mesajlar:
    10
    İsim:
    Emre
    İsmail bey teşekkür ederim resimdeki benek aynısı.. benek olan balıklarım dişi ve yumurtlıyacak yakın zamanda bunun belirtisimi ?
     
  11. keskinerkan

    keskinerkan

    Mesajlar:
    105
    İsim:
    Erkan KESKİN
    Hayır o benekler yumurta beneğidir çiftleşme sırasında anne bu benekleride yumurta sanıp ağzını yaklaştırır erkek balık ise busırada titreyerek annenin ağzındaki yumurtaları döllemiş olur buradan dişilerde yumurta beneği olmaz anlamını çıkarmayınız sakın dişilerdede yumurta beneği olabilir.
     
    turqer ve YIKIKTEMO bunu beğendi.
  12. Bash_BeLasi

    Bash_BeLasi

    Mesajlar:
    10
    İsim:
    Emre
    Teşekkür ederim bilgileriniz için Erkan abi.
     

Sayfayı Paylaş